{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.242 visninger | Oprettet:

nu tester de for giardia {{forumTopicSubject}}

som nogen måske har læst her på det sidste har dusty været slemt syg.....!

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=455602

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=456012

Hele sidste uge havde han så diarré, men det var heldigvis ikke sort... nærmere grønlig/gulig...

i morges kom han så af med en STOR afføring, hvor noget af det var rimelig hårdt... hen mod gullig farve...

da jeg så kom hjem fra arbejde til middag, havde han haft et uheld ude på badeværelset...

den var meget slimet (som en ordentlig bussemand), og så LUGTEDE den langt væk af rådden fisk.....! (ikke overdrevet, det gjorde den virkelig)

smuttede til dyrlægen med den, og nu bliver han testet for giardia....!

Nogen som har erfaringer med denne sygdom???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nu tester de for giardia
  • #1   6. apr 2011 jeg har faktisk døjet med periodevis diarré her på det sidste... og vores anden hund har også haft en enkelt dag :-.(

• #2   6. apr 2011 I 2007 var vi til træf på grænsen mellem norge og sverige. den sidste dag var en af de hunde vi delte hytte med syg og da vi kørte hjem dagen efter blev edda også syg på turen hjem. vi kom hjem midt om natten og næste morgen var edda endnu mere syg og vi ringede til dyrehospitalet (vor egen dyrlæge havde ferie) vi kunne få en tid kl 15... nu er jeg en hønemor så jeg fik presset igennem at det kunne ikke vente så længe....efter noget snak var der så en dyrlæge der havde fri en ½ time efter som ville blive hvis vi kom med det samme.... han kiggede hurtigt på hende og styrtede ud af lokalet med hende og lagde hende i drop....hun var på 1 døgn blevet så dehydreret at hun var tæt på at kolapse.

De kunne ikke teste hende fordi hun skulle behandles omgående, men hendes bror ( ham der var syg i norge) , flere hunde som havde været træffet, hunde i hjem som træfdeltagende hunde besøgte, hunde i de hjem som træfdeltagende hunde kom hjem til blev syge og nogle blev testet positiv for giardia.. der var cirka 100 hunde på træffet/udstillingen. ca. 75 hunde blev syge (træfdeltagende hunde + hunde de i ugen efter var sammen med)

Nogle ældre hunde kom ikke igennem sygdommen.... men ellers var edda den hund som blev mest syg af de voksne hunde.

Giardia er en lumsk parasit fordi hunden godt kan være smittet uden at de bliver testet positiv.....så nogle gange skal hunden testet flere gange.

På træffet havde vi besøg af en amerikansk familie som var udstationeret i tyskland. de fortalte at havde de sygdomstilfælde været i usa var giardia det første dyrlægerne havde tænkt på, men dengang var det ikke noget man var så obs på i norden.

Edda var indlagt i 4 døgn fik drop og antibiotika....efterfølgende fik hun noget med den ene pote hvor huden på trædepuden først faldt af og noget tid efter var der en af hendes negle som knækkede / faldt af inde ved tåen

• #4   6. apr 2011 Ja jeg kender den godt, Kahlua har haft den for nogle måneder siden.. Hun blev testet positiv da vi sendte afføringsprøver til Tyskland, da jeg ville ha dem tjekket for orm. Hun havde ikke orm, men Giardia. Nogle hunde kan selv bekæmpe denne bakterie, andre skal ha en medicinkur i 10 dage. Denne bakterie skulle være en jordbakterie, så man skal holde dem fra at spise jord, vandpytter og fra at rulle sig i et eller andet i græsset. Afføringen er slimet gullig. Jeg tjekker hende hvert halve år for orm/giardia for en sikkerhedsskyld..:-) Men Giardia skal man bestille udover den almindelig orme test, den er lidt dyr.:-(

• #5   6. apr 2011 SUSANNE..:-) Du har ret, parasit..:-) Ikke bakterie..:-) Jeg skrev forkert.:-(

• #6   7. apr 2011 min kat har også lige haft giadia for halvanden måned siden, han havde haft det i et par månder med tynd tynd mave og maverumlen, dyrlægen og jeg var så sikker på til at starte med var penicilin der havde slået hans mave i stykker(han blev behandlet for en byld), men efter at jeg havde givet ham skånekost og enteric og zoolac som ikke hjalp, så aflevrede jeg en afførings prøve som var positiv, han fik stærk ormekur (panacur) i 10 dage og er idag en glad fræk mis med fast aføring smiley

• #7   7. apr 2011 han havde heldigvis IKKE giardia smiley

Kommentér på:
nu tester de for giardia

Annonce