2.304 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Fatter ikke forskellen Fatter ikke forskellen

De der såkaldte hvide bomuldshunde, hvorfor er de så sindsrivende dyre? Je har spurgt før, og det eneste svar jeg fik var at de var allergivenlige...

Men det er de jo ikke de enste hunde der er ?? Hvorfor bliver lige denne hund fremstillet som ekstra allergivenlig?? Den hunderace jeg har er også allergivenlige og fælder ikke, hvofor er en bomuldshund så bedre??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fatter ikke forskellen
  • #2   16. apr 2011 Okay , de er bare afsindigt dyre også uden stamtavle .. Og i alle annoncer ligger de meget vægt på de er allergivenlige (som om de er enste race der er det) Det har har jeg bare undret mig over, kunne jo godt være de var helt ekstraordinære allergivenlige

• #4   16. apr 2011 Det handler nok om efterspørgelse - ligesom da Chihuahua'en toppede.

For vil man have en allergivenlig hund er en hårløs også et fint valg - eller powder puffen, som har pels i stil med en bomuldshund. Og de kan fåes til det halve smiley

• #7   16. apr 2011 Det har intet på sig. Men det kommer helt an på hvad det er folk ikke kan tåle. Er det skæl - så kan de heller ikke tåle andre allergivenlige hunde.
    Min søster døjer med slem allergi over for hunde. Hun kan ikke tåle Lilly fx.
    Hun ejer dog selv en hårløs og har haft 2 før den anden døde. Hun reagere ikke på dem.

Men har så hørt om en der ikke kan tåle puff versionen men godt den hårløse.

• #8   16. apr 2011 Jeg troede aldrig allergi havde noget at gøre med, hvor meget hunden fælder....

• #10   16. apr 2011 Marianne: Jeg tror det er pelstypen. De hunde som ikke fælder har en helt anden pels. Kan selv mærke forskellen på Lilly og Silas, som er en hund der fælder meget og en hund som slet ikke fælder.

Krumme: Ja, katte er jeg også allergisk over for (hurra hele min familie er allergisk over for dyr) hehe
    Jeg kunne sagtens bo sammen med korthårskatte - så længe de holder sig på afstand, ikke sover i min seng og sådan. Men så fik jeg en langhåret skovkatte-blanding, og så gik det helt galt. Dens pels var helt anderledes, til trods for at de fælder helt ens. Men dens pels gik lige i mine luftveje og øjne, så var nød til at komme af med den igen. Det samme med kaniner. Dem kan jeg heller ikke tåle og det er også pelsen der går i øjnene på mig.

Hvis jeg skal have kat igen, blir det en hårløs, bare for at være på den sikre side *GG*

• #12   16. apr 2011 Det gør det bestemt ;D

• #13   16. apr 2011 Det er med bomuldshunde, som med andre hunde, nogle mennesker kan tåle dem, andre kan ikke. "Allergivenlig hund", det er efter min mening et billigt salgstrick. (Det er så noget jeg plejer at få på hatten for at sige:-)
    Jeg har selv maltesere, men kunne da ikke finde på at bilde folk ind, at alle allergikere kan tåle dem. Jeg råder altid familier, hvor der er allergi - eller mistanke om allergi, til at få taget en allergitest. Hvis den ikke viser noget, er de velkomne til at komme på besøg - og her mener jeg i flere timer, og flere gange. Hvis man så stadig ikke viser nogen symptomer, kan vi begynde at tale om at de kan købe en hvalp hos os.
    Jeg mener også at vide, at Astma og allergiforeningen har personer, der direkte fortæller folk, at bomuldshunden er en allergivenlig hund (uden at andre racer bliver nævnt). Jeg kunne godt have en lille bitte mistanke om, at der måske sidder en i Astma og allergiforeningen, som selv avler bomuldshunde?

• #14   16. apr 2011 Der findes ingen allergifrie hunderacer , men nogle giver mindre gener end andre. Pomeranian er feks. en hund, som ikke giver gener til de fleste allergikere. Jeg har haft besøg indendørs af børn, som ikke kunne tåle hunde - det var ihvertfald hvad lægen havde udtalt! - efter at have været her i 4 timer var der ingen tegn til reaktioner, selvom der var leget og kælet med 8 Pomeranier på skift.

• #16   16. apr 2011 Det har intet med pelsen af gøre om en hund er allergivenlig eller ej. Det der gør, at en hund betegnes som allergivenlig er, hvis hunden ingen underuld har, da den således ikke danner skæl, som ofte er årsagen til allergisk reaktion - men det betyder naturligvis ikke, at dette gør sig gældende for alle allergikere.

I forhold til priserne på de såkaldte bomuldshunde, er den nok bare blevet den mest populære hund uden underuld.

• #17   16. apr 2011 En Pomeranian har en kæmpestor underuld, og alligevel kan de fleste godt tåle den,

• #19   17. apr 2011 Thomas: det passer ikke, det du skriver... alle hunde danner skæl... hvordan skulle de ellers skifte deres hud? som jo er en løbende proces, både hos hunde og mennesker.
    En boxer har ingen underuld, men danner bestemt skæl

Kommentér på:
Fatter ikke forskellen

Annonce