{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.929 visninger | Oprettet:

Messi kørt ned :'( {{forumTopicSubject}}

Vores ingengang 1 årig hund, Messi er i aftens blevet kørt ned, og ligger nu på dyrehospital.

- Risti & Messi fandt et hul i hækken og stak af, vi ved ikke hvor lang tid de har været væk, da ingen var hjemme. Ved en 21:00 tiden blev min far ringet op, at vores hund var blevet kørt ned. Heldigvis var Risti blevet ved Messi hele tiden, indtil min far kom og kørte Messi på dyrehospital. Vi ved endnu ikke hvor slemt det er, men håber vi får besked fra hospitalet i morgen.
Risti er kommet godt hjem & ham er der ikke sket noget med! Vi håber bare på det bedste. smiley

- Hvis han ikke klare den, er det 3 hund vi mister på 3 år. Kan ikke klare at miste en til smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Messi kørt ned :'(
  • #1   2. apr 2011 Krydser fingre og ønsker alt godt herfra nej jeg føler med jer:(

• #2   2. apr 2011 Åhh nej god bedring med ham...

• #3   2. apr 2011 Hvor er det sørgelige nyheder, og det bliver en slem nat at komme igennem. Det er svært med trøstende ord. Men hold fast i at dyrlæger er dygtige, og de vil gøre hvad de kan for at redde Messi.

Du skal lige have en solstråle med på vejen. Min søster fik en "omplaceringshund" og ½ time efter han var kommet hjem kom han ud af snoren og stak af fordi han var lidt skræmt. Han løb op på hovedvejen og blev kørt ned. Der var ingen der troede at han overlevede, heller ikke dyrlægen. Men et fantastisk stykke arbejde af dyrlægen reddede hans liv. Men først efter 4 dage stod det klart at han ville overleve. Det er mere end 2 år siden, og han har ingen men.

Jeg håber så inderlidt at Messi klarer den. Hold så godt som muligt, fast i positive tanker, selvom det er svært. For ellers bliver det en lang nat.

• #4   2. apr 2011 åhh hvor skrækkeligt for jer :O(( håber på det bedste...

• #6   2. apr 2011 Jeg føler virkelig med dig.. Jeg har selv mistet en hund på den måde.. Jeg håber virkelig messi klarer den.. Jeg krydser alt hvad jeg kan

• #7   3. apr 2011 Tak for de fine ord - vi krydser også alt hvad vi har...

• #8   3. apr 2011 håper alt bliver bra med din hund,,,

• #9   3. apr 2011 Håber i får gode nyheder, krydser fingre.

• #10   3. apr 2011 Puha altså - Håber virkelig Messi klarer sig.

Vores naboer synes vi var dybt mærkelige fordi vi ofrede 50.000 kr på et solidt hegn med betonstolper, men vi bor ud til en trafikeret vej, så vil ikke risikere noget.

• #11   3. apr 2011 Puha...har en veninde der har prøvet at få kørt sin hund ned, den døde dog på stedet...det er forfærdligt!!! Håber alt kommer til at gå godt med jeres lille elskling!

Men tænker lidt...hvordan i alverden kan man lade sin hun være alene hjemme udenfor?!

• #12   3. apr 2011 Ej hvor er det sørgeligt!
    jeg mistede selv min Ozzy da han blev kørt over lige udenfor mine forældres hus hvor jeg kunne høre det hele ske inde fra stuen af:/
    han var kommet igennem tremmerne i havelågen og ud på vejen hvor der så kom en mand og TROEDE at min lille baby som kun lige var blevet 9 måneder, var et rør der var på vejen og da han kørte over hvad han mente var et rør så troede han at skrigene fra min baby var BØRN DER GRINEDE !!!!! så han kørte videre indtil jeg kastede en sten efter bilen og råbte og skreg, så vendte han om. hans kommentar var bare "der skete vist ikke noget med bilen" ... nej men min baby blødte fra lungerne og døde af det!
    Så jeg ved hvad i går igennem og jeg krydser alt hvad jeg kan for jeres hund!
    håber virkelig inderligt at Messi kommer godt igennem det

• #13   3. apr 2011 Line J hvis man har en hund der godt kan lide at være ude og vejret er fint så kan man da sagtens lade hunden være alene hjemme udenfor. Det er charlie stort set altid. Jeg skal ikke nyde noget af at komme hjem til en hund der har fået bank af nogle indbrudstyve. Så det ser jeg nu ingen problemer i.
    TS jeg håber at din hund klarer det.

• #14   3. apr 2011 Øv sikke noget smiley Jeg håber han har klaret sig gennem natten.

Og at han har det så godt, at I kan bruge dagen i dag på at tjekke hæk og evt få sat hegn op, så det ikke sker igen..

• #15   3. apr 2011 je har også prøvet en af mine hudne blev kørt ned,,en tiber,,hun rullede rundt ude på vejen og hun skreg og ville ikk stå på benene
    vi kørte til vagt dyrlæge og efter 5 minutter dernede ku hun gå igen...så mirakler kan ske

Krydser fingre for jer

• #16   3. apr 2011 Hej Cæcilie. Er sikkert på at Messi klarer den, håber du i morgen giver en opdatering.
    Min springertøs krydser poter for ham

• #17   3. apr 2011 margit N: så du ville mene at, hvis jeg lod min hund være alene hjemme, ville være ansvarligt?! Det syns jeg IKKE, self er det forfærdligt med den her hund, men hvad hvis den var skyld i en bil ulykke hvor der var mennesker der døde? Ville det så stadig være ansvarligt? Jeg syns man skal tænke sig lidt mere om!

• #18   3. apr 2011 Altså alene hjemme udenfor

• #19   3. apr 2011 Line J - Synes måske DU skulle tænke dig lidt mere om INDEN du skriver!
    Ikke sikkert at TS har behov for at vide at du synes det er uansvarligt at hunden render rundt udenfor når de er alene hjemme!

• #20   3. apr 2011 Line: Hvis grunden er sikret med hegn som den IKKE kan forcere/grave sig under, så synes jeg det er helt fint hvis hunden er glad for at være ude.
    Den skal selvfølgelig have et sted at søge læ (hundenhus eller lign)

• #21   3. apr 2011 Rigtig god bedring med Messi - håber hun klare det. Det er forfærdeligt at vente - men tro på at det er godt nyt der kommer smiley

• #22   3. apr 2011 Stakkels Messi smiley :(
    Håber på godt nyt i dag.

Min hund kan os godt lig at være ude, men når jeg ikke er hjemme er hun indenfor, alt andet er i mine øjne ikke ansvarligt.
    Men nu det jo ikke det tråden skal handle om.

Krydser fingre for Messi!

• #23   3. apr 2011 @Line J: altså mine hunde er alene hjemme udenfor i hundegården hver dag og jeg syntes da at det er ganske forsvarligt.

@ts; håber at din hund overlever og kommer sig helt. Må være helt forfærdeligt for jer

• #24   3. apr 2011 C K H . har oz skrevet at det var forfærdligt og det syns jeg oz det er Men syns stadig det er uansvarligt at lade sin hund være alene hjemme udenfor! Og det var fatisk ikke hende jeg skrev det til men margit N, jeg må ha lov at mene at det er uansvarligt!:)

Heidi n: men det var denne grund jo ikke:) Men jo jeg syns stadig det er uansvarligt....der kunne ligeså godt komme nogle og sjæle hunden, det er ikke alle hunde der ikke kan li fremmede:)

• #25   3. apr 2011 Jeg kan heller ikke se der er noget i vejen for at en hund skal være alene hjemme udenfor.. Jeg har også selv gjort det.. Uheld kan ske og sådan er det bare.. Jeg står heller ikke og kigger på mine hunde når de er i haven og der kan de jo lige så godt finde et hul i hækken eller noget.. Jeg håber virkelig messi klarer den for det er så forfærdeligt at miste en hund på den måde.. Min egen var stukket af som han tit gjorde og han havde fået tæsk i et tidligere hjem så han kom ikke hjem så længe man gik og ledte og kaldte på ham. Jeg sad inde og så tv da jeg hørte nogen mærkelig bump udenfor.. Det var min kære hund som havde ramt bilen og han lå 30 meter bag bilen.. Han var ikke til at komme i kontakt med og blødte ud af munden.. Dyrlægen sagde at det ene forben var smadret og hans skulder var knust og trykket 5-10 cm ind og så havde han fået en blødning i hjernen som gjorde at han ville være hjerneskadet og så havde han mange indre blødninger.. Han blev selvfølgelig aflivet.. Jeg havde kun haft ham i 7 måneder.. Det er det værste jeg har oplevet og jeg ville ønske at ingen skulle miste deres hund på den måde

• #26   3. apr 2011 åh nej hvor trist smiley
    Håber virkelig han klare den,og hvor er det sødt af Risti at blive hos Messi :')
    Puh, håber virkelig det bedste for jer, og føler med jer

Sådan noget er aldrig sjovt..

• #27   3. apr 2011 Line: De kan ligeså godt stjæle den indenfor, hvis man ser sådan på det?

Man har da hørt om indbrud hvor det går ud over hunden?

• #28   3. apr 2011 Men det kommer nu ikke tråden ved smiley

Krydser fingre for en positiv opdatering inden længe smiley

• #29   3. apr 2011 Line J: Der findes racer som mistrives indendøre - og derfor skal de naturligvis være udenfor om dagen. prøv at tænke lidt længere end egen næse.

• #30   3. apr 2011 Nicolai & Malene - med Kennel Mesmocan !: Ja der findes racer der gør det men så er man som regl altid hjemme eller, ja så ved man jo at de skal være ude og ergo får lavet et hegn, så de ikke kan stikke af, og som regl de racer der bedst kan li at være ude, kan ikke lide fremmede, og er måske oz lige lidt større, så det ville nok være svære at stjæle!! nu snakker jeg om hunde der er vant til at være inde men kommer ud i haven hver dag...der er jo nok ikke lige så meget sikkerhed ang hegn osv...og det var der jo så heller ikke i det her tilfælde, derfor den blev kørt ned! og man er vel aldrig væk en hel dag når man har hund? så kan man jo lukke den ud når man kommer hjem!! Stakkels dyr der skal lide under menneskers fejl!

• #31   3. apr 2011 Line J Man kan også sige stakkels dyr der skal opholde sig indenfor når ejer er på arbejde eller hvor de nu er. Jeg ser stadig ikke noget forkert i at hunde er udenfor selvom de er alene hjemme.

• #32   3. apr 2011 Margit m: Ja det har du helt ret i, hvis de er alene i mere end 5 timer. MEN vil du ikke hellere være sikker på din hund ikke bliver kørt ned ved at holde den inde??? Og hvis man sørge for at gå de ture de skal, så er det da ikke synd at de er inde og har vand og ly!! Hvis det ikke er mere en 5 timer:)

• #33   3. apr 2011 Line j: nu er vi altså nogen der arbejder mere end 5 timer om dagen

• #34   3. apr 2011 Charlotte - Brains before beauty H: Ja man kan ikke altid være heldig:)

• #35   3. apr 2011 Det er nok de fleste hunde der er alene hjemme mere end 5 timer og hvis hunden helst vil være ude er det da synd den ligger inde.. Hvis min ikke gøede så meget som hun gør ville jeg også have hende ude da hun bestemt ikke er en inde hund.. Men hun gør af alting og ingenting så hun må desværre værre inde

• #36   3. apr 2011 Anna D: hvad hvis hunden løber væk og bider et andet menneske eller dyr? eller er skyld i et trafik uheld og der er mennesker der dør eller kommer slemt til skade? Så er det stadig ligeså ansvarligt? Oz hvis en hund bliver kørt ned, som i dette tilfælde??

Der har været så meget bræk med "vores race" hunde, hvis de har været stukket af og har overfaldt fru petersens hund! Så kommer det i mediene om hvor uansvarlig man er!!!! Det er sgu ikke kun "vores race" hunde der kan bide andre dyr!!!!!

• #37   3. apr 2011 Jeg synes denne tråd har taget en forkert drejning.
    Om hunde er alene hjemme ude eller inde, eller bider andre dyr, det er ikke det tråden handler om.

Jeg sender min dybeste medfølelse til Cælica med håb om snart at høre positiv nyt om Messi

• #38   3. apr 2011 Jeg står da heller ikke og kigger på min hund når hun er bundet i haven selvom jeg ved hun kan finde på at bide hendes stålwire over som hun står bundet i.. Det er sjældent hun gør det men det sker.. Der kan altid ske uheld og sådan er det bare.. Jeg håber der snart kommer en opdatering på messi

• #39   3. apr 2011 Helt enig med Alice A
    hvis i skal diskutere frem og tilbage på den måde der, kunne i så ikke finde et andet sted?
    No offence men jeg synes det er lidt respektløst at i bruger Cæcilie's indlæg til den der diskussion

• #40   3. apr 2011 Hvis man kan oprette en tråd må man kunne tåle dette....jeg syns oz det er forfærdligt og håber det kommer til at gå godt!

• #41   3. apr 2011 Jeg er glad for det nogen af jer skriver, men noget af det er nu ikke hvad jeg har brug for en hører.

- Line: Hvis du går så meget op i det, skal du vide at vi tog hjemmefra ved en 20:00 tiden, og da var de ude, med havedøren åben, nu var det så at der var godt vejr igår. ved en 21:00 tiden, hvor min far var på vej hjem, ringede nogle og sagde vores hund var blevet kørt ned. som jeg kan se, er det kun 1 time?
    Risti, vores lille hund som var løbet væk sammen med Messi. Han kan alt. vi har hegn overalt, og de skulle faktisk ikke kunne komme ud. Men Risti kan grave sig under alt, det har han altid gjort, og nu hvor det er er sket, laver vi vores have mere sikker! Men vi har kigget overalt i haven, og vi kan IKKE finde noget hul i hækken, eller et sted hvor Risti kunne ha' gravet hul. så vi har overhovedet ikke nogle anelse om hvordan de egentlig er kommet ud. Om der har været nogle hjemme ved os, også lukket dem ud på hoveddøren - vi ved intet! Men uansvarlig er vi ikke, da de næsten aldrig er selv hjemme - højst 3 timer om dagen...

- Men nå, nyt om Messi'drengen! Godt nyt endda - Han har det forholdsvis godt, og er glad. men er selvfølgelig stadig forslået. han kan stå op, men han kan ikke rigtig styre hans bagparti. De tager en rynkenfoto i morgen, også ser vi om det er noget slemt sket. vi ved jo selvfølgelig ikke om der er noget glat, som han lider med. men vi håber på det bedste, og at heldet er med os denne her gang. Da han er en jagthund, håber vi da at alt ordner sig, sådan han stadig kan være den gode jagthund som han nu er - Synes ikke rigtig vi magter at træne en ny hund op smiley

• #42   3. apr 2011 Cæcilie L. Jensen .: Er glad for at høre at din hund har det godt, du/i må ha været meget kede af det:( det er forfærdligt når så noget sker:(

Men når du oprette et indlæg, må man altså have lov til at komme med sin menning! Og ja jeg syns stadig det er uansvarligt ligesom folk ville syns det var uansvarligt hvis jeg ikke tog mundkurv på min hund, ikk?! I vidste jo, som du selv skriver, at den ene var lidt af en udbryder konge:) Og som sagt når de bare sådan render rundt i haven uden opsyn, ja så er der en risico ved at der er nogle der måske endda har lukket dem ud.

men godt den har det godt og god bedring med messi:)

• #43   3. apr 2011 Ja, det er også i orden. Men selvom vi er hjemme, kan han jo stadig grave sig ud. vi går jo ikke og holder øje med dem hele tiden. Og vi har lige fået nyt hegn op, og som jeg skriver, så kan vi ikke finde nogle tegn på at de er kommet ud gennem hækken. Så jeg kan ikke se noget forkert i det. Alt kan ske, såsom nogle skulle have lukket dem ud gennem hoveddøren, vi ved det ikke, og vi har også andet at tænke på ligenu, indtil Messi kan komme hjem og at vi ved han er rask og har det godt. smiley

• #44   3. apr 2011 Cæcilie L. Jensen .: som sagt når de bare sådan render rundt i haven uden opsyn, ja så er der en risico ved at der er nogle der måske endda har lukket dem ud, i kan jo slet ikke holde øje med dem når i ikke er hjemme...og jo jeg er altid ude sammen med min hund da jeg syns alt andet er uansvarligt:) 20-21 tiden, godt vejr?? der var jo fatisk mørkt:) Men ja nok om det bare han har det godt;)

• #45   3. apr 2011 selvom det var mørkt, var det stadig varmt, og messi har bare for meget energi til at være indenfor, så han bruger det meste af tiden ude i haven - hver sin mening - sådan gør vi bare.

• #46   3. apr 2011 cæcilie Dejligt at høre at han er ved godt mod,håber at røngten i morgen ikke afslører noget avorligt.
    Håber i får sovet.
    hilsen Alice og Lady

• #47   3. apr 2011 Cæcilie L. Jensen .: ok, håber da ikke for ham at i så gør det igen da det jo ligeså godt kunne være en der havde lukket dem ud, som du selv skriver:)

• #48   3. apr 2011 Line J: som sagt, der kan lige så godt være nogle som lukker ham ud, mens vi er hjemme. vi har ikke tid til at være med hundene hele tiden. og jeg synes det er synd, når vi nu har sådan en stor have til dem, at de skal være inde, når de kan være ude og få noget krudt af. De er ikke særlig tit alene hjemme, og de må være ude i haven så langt tid de nu vil... smiley

• #49   3. apr 2011 Hvor er det dejligt at høre.. Håber at han snart kan komme hjem igen.. Jeg er ked af at din tråd blev til lidt diskution også håber det er ok smiley god bedring til messi

• #50   4. apr 2011 Dejligt at høre at vovsen har det godt smiley

• #51   4. apr 2011 dejlligt at høre at det går godt!
    jeg sidder og undres,,tråden tager en drejning det undre jeg mig ikk over for det gør den jo altid på hg og det må manforvente når man opretter og kender hg.
    Men det der undre mig er at i "overfalder"Line ??for hun har jo ret? havde dte nu været en anden som er en af de populære herinde var det omvendt!1

Da jeg fks oprettede mit indlæg med min lille jojo var død var der masser der vendte tråden til det var uansvarligt osv af mig at lade ham være uden opsyn i 15minutter med mops og en franksk!
    Men jeg er jo også hundehandler osv så mig er det iorden at tromle ned

Jeg syntes ikk Line tromler ts ned men alle kan have uheld ligegyldigt hvor meget man passer på og hvad man gør vil man altid kunne finde noget der ku gøres bedre hvis hunden nu var død af at have bidt i en ledning kunne man have sikret dem,,,hvis den nu var kvlat i en plastik pose ku man have børen sikret lågerne,,,,alle kan fejle og have uheld,,hedligvis er mennesket ikk perfekt selvom nogen tror de er

• #52   4. apr 2011 jeanette jeg ser nu ikke på om personen er populær eller ej. Jeg er bare ikke enig med Line i at det er mere uansvarligt at lade hunden være alene ude end indenfor.

• #53   4. apr 2011 Jo,,måske ikk dig men reaktionen her på hg kommer meget an på hvem der udtaler sig

• #54   4. apr 2011 Jeanette, jeg kigger ikke hvem der har lavet indlægget, men hvad der står i indlægget.
    som jeg skriver længere oppe så er det i mine øjne uansvarligt at lade sin hund være i haven når den er alene hjemme.
    Min hund kan os godt lig at være ude men hun er altså indenfor bag låste døre når jeg ikke er hjemme. Os selvom jeg bor på landet og haven er hegnet ind. Der kan ske SÅ meget.
    Vil man have hunden ude når man ikke er hjemme synes jeg man skal have en rigtig hundegård som er godt lavet og ikke til at bryde ud af.

Men som jeg os skriver længere oppe er det ikke det tråden skal handle os, jeg krydser bare fingre for Messi og heldigvis går det da den rigtig vej, skønt at høre smiley

• #55   4. apr 2011 Der er mange meninger med det her, og folk gør det på sin måde. Men jeg synes ikke det er uansvarligt, da sådan noget ikke burde ske. Som sagt, mine hunde er næsten aldrig alene hjemme, højst 3 timer om dagen, og hvis der er godt vejr, var vi havedøren åben, og de er selvfølgelig inde bag låste døre hvis vi er væk fra dem mere end en time. Og det er sådan vi gør - Nu er det her sket, og det kan ikke laves om. Vi laver vores have mere sikker med hegn, sådan ham den lille ikke han grave sig under. Jeg har ikke noget i mod dette tager sådan en drejning, for kan sagtens se at de har ret. alle har ret - men vi har bare ikke tid til at være ved vores hunde hele tiden, de burde også godt kunne gå selv.

- Men der er mere nyt - Messi har brækket lidt i rygsøjlen nede ved halebenet - han har fået en indsprøjtning, og se om hævelsen går væk, også håber vi på at vi kan få ham hjem i morgen. Min far har været henne ved ham i dag, og han har det godt nok. han er meget træt. smiley

• #56   4. apr 2011 Cæcilie L. Jensen .: Lige en sidste ting....det kan godt være at vi ikke kan være ved vores hunde hele tiden MEN det er vores ansvar at de er i sikkerhed, og det er de ikke på denne måde om det er en time eller 5! Hvis man ikke kan vil ta det ansvar skal man ikke have hund....Da jeg har valgt den race som jeg har påtager jeg mig oz en ansvar, og det er feks at bære mundkurv på ham da det er det loven siger nu!

• #57   4. apr 2011 At kalde andre mennesker for, uansvarlig hunde ejere bare fordi de har en anden holdning end ens egen, er nøjagtig lige så slemt som det du anklager andre mennesker for.
    Nok må være nok, du har gjort din mening krystal klar for alle, nu bør du påtage dig ansvaret som et alm ordenligt medmenneske og holde inde med dine anklager, din opfattelse af virkeligheden er grundigt belyst.

• #58   4. apr 2011 janni der kan ske uheld alle vegne,,både inde og ude!!!

Jeg syntes også det er lidt uansvarligt men vi gør ikk alle tingene ens og sådan vil det altid være...

• #59   4. apr 2011 Hanne var den til mig ??!!

• #60   4. apr 2011 janni jeg ved ikk hvem den var til jeg følte mig også truffet:-))

• #61   4. apr 2011 Ja det gjorde jeg da os lige . . Hm, vilel være rart der var skrevet navn på smiley

• #62   4. apr 2011 hanne N: jeg vil nu ikke kalde det en holdning JEG har MEN ansvar overfor sit dyr!!

• #63   4. apr 2011 Og Line følte sig os truffet smiley smiley

• #64   4. apr 2011 Jeg tror næsten line føler sig truffet uanset hvad man skriver.. Selvfølgelig skal man lade sin hund bære mundkurv når det står i loven men der står ikke noget om at ens hund ikke må være udenfor når den er alene hjemme.. Så derfor er det en mening du har line og måske også mange andre men det er stadig kun en mening.. Man kan ikke bare kalde folk uansvarlige fordi de gør tingene på en anden måde..

Dejligt med mere nyt om messi.. Jeg håber virkelig i kan få ham hjem i morgen og at han kommer sig over den her skrækkelige oplevelse

• #65   4. apr 2011 Anne d: Nej det gør jeg skam ikke:) Men har bare en mening:) Og jo JEG syns man er uansvarlig, når man oven i købet VED at ens hund er lidt af en udbryder konge:), at man lader sin hund/e løbe ude om aften OZ selvom det kun er en time!! Og jo den besked fra hanne, var jo oz til mig, hvis du læser hvad jeg skriver og hun skriver;) Der står oz i loven at din hund ikke må strejfe rundt og måske være skyld i bilulykker eller at fru. petersens hund bliver bidt!!;) Jeg havde en hund; da jeg var 14år, hvor min stedfar lavede en hundegård til den, så den kunne være der når jeg var i skole og de på arbejde......det tog den 14dage at komme ud(om jeg begriber hvordan) men den kom ud og løb rundt i folks haver...der er altså oz nogle der er bange for hunde og IKKE syns de er ligeså skønne som vi syns de er:) Og det har jeg lært af, at hvis en hund vil ud skal den nok finde ud af det:) Næsten da i hvert fald..hehe.. men jo jeg svarer næsten altid tilbage på hvad folk skriver til mig hvis jeg syns jeg gider;)

• #66   4. apr 2011 Ja men nu har hunden jo været lukket inde i haven og man kan jo ikke gøre for at den er kommet ud på en måde.. Den er jo ikke bare lukket ud på vejen og der er ingen regel om at man skal stå og kigge på sin hund i haven.. Og ja hvis hunden vil ud skal den også nok komme det.. Det gælder jo så også hvis den er lukket inde i huset

• #67   4. apr 2011 Anna D: haha...ej helt ærlig, nu må du altså lige bruge hovedet!;) ikke ondt ment!:) Hvis du låser døren når du går så kan den altså IKKE komme ud!! Eller den graver sig måske ud af huset eller finder et hul at kravlle igennem eller måske endda låser døren op og går ud;) Nej! en hund er MERE sikker inde!!! En hund er et flok dyr..du er overhovedet af flokken og den vil derfor ALTID savne dig når du ikke er hjemme, så jo de fleste hunde laver ulykker når du ikke er der pga savn...dvs at de oz vil prøve på en masse sjove ting som feks at komme ud/væk! Så når du er HJEMME vil den ikke være på samme måde for så er du der jo! Så der kan man bedre regne med den, altså at den ikke løber væk:) Jo det er ulovligt at en hund strejfer!

• #68   4. apr 2011 anne: og jo nu var der jo faktisk tale om at det måske var andre mennesker der kom til at lukke dem ud, og når man ikke er der vil hundene heller ikke gå ind igen, de vil løbe deres vej! hvis du var der ville de højst sandsynligt gø og du ville komme og kalde dem til sig

• #69   5. apr 2011 Jeg har aldrig sagt det ikke er ulovligt at en hund strejfer men det er ikke ulovligt hvis man ikke står og kigger på sin hund når den er i haven.. Jeg har selv en race som vil skide på om jeg er der eller ej.. Hun stikker af hvis hun får muligheden og det går stærkt.. Og hun kan ikke kaldes tilbage.. Hun står bundet i en stålwire men hun kan finde på at bide den over.. Men jeg står ikke og kigger på hende når hun er ude..
    Der er den mulighed at hunden faktisk kan ødelægge en dør eller et vindue for at komme ud og der er også hunde som hopper igennem vinduer.. Så bare fordi den er lukket inde i huset kan den altså godt komme ud

• #70   5. apr 2011 ej ej orker virkelig ikke at skal snakke med mennesker der ikke har det vilde at rykke rundt med...hehe.. køb en god tyk kæde, den kan den ikke bide over! Hvis du er hjemme og er ude haven eller kigger til den en gang imellem er chancen mindre for at den løber væk som hvis du ikke er hjemme!!! Og der er jo så ikke noget at gøre ved at den stadig stikker af når du er der men så har du da i det mindste være der og holdt lidt øje med den! Og nu må du sgi holde op....hoppe igennem et vindue..ihh altså.. det er mindre intelligent snak, det der!!! Selvfølgelig gør den ikke det og et vindue er oz rimlig stærkt! Drop det nu, din hund kan altså IKKE komme ud når du først har låst døren!! Eller vil du SÅ gerne have at jeg skriver...du får ret anne:) får så gør jeg da bare det;)

• #71   5. apr 2011 Som sagt, hver sin mening.
    vi har lært af det, og de bliver lukket inde i huset bag låste døre, når vi ikke er hjemme...

• #72   5. apr 2011 Bare fordi man ikke har samme mening behøver det vel ikke have noget at gøre med hvor meget man har at rykke med.. Igen hver sin mening.. Og så glemmer jeg bare de to gange jeg har oplevet andres hunde hoppe gennem et vindue og så siger vi det ikke kan ske

• #73   5. apr 2011 Jeg kender nu også en hund der har hoppet igennem et vindue, så det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #74   5. apr 2011 I er virkelig kun til at grine af!;)
    Men håber dig og din familie passer bedre på jeres hunde:) synd så noget skal ske fordi man syns det er ok at ens hund/e er alene hjemme udenfor kl20 om aften!

• #75   5. apr 2011 Hvorfor er vi til at grine af bare fordi vi har oplevet hunde der er sprunget igennem et vindue og du ikke har.. Har du overvejet at du måske ikke har ret i ALT

• #76   5. apr 2011 Jeg kan IKKE tro at helt alm familie hunde hopper igennem´vinduer!! Måske på film..hehe.. og jeg griner af jer fordi det lyder SÅ dumt det i skriver!!! Og jeg tænker bare, godt det ikke er mig der gør mig selv til grin på den måde, ved at sige at i altså har oplevet hunde springe igennem vinduer når de har været alene hjemme...hehe

• #77   5. apr 2011 Min mastiif hun kan åbne vinduer!1 HIhi det passer faktisk,,sådan et håndtag der skal skubbes op så vi har sat børnelås på nu...min gamle tervuern gjorde det samme

• #78   5. apr 2011 jeanette-Antisnob:-))(miss you!!) N: ja åbne men ligefrem at hoppe igennem, det ser man sgu aldrig:) Men det blev du jo så oz bevidst over og fik det låst:) Der er jo oz hunde der kan åbne døre:)

• #79   5. apr 2011 Ja ja line du kan tro hvad du vil.. Jeg ved hvad jeg har oplevet

• #80   5. apr 2011 Line,,ja :-))

• #81   5. apr 2011 Vi får Messi hjem i morgen - så det er dejligt smiley

• #82   5. apr 2011 Det lyder da rigtig dejligt.. Håber han bliver helt frisk igen

• #83   5. apr 2011 Håber jeg også - men det skulle han gerne blive! smiley

Kommentér på:
Messi kørt ned :'(

Annonce