{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

hvem er dum? {{forumTopicSubject}}

min mors hund er nu ankommet... den skal feriere til på søndag.

Og den lystrer så ABSOLUT ikke på sit navn (eller på noget andet) Så jeg besluttede at gå en tur og træne *Laika*
men pølsestykker på lommen og tålmodighed i den anden.

Vi gik ned til byens legeplads fordi Laika havde mest travl med at snuse end med at koncentrere sig... vi gik først et par runder, så hun fik snuset færdigt.
Derefter begynder træningen, jeg starter selvfølgelig helt stille op. stopper, venter, siger navn - og roser+godbid.
Det gør vi en 10-11 gange, før jeg begynder at sige *Laika* mens vi går ganske stille. det går også godt.
Jeg føler hun har fattet det og slapper rigtig dejligt af.

vi går lidt hurtigere tempo og jeg vender mig om, giver lang snor og kalder *Laika* det går også rigtig godt. Hun lunter hen til mig og nupper ros+pølse smiley det fortsætter vi med 3-4 gange...
Så begynder tøsedyret at, når jeg kalder og vender mig, kun at komme hen forbi og gå igen.... ikke det fjerneste var hun interesseret i pølse+ros...

Jeg forsøger at fortsætte, men lidt mere entusiasme i stemmen smiley men det ender faktisk med hun spytter pølsestykkerne ud på jorden..........

hehe...

Så vi besluttede at gå¨en snusetur og så hjem.

Så hjem kommer jeg, lettere forvirret og med fedtede pølsestykker i lommen, for selvfølgelig skulle hun da også lige lave stort - og fordi hun normalt ikke laver noget før hun har spist aftensmad, tænkte jeg ikke over at få poser med, så jeg måtte jo bruge pølse-posen....

hm.... måske fatter hun godt at hun skal komme når der bliver sagt *Laika*.... måske er hun bare fløjtende ligeglad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem er dum?
  • #1   1. apr 2011 Eller også er det det forkerte mærke pølser...;0)

  • #2   1. apr 2011 LOL... faktisk er det pølser købt utroligt billigt, fordi der ikke var slagteri-mærke på dem - og de så er forbudt at sælge (var ansat i butikken, da jeg købte dem)

    så måske er det bare fordi det IKKE er mærkepølser smiley

    hehe
    Men lige nu, ligger der en veltilfreds hund og sover for min fødder...


  • #3   1. apr 2011 Min hund nægter at spise pølser, det er lidt underligt, men et glas mælk eller figenstang, det hitter.......

  • #4   1. apr 2011 Lyder til, at hun blev mæt.

  • #5   1. apr 2011 fnis... vi er desværre løbet tør for figenstang......



  • #6   1. apr 2011 Selvfølgelig er det vigtigt med guf hunden kan lide, men hunden. kan også. godt blive træt, hvis man laver den samme øvelse mange gange. efter hinanden. navne tilvænding trænes i starten ved at man har hunden ved sig og så kalder navet fx fiddo. Når. hunden tager kontakt til dit ansigt roser du og giver guf. gentag et par gange og hold så pause. kan nemt trænes hjemme. når. hunden kan der øger. du afstanden mellem dig og hunden. lidt af gangen.
    haber det kan være. til hjælp.
    dldin hund er bestemt ikke dum tror bare den synes det blev kedeligt smiley


  • #7   1. apr 2011 Vi har som sådan slet ikke navnetrænet, men hver eneste gang vi har henvendt os til Bea som er vores lille ny, har vi bare brugt navnet, ikke lille pusling, skattebasse osv, men bea, det betød hun på 3 dage viste hvem hun var, og nu går hun som 12 uger løs og kommer så snart vi kalder.
    Vi trænede ikke udenfor, der var for mange ting og sager.


  • #8   1. apr 2011 Det lyder præcist som min hund, jeg tror godt han forstår hvad jeg ønsker når jeg kalder han er bare ligeglad eller mere interesseret i noget andet.

Kommentér på:
hvem er dum?

Annonce