Fatter ikke forskellen Fatter ikke forskellen
De der såkaldte hvide bomuldshunde, hvorfor er de så sindsrivende dyre? Je har spurgt før, og det eneste svar jeg fik var at de var allergivenlige...
Men det er de jo ikke de enste hunde der er ?? Hvorfor bliver lige denne hund fremstillet som ekstra allergivenlig?? Den hunderace jeg har er også allergivenlige og fælder ikke, hvofor er en bomuldshund så bedre??
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 168 Svar: 1.128
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
For vil man have en allergivenlig hund er en hårløs også et fint valg - eller powder puffen, som har pels i stil med en bomuldshund. Og de kan fåes til det halve
apr 2005
Min søster døjer med slem allergi over for hunde. Hun kan ikke tåle Lilly fx.
Hun ejer dog selv en hårløs og har haft 2 før den anden døde. Hun reagere ikke på dem.
Men har så hørt om en der ikke kan tåle puff versionen men godt den hårløse.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
apr 2005
Krumme: Ja, katte er jeg også allergisk over for (hurra hele min familie er allergisk over for dyr) hehe
Jeg kunne sagtens bo sammen med korthårskatte - så længe de holder sig på afstand, ikke sover i min seng og sådan. Men så fik jeg en langhåret skovkatte-blanding, og så gik det helt galt. Dens pels var helt anderledes, til trods for at de fælder helt ens. Men dens pels gik lige i mine luftveje og øjne, så var nød til at komme af med den igen. Det samme med kaniner. Dem kan jeg heller ikke tåle og det er også pelsen der går i øjnene på mig.
Hvis jeg skal have kat igen, blir det en hårløs, bare for at være på den sikre side *GG*
apr 2005
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
Jeg har selv maltesere, men kunne da ikke finde på at bilde folk ind, at alle allergikere kan tåle dem. Jeg råder altid familier, hvor der er allergi - eller mistanke om allergi, til at få taget en allergitest. Hvis den ikke viser noget, er de velkomne til at komme på besøg - og her mener jeg i flere timer, og flere gange. Hvis man så stadig ikke viser nogen symptomer, kan vi begynde at tale om at de kan købe en hvalp hos os.
Jeg mener også at vide, at Astma og allergiforeningen har personer, der direkte fortæller folk, at bomuldshunden er en allergivenlig hund (uden at andre racer bliver nævnt). Jeg kunne godt have en lille bitte mistanke om, at der måske sidder en i Astma og allergiforeningen, som selv avler bomuldshunde?
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
nov 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Svar: 6
I forhold til priserne på de såkaldte bomuldshunde, er den nok bare blevet den mest populære hund uden underuld.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
En boxer har ingen underuld, men danner bestemt skæl
Fatter ikke forskellen