{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Har du Boston Terrier Kennel {{forumTopicSubject}}

eller har du en Boston Terrier, som jeg gerne må møde. Helst i København, da jeg ikke har bil.

Jeg er på ingen måde klar til ny hund pt, og døjer stadig meget med aflivning af min gamle, men er så småt begyndt at indse, at mit liv ikke er ret meget sjov uden en hund ved min side.
Jeg er derfor gået i gang med at undersøge racer. Jeg er stadig langt fra en beslutning, og overvejer stadig en "ny" Elmo, men SBT og Griffon Petit Brabancon er også i mine overvejelser.... ja jeg ved det er vidt forskellige racer, men det bliver først til næste år, så jeg har meget god tid til at undersøge alt inden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har du Boston Terrier Kennel
  • #1   29. mar 2011 og hvis nogen har viden om Boston Terrier, så må de gerne sende en pb.. både godt og dårligt... skal være med DKK tavle.

• #2   29. mar 2011 Jeg ved så meget at det er en engelsk race med nogenlunde samme forfædre som SBT'en - Så du har nok større held ved at søge om info på engelsk :o)

• #3   29. mar 2011 Christina.. tak.. ja du kender jo alt til det at miste sin hund.. så for to uger siden sagde jeg aldrig mere ny hund.. men kan mærke, at det bare ikke er sjovt uden en hund her.. ville gerne bare have min Elmo igen.. men det kan jeg jo ikke...
    og derfor ville jeg gerne møde en live.. og se hvordan de er... sådan rent mentalt.. og deres væremåde..

• #4   29. mar 2011 Som du ved kender jeg det alt for godt. Og kan sagtens følge din frustration om aldrig hund igen eller måske bare aldrig samme race igen.

Jeg kan ikke sige så meget andet end at det bliver nemmere med tiden, tænker på min Chili pige hver dag. Men jeg er heldigvis nået dertil nu at jeg kan smile og tænke at hun har det godt :o)

Har selv været vild med Boston Terrien for mange år siden, der bor to rigtig frække spirrevipper i Bagsværd ( men kender dem ikke desværre )

• #5   29. mar 2011 Ja jeg er ikke kommet så langt.. desværre... men forhåbentlig kommer det...

• #6   29. mar 2011 Har sendt pb

• #7   29. mar 2011 Lena ... tak.. det er forfærdeligt... og meget hårdt.. og har pt ikke den store lyst til en ny hund, men håber det kommer.. svært at skulle erstatte ens bedste ven, som man har været sammen med hver dag i 2 1/2 år..

• #8   29. mar 2011 Jeg ka desværre ikke hjælpe dig med info om boston'en, men tænker om ikke du vil ærgre dig over et race-skift? Jeg ved hvor lang ti du brugte på at undersøge miniaturen, og hvor højt du elskede Elmo...

Jeg kan sagtens forstå hvordan du føler - jeg valgte jo selv at skifte race efter Maggie og Micha forlod os, og jeg ved ikke om jeg nogensinde skal have fransk bulldog igen grundet frygten for alle de arvelige lidelser..

Jeg ved at May fra den franske gruppe ((link fjernet) har kig på boston terrier - måske hun ved hvor du kan få mere info og ikke mindst hvor du kan møde en smiley

• #9   29. mar 2011 Michelle.. jeg ved det ikke... men kan næsten ikke klare tanken om en mini pt... pga Elmo stadig mangler.. og jeg føler næsten at han bare er på ferie og kommer igen...
    Mødte helt tilfældigt en Boston Terrier på min tur i dag.. og måske den er for lille.. og ikke bastant nok.. jeg er jo til de mere muskuløse hunde.. men det hele skal undersøges grundigt.. og det er som sagt først i 2012.. så har god tid.

• #10   30. mar 2011 Louise, måske er det meget godt, at du først skal have ny hund om et års tid, så du kan komme dig over tabet af Elmo.. Du skal give dig selv lov til at sørge, selvom det for mange er uforståeligt at en hund kan betyde så meget.. Men vi herinde forstår hvor ondt det gør, og hvor meget du savner ham..

Ja, boston'en er ret spinkel i forhold til bull-hundene..

• #11   3. apr 2011 Hej Louise!

Ja - vi mistede vores elskede hund for godt 4 måneder siden, og hold op hvor vi stadig savner ham smiley Føler inderligt med dig - der går lang tid før man stopper med at tro at de bare lige kommer styrtende når man åbner døren.

Vi har haft fransk bulldog - en skøn, muskuløs og charmerende klovn. Og - vi har også elsket det der lidt kluntede og robuste.

Vi har besluttet os endeligt for at gå efter en boston terrier som vores næste hund. Vi var så heldige, at jeg havde en sød kollega som gerne ville komme på besøg med sin 4-årige boston dreng, Magnus. Efter besøget var vi fuldstændig solgt - mage til kærlig, intelligent, fræk og - i vores øjne gudesmuk - hund, skal man lede længe efter. Han har en kæmpe personlighed - og Lars, som hans far hedder - var bare 100% forelsket i sin dejlige hund. Den er jo meget let til bens, og ikke robust som vi kender det. Men han er absolut lige så kontaktsøgende og kærlig som Hannibal var.

Det vi også er faldet for er, at de trods alt har en del færre skavanker end de franske, for boston terrierens krop er forholdsvis normalt proportioneret. Dog har de jo den flade snude, men jeg synes at mange jeg ser - også i DKK regi - har meget længere snude end standard hos de franske. De jeg har spurgt og det jeg har kunnet læse er, at det ikke er så stort et problem. Dog kræver det omtanke mht. temperaturreguleringen, så de ikke drøner rundt og leger i 35 graders varme om sommeren.

Vi har besluttet som første ønske, at vi vil have en voksen hund. Vi tager det stille og roligt, og venter til den rette dukker op. Hvis vi er heldige skal du være så velkommen til at kontakte mig/os - jeg viser den gerne frem når det er :-)))

• #12   3. apr 2011 Magnus er fra denne DKK kennel - og har en stor anbefaling med på vejen fra hans ejer. Han har aldrig fejlet noget, og jeg har kun hørt ros om dem fra hans ejer. Men - sådan noget med anbefalinger er altid svært, så jeg videregiver det med de forbehold som altid er ved enkeltpersoners vurderinger:

(link fjernet)

I øvrigt er der mange flere kenneler i Sverige og Tyskland, så vi har også luret lidt dér. Men nu må vi se hvad det ender med....

• #13   3. apr 2011 May... tak for det.. ja jeg synes stadig det hele er noget møg, og har slet ikke besluttet mig vedr. race.. hælder stadig til en ny mini og kigger også på Griffon Petit Brabancon.. men jeg er nu til de muskuløse hunde, så det gør det lidt svært. Jeg må ud og møde nogle hunde, og så tage min beslutning... men jeg har masser af tid, så det kommer forhåbentligt.

• #14   3. apr 2011 Ja - måske løser det hele sig. Nogle gange kommer den rigtige bare forbi på det rigtige tidspunkt. Den lille Griffon er altså også skøn - men den kan jeg altså ikke lokke min mand med på ;o)

• #15   3. apr 2011 jeg mødte en Boston forleden dag... den gad slet ikke tale med mig... og jeg er jo vant til min egen, som bare elsker ALLE... og det er nok det jeg også godt kan lide.. er slet ikke til reserverede hunde...

Kommentér på:
Har du Boston Terrier Kennel

Annonce