{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.095 visninger | Oprettet:

At blive smidt ud med hundene? {{forumTopicSubject}}

hey

Mine forældre købte i september en fed ejerlejlighed, de låner ud til mig. Lige fra første dag jeg havde Laika, havde jeg problemer med underboen. Hvis hun gik fra stuen til soveværelset, skabte han sig. Hvis hun lagde sig ned, bumpede det for meget i gulvet. Siden har vi fået en ekstra, MEN de leger aldrig indendørs, er stort set ikke alene hjemme, de hverken gør eller hyler. Vi har foret hele lejligheden med flere lags tæpper, for at underboen ikke skal kunne høre når hundene går.

Men nu har underboen, trods han havde påstået overfor os, at tæpperne havde hjulpet og det var fint nu, da vi hele tiden ahr sørget for at høre ham om det vi gjorde hjalp, da vi jo ikke vil være uvenner med ham, trods det, har han klaget til bestyrelsen, og hvis 'problemet' ikke er løst, skal hundene være væk om en måned. Jeg skiller mig selvf. ikke af med mine hunde, så må jeg jo finde et sted at bo med dem. Men hverken kæresten eller jeg har lyst til at flytte, pga. en emsig underbo. Men hvad hulen gør man? Jo heller ikke nemt at finde en anden bolig, hvor der må være to hunde.
Vi har forresten snakket med naboen, han elsker vores hunde og mener ikke de larmer på noget tidspunkt.

Overvejede at sætte overvågning op, så det kunne bevises at hundene var rolige? Men er det nok? Eller SKAL vores underbo også synes det er ok?

Skal lige siges underboen ikke er normal oven i hovedet. Da jeg boede her alene med Laika kun, sprang hun ned fra sofaen og lagde sig på gulvet. Så kom han op og begyndte at slå og sparke på min dør i ca. 10 minutter - MEGET voldsomt og aggressivt. Turde ikke åbne, og var SÅ bange for at døren ville blive slået ind... Jeg valgte ikke at melde det, da jeg ikke ville have problemer med ham. Det fortryder jeg nu smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At blive smidt ud med hundene?
  • #1   29. mar 2011 tja du kunne måske få nogen af dine venner til at passe hundene den næste månedstid uden at underboen vidste det (men naboen og bestyrelsen ved det ) - og så se hvad han siger til den tid - hvis han så stadig siger at de larmer - ja så har du jo et godt bevis på at det er opspind han fyre af smiley

• #4   29. mar 2011 Ulla: Det var faktisk en super god ide!

• #5   29. mar 2011 Ulla M

Ja der var vi da lige enige smiley

• #7   29. mar 2011 Bestyrelsen kan mig bekendt ikke smide dig ud fordi 1 person har ondt bagi over dig. Jeg er ret sikker på at han skal have underskrifter fra flere for at underbygge at det han siger er sandt.

Find ud af hvad det er klagen går ud på og få 3 andre naboer (som bor tæt på) til at underskrive en erklæring på at dine hunde ikke larmer (eller hvad det er han klager over).

• #8   29. mar 2011 Og så måske allierer dig med nogen af de andre naboer, som siger de ikke larmer.

Havde engang en nabo der ringede til politiet og klagede over vores hunde stod og gøede hele dagen.
    Han måtte have en fantastisk hørelse, måtte vi jo meddele politiet, da begge hunde var med mig på arbejde hver dag i Holbæk og vi boede i Ringsted.

Sådanne naboer er uden for terapautisk rækkevidde, føler med dig smiley

• #9   29. mar 2011 "Han måtte have en fantastisk hørelse, måtte vi jo meddele politiet, da begge hunde var med mig på arbejde hver dag i Holbæk og vi boede i Ringsted."

Ha ha - ja den var da god smiley

• #10   29. mar 2011 Søsser. Det kan man desværre ikke.
    Vi er også lige blevet smidt ud, fordi hundene efter sigende skulle gø hele dagen.
    Men min kæreste og jeg arbejder for skudt, og er altid hjemme i weekenden. de er maks alene 2 timer om dagen, ca 2-3 dage om ugen. Så jeg VED det er løgn. Hvilket mine naboer ogsp bekræfter. Men så længe der er 1 idiot der har klaget er der ikke noget at gøre.

Han har bare set sig sur på os, banker på væggene hvis vi snakker for højt (åbentbart) Hvis hundene "kommer til" at sige et enkelt vuf, smadrer han løs på radiatorene, det samm gør han når vi støvsuger :s
    Det er ikke sjovt at bo til leje med så emsige naboer smiley

• #11   29. mar 2011 karin
    jeg har præcis en nabo som dig super hørrelse må man sige mine hunde er med i spjald hver dag som ligger 17 km herfra men gø det gør de de laver faktisk ikke andet fra vi kører til vi kommer hjem hmm smiley

jeg ville som de andre smide vovserne et sted hen hvor du kan få en kvitering og så larm lidt selv altså gå meget rundt og så se om han brokker sig dernæst ville jeg sige til bestyrrelsen at han sådan set har sagt at det havde hjulpet så når han ikke sagde mere regnede i da med det var iorden..

egentlig troede jeg heller ikk man kunne blive smidt ud af en ejerlejlighed (medmindre det er din mor der smider dig ud?)

• #12   29. mar 2011 Åhhh de er sååå herlige de naboer.. Jeg har stået i præcis sammme situation. Jeg gjorde også som nævnt:
    Fik andre naboer og gårdmændene til at holde øjne og øre med min hund. De meldte tilbage at min hund ALDRIG gav lyd fra sig når jeg ikke var hjemme.
    Alligevel væltede klagerne stadig ind. Min hund kom på hundeskole, og jeg fik fadme stadig klager..
    Jeg gik direkte til boligkontoret og lagde kortene på bordet: Min nabo var kun ude på at generer mig.
    Boligselvskabet skrev til ham at ham at han kunne klage så meget han ville, der ville ikke blive gjort mere ved det, Og så blev han ellers voldlig overfor mig..

Hvis du får hundene passet et sted, så snak med bestyrelsen om at du vil teste ham, og når naboen er hjemme sørger du får at han ser dig med hundene udenfor. Ergo vil naboen stadig tro at hundene er i boligen.. Hvis klagerne vælter ind, vil bestyrelsen se at der er noget galt..
    Allier dig evt med en fra bestyrelsen om de evt kan passe hundene om aftenen så der ikke er tvivl om at hundene er i din bolig..

Det skal siges, at bestyrelsen IKKE kan smide dig eller hundene ud hvis du vælger at tage en advokat ind i kampen. Det er rene trusler og de vil næppe ud i en lang sej kamp i retten pga én nabo.
    Og slet slet ikke hvis alle andre naboer ikke har problemer med hundene..

• #13   29. mar 2011 Fortæl ham at I har sat lejligheden til salg, og der kommer nogen og kigger på den.
    Så får i en hærdebred rockertype til at "gå forkert" og spørge om det er hans lejlighed der er til salg......
    Hvad tror du så han foretrækker, mon ikke han trækker sin klage tilbage.

Med den slags typer må man være kreativ.

• #14   29. mar 2011 Hvis du kender nogen som har en baby med kolik, så kan naboen få lov til at vælge: En skrigende baby eller hunde smiley Haha

• #16   29. mar 2011 ulla jep en kæmpe stor og bred hund på over 60 kg smiley

• #17   29. mar 2011 Hahahha Karina.. I love you smiley

• #18   29. mar 2011 det er bare ufatteligt hvor smålige folk kan være...

jeg tænker lidt at hvis det er en underbo, så opdager han vel hvis ikke hundene er hjemme... de går vel op og ned af trappen for at blive luftet flere gange dagligt.

jeg tror den er god den med at få de omkringliggende lejligheder til at skrive under på at de ikke er generet af jeres hunde... det kan være det kan bruges senere, og det med overvågning kan måske også være en god ide.

og til sidst tænker jeg om ikke man kan kontakte et eller andet forenings noget. ved ikke hvad det hedder, men dem der også hjælper hvis private udlejere feks opkræver for høj husleje osv

• #19   29. mar 2011 Trine:

Nej nej.. En nabo der bare har ondt i røven opdager som regel aldrig at hunden ikke er der mere.. Min gjorde i hvert fald ikke.. Og jeg fik mange klager, rigtig mange klager mens min hund var væk..

• #20   29. mar 2011 Det lyder måske ikke helt sådan, men jeg var faktisk seriøs....

Vores nabo endte med at sætte ild til vores rendegraver, så jeg kender til det der med nabogener.

Vi endte med at sælge huset, ville ikke risikerer at vores dyr led overlast når vi ikke var hjemme, har heste også.
    Vi havde videoovervågning osv.

Sådanne naboer er ulidelige. Dem der købte vores hus, endte med at love ham er reguler røvfuld, hvis han så meget som satte en fingernegl på deres grund.

Derefter solgte han og de fik fred.

Og vi bor et fantastisk sted med søde naboer over hele linien.

• #21   29. mar 2011 Karin: Det er jeg ked af. Jeg måtte også flytte til sidst fordi jeg blev bange for mit og hundens helbred..

Men det er stadig en skæg tanke du satte i hoved på mig smiley Hvis mine kommende naboer er slemme, så tager jeg sgu dit råd til mig. Finder sgu en grim rocker type, får ham til at ringe på ved siden af og sige noget i stil med: "Hey. Det her er sgu da ikke min søster Mulle bor. Jeg må være gået forkert ;)"

• #22   29. mar 2011 Puha- glad for at jeg ikke bor i lejlighed. Ville ikke have tålmodighed overfor sådan en nabo/underbo.
    Men jeg forstår ikke.........Det er da en ejerlejlighed.....Så kan bestyrelsen da ikke bare smide jer ud pga en eneste klaphat. Der skal da mere til.

Tal med bestyrelsen. Fortæl dem om da underboen stod og sparkede på din dør.
    Og ja, få underskrifter fra andre i opgangen, om at hundene ikke larmer.

• #23   29. mar 2011 Lea: De kan åbenbart kræve at hundene forsvinder. Og så er vi jo lidt nød til at følge med :b Da vi ikke går af med vores hunde.

Men nu snakker vi med alle i opgangen samt bestyrelse og ser hvad der sker. Og så prøver vi nok også den med at sende hundene på pension en uges tid.

Uh, hvem der bare havde en stor rocker ;o)

• #24   29. mar 2011 Der står i vores husorden, at kæledyr ikke må være til lyd eller lugtmæssig gene for andre beboere. Det er sådan set de eneste regler der er for husdyr i ejendommen

• #25   29. mar 2011 Det er faktisk rystende hvor mange der har haft / har dårlige naboer.

Hvor er jeg glad for dem vi har nu.....
    Jeg flytter aldrig herfra.

Måske vi skulle lave en liste over store barske fyre der kunne lejes, inddelt efter postnummer smiley

Mit bedste råd er faktisk at få fat i en advokat, vores nabo endte med en dom på 7 dages betinget for brandstiftelse og 75000 i erstatning, som han kom til at betale.
    Han skabte sig helt vildt oppe hos advokaten og endte med at blive smidt ud. Nu er han flyttet i lejlighed på Østerbro - 5 sal.
    Stakkels hans nye naboer....

• #26   29. mar 2011 christina *Retriever fan* T

Der er jo forskel på leje og eje smiley

Kommentér på:
At blive smidt ud med hundene?

Annonce