{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Siger underlige lyde/ piver {{forumTopicSubject}}

Hej.

JEg har en landseer hund på lige knap et år.
Han er super dejlig, men han har dog et lille problem ed hans lyde og vi er lidt trætte af det, da han gør det meget.

Han ligger nogle gange og bider i sit lammeskindstæppe og piver lidt, sådan en meget svag piven. Det er sådan set fint nok. Men han er også begyndt og sige andre lyde når han går rundt/ligger eller laver andre ting.Kan næsten ikke beskrive lyden, den er meget speciel.
Men den er meget irriterende og blive ved med at høre på.

Er der nogen der ved hvorfor han siger sådan, og hvordan vi får ham til at lade være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Siger underlige lyde/ piver
  • #1   7. apr 2011 Vores nære venner har også en Landseer (dejlig bamse race ss)

    Jeg ved deres snakker meget og gør en del opmærksom på når der skal ske noget.
    Den vil aktiveres ..og en unghund som din på knapt 1 år Jeanette.. skal der jo være noget gang i ss.

    umidelbart tror jeg det ligger til racen.. og så er der vel også nogen hunde der "snakker" mere end andre racer ss


  • #2   7. apr 2011 det kan godt være at han bare er en "snakkehund".

    Men som nu, vi har lige haft ham ude i haven for at tisse, og så satte han sig det ene hjørne og begyndte og hyle som en ulv. Det har han ALDRIG gjort før..


  • #3   7. apr 2011 prøv evt. andet indput end lige haven..ss ud i det gode vejr.. så han får nye indtryk via dufte og motion.. så tror jeg han vil slappe a.når I kommer hjem igen : )
    Det jeg kender til racen.. er det jo en aktiv redningshund der er umådelig dygtig svømmer.. det var måske en ide at læse lidt om dens historie og hvordan den er blevet brugt igennem tiden ss
    Det vil gi lidt indsigt i hvad den formår .. og måske mangler : )


  • #4   7. apr 2011 nogen løbske tæver i nærheden ?

  • #5   7. apr 2011 Jeg er klar over at han ikke kun skal bruge haven og tisse i. Og han går skam ture. Nu er det bare således at pga hans størrelse kan vi ikke trave rundt med ham i flere timer. Han er en svømmehund, det er korrekt, og han har også været i vandet op til flere gange - men det kan vi ikke gøre hele tiden. Som du selv siger skal der være afveksling.
    Vi har sat os ind i racen inden vi fik ham. De måneder vi ventede på at få ham brugte vi på at søge på nettet og besøge andres landseere, for at finde ud af hvad det var for en hund vi skulle have.
    Men vi har ikke hørt noget om på noget tidspunkt om, at han skulle snakke så meget..

    Men han hyler og tuder uanset om vi har gået med ham eller ej.


  • #6   7. apr 2011 hundesind: Vi har en tæve inde ved naboen. Men ved ikke om hun er i løbetid lige nu. Har nemlig tænkt tanken, men ved ikke om han er helt kønsmoden endnu. Det begynder og komme stille og roligt, men han er meget hvalpet på mange punkter nemlig smiley

  • #8   7. apr 2011 Pia: Nu er han 11 måneder og der kan gå op til 13-14 månedersalderen med de store hunde smiley

    Letter ben og letter ben. Njaa. Han gør det forsigtigt en gang i mellem. Men bestemt ikke hver gang, og det er ikke at lette ben, det er mere løfte pote x)


  • #9   11. apr 2011 Nana, Peanuts søster snakker også en del hvis hun begynder at kede sig lidt. Det er vigtigt at han bruger sin hjerne. Jeg bruger at lægge et spor, træne, lege, give hende sin mad på græsplænen eller bare en lille gåtur i et nyt område med nye dufte.
    Men som "Hundesind" skriver kan det meget vel være at der er en løbsk tæve i nærheden som han reagerer på.


  • #10   11. apr 2011 Bine: Peanut går også ture, og får sin mad på græsplanen. Eller smidt ud på gulvet. Han har også små spil, som han får godbidder i. Og så træner vi bare almindelig lydighed med ham.. Og så kommer han ind i mellem ned til søen, hvor han får lov til at bade så meget han gider.
    Det er nok bare naboens lækre tæve han snakker med, vi har bare ikke oplevet det før. Så vi blev helt paf, da han over nogle dage bare blev ved og ved. Men her de sidste dage har der ikke været noget..


  • #11   12. apr 2011 Jeanette, jeg er slet ikke i tvivl om at I aktiverer ham bassemand. Det var bare for at fortælle hvad der hjælper mig med at få snakke-Nana til stoppe. Jeg har bare konstateret, at det er når jeg har lidt travlt og har glemt hende lidt. Men det er jo bare som det fungere med Nana.

    Den kommende tid, vil I nok kunne lave en liste over hvor der bor tæver i kvarteret og hvornår de er i løbetid ;O)


  • #12   12. apr 2011 Rikke: Ved jeg godt smiley Men ja, det an godt være vi skal lave os en løbetidskalender x)

    Synes bare det er underligt at han begynder at "kigge efter damer". Min lille hvalp. Men han er jo snart et år, så det begynder jo og komme nu, synes bare stadig han er så hvalpet.


Kommentér på:
Siger underlige lyde/ piver

Annonce