{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.625 visninger | Oprettet:

Rebecca S
Rebecca S
Tilmeldt:
18. apr 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Golden Retriever+Dansk Svensk Gårdhund {{forumTopicSubject}}

Jeg er en pige på 14, snart 15.
Jeg har to Dansk Svensk gårdhunde, en han og en hun.
Jeg ønsker mig en Golden Retriever, fordi at mine to andre hunde, er for gamle til at lære nye ting - og de er ikke specielt kloge heller. Derfor er mit spørgsmål så bare, om en Golden kunne være sammen med to små hunde, når de er 4 og 7 år gamle?
En anden grund til at jeg gerne vil have hund, er fordi jeg ikke går til noget - simpelthen for jeg ikke gider. Men jeg vil gerne have en hund som jeg kan lange ture med, gå til træning med, svømme med (Dansk Svensk gårdhunde HADER vand) eller møde nye mennesker med. Jeg vil også gerne blive mere ansvarlig.
En tredje grund til at jeg gerne vil have en ny hund, er fordi min far har magten over hundene, fordi han hele tiden giver dem mad når de tigger, ham der sover med dem og går de lange ture med dem (han går på tidspunkter hvor jeg ikke har tid, sover eller ikke er hjemme, så det ret træls). Jeg vil gerne have at de hellere følger mig, fordi jeg savner at have en hund, som har tillid til mig - og ikke går, bare fordi min far går ud af et værelse.. Og jeg har prøvet at få dem hen på min side, men de er utrolig stædige! Så vil godt starte på en ny.
Jeg var ikke særlig gammel da vi fik hundene, så selvfølgelig overtog min far, men min far tager dem aldrig ud på oplevelses ture, leger med den ene (den anden er bange for alt der hedder leg) eller træner dem, og når jeg så prøver noget nyt med dem, så glemmer de det hurtigt, fordi det er mere vigtigt for dem at det er min far der gør det, og det er jeg virkelig træt af!
Et andet spørgsmål er så bare om jeg er gammel nok til at have en Golden? Når jeg læser bøger om Golden Retrievere, står der at børn ikke kan træne en hund - men jeg er jo teenager? Og der står at det skal være voksne der skal passe dem, men hvad nu hvis de voksne ikke rigtig gider, men jeg gerne vil?

Håber virkelig i vil hjælpe mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golden Retriever+Dansk Svensk Gårdhund
  • #1   18. apr 2011 Man ikk sige 100 %, at en Golden kan gå med 2 Dansk Svensk gårdhunde, da alle hunde jo er individuelle. En Golden er som regel ret lærenem og god at træne. Du skriver den ene Gårdhund er bange for alt hvad der hedder leg. Her tænker jeg så: Hvordan ville det fungere med en Golden hvalp, som vil lege det meste af tiden og som måske vil "være i vejen" for de andre to.
    Er du 100% sikker på det er en hund du ønsker lige nu? Du er jo ikk særlig gammel (ikk ondt ment) men mange mennesker anskaffer sig en hund uden at tænke over hvad der mere er i det. Mange synes også kun hunden er sjov og spændene mens den er hvalp, men så snart den er unghund og begynder på narrestreger, så gider man den ikk mere. Siger ikke alle unge mennesker er sådan, men en stor del er.

    Derudover har jeg et sidste spørgsmål til dig: Har du et job?


  • #2   18. apr 2011 Rebecca - Du skal vide at hvis du vælger en hund nu i din alder så vil du komme til at gå glip af rigtig meget ungdom. Du skal sige nej til fester og andet med vennerne da du skal lufte og aktivere din hundehvalp, en anden ting er at hvis dine forældre ikke gider en hund mere så skal du nok ikke regne med hjælp fra deres side af med hensyn til regninger, foder og andet som koster penge. Derfor vil du skulle have et job og det vil optage en stor del af din fritid. Der vil ikke være meget tid til hvalpen efter du har været i skole og på job.
    Man kan godt som ung træne en hund, men jeg ville nok ikke vælge at få min helt egen i din aldere da der vil være så mange andre ting de næste par år som du vil komme til at gå glip af men som du måske gerne vil med til.
    Hvad med at spørge farmand om du må være med til træning eller selv gå til træningen med den på 4 år. Så du overtager noget af det sjove med hunden.
    Husk på at en hund ikke bare er noget man smider væk når man ikke gider mere og du skal ud og gå selvom vejret ikke er til det, også når du er syg.


  • #3   19. apr 2011 Rebecca: syntes faktisk du ska tænke rigtigt meget over det at få en hund mere, der ska jo også laves knap så sjove ting med den nye hund. Det er ik lutter lagkage det hele, måske også derfor det er din far der står for de 2 andre hunde...
    Hvalpen ska jo luftes endnu mere end de 2 voksne, og aktiveres osv, er du virkeligt klar til det...

    Og alt det jeg har skrevet er for at få dig til at tænke over situationen...


  • #4   19. apr 2011 Jeg synes du skal fortælle din far at du gerne vil være mere med til att have ansvar for hundene, du skriver han lufter dem, på tider hvor du sover, så må du jo stå op før ham smiley en hvalp vågner og er frisk ved 6-7 tiden og skal ofte ud og tisse om natten smiley

    Jeg kan ikke genkende din beskrivelse at gårdhunden, som er nogle meget lærenemme og træningsvillige små banditter, ved du at på mange hundeskoler er der begynderhold for voksne hunde? Der kan du træne sammen med den på 4 fx, det er en time om ugen og så øver man lidt hver dag smiley
    Det ville give dig og hunden et stærkere bånd, og tror du vil opleve at hunde aldrig bliver for gamle til at lære nyt, det tager nok lidt længere tid, men det er bare om at få prikket hul!
    Så nyd dade to gårdbasser i allerede har, de ville elske dig for det smiley


  • #5   19. apr 2011 Du kan roligt få en Golden. Gårdhunde er gode til alle racer. Har haft gårdhunde sammen med både Chihuahua'er og Labrador, og de elsker hinanden meget højt og har det godt sammen.

    Held og lykke med din nye hund.


  • #6   19. apr 2011 Er enig med henriette B om at den gårdhund som er som er bange for alt der hedder leg, nok ikke ville sætte pris på at I får en hvalp som unægtelig er rigtig legesyg og vild.
    Kan heller ikke nikke genkende til at en gårdhund ikke er lærevillig. Jeg syntes du skal som Mille skriver, sige til din far at gerne vil have mere ansvar for de to hunde og være en større del af deres hverdag. En hund på 4 år er bestemt ikke for gammel til at lære nye ting, har selv en på 6 år som fortsat lære nyt(omplacerings hund), det kræver bare større tålmodighed, men du skal være klar over at en hvalpe i den grad også kræver tålmodighed den kommer både i lømmel og teenage alder, og der glemmer den gerne alt hvad den har lært og man må starte forfra igen.


  • #7   19. apr 2011 About: ja hvalpe kræver om noget tålmodighed smiley

  • #9   19. apr 2011 Det er en stor misforståelse at det er angivet at gårdhunde hader vand. Det er slet ikke sandt.

    Derudover er en gårdhund rigtig god til at tilpasse sig familiens rytme og den træningsmængde man tilbyder den. Det bliver den hverken deprimeret eller hyper aktiv af. Den er en familiehund, som er villig til at lære, og kan mange ting, da den er selvstændig tænkende.


  • #10   19. apr 2011 Gitte: ja begge jeg har nu og ham jeg har haft elsker vand... Og syntes da sagtens de 2 kan gå sammen...

  • #12   19. apr 2011 Ja Sofus er kun 12 uger og springer i vandet smiley
    Så tror ikke det er en generel ting om gårdhunden, tværtimod, men der er jo altid undtagelser!


  • Rebecca S
    Rebecca S Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #14   30. apr 2011 Hej alle sammen - undskyld jeg ikke har fået svaret, lige før ferien døde min faster, så har haft en masse med begravelse og sådan noget at gøre - har derfor ikke haft tid til at tjekke hvad i har skrevet.

    Den ene hund jeg har, er meget bange for stort set alt. Ved i evt. hvordan man kan vende hende af med at være sådan? Hun hader vand, hun vil helst så langt væk fra det som muligt. Hun kan ikke li at lege - når hun endelig rører et pivedyr, passer hun det som et barn - hun leger ikke med det og bliver fuldstændig hysterisk hvis man rører ved den.
    Jeg har tit prøvet på at lege eller træne med hende, men hun ville ikke. I dag havde jeg min kusine på besøg, og vi prøvede at få hende til at lege, men ja.. hun ville ikke. Og ja, vi prøvede det uden den anden hund, for at se om det hjalp..

    Med den anden går det fint med - han har lært at dække og sitte på komando, hvilket han ikke kunne før ferien. Min kusine og jeg fik ham også til at hoppe over ting, og det var han også rigtig god til. Plus at i ferien var jeg nede på stranden og gå i vandet, også tog jeg ham med ud. Fandt også nogle pinde som vi kastede ud, og det ville han gerne, han er bare ikke meget for at svømme.

    Jeg læste godt jeres svar - og i fik mig til at tænke over det med at få en ny hund. Lige nu kan jeg godt se at mine hunde er fine som de er. Jeg prøver at træne dem jeg har nu, og har lånt bøger om det osv.
    Kan svare på nogle af jeres spørgsmål og sådan noget:
    Henritte B - nej, jeg har ikke noget job, men jeg hjælper min mor derhjemme og får tit penge for nogle ting jeg gør.
    Sanne: I min familie, går vi ikke til fester. Jeg har heller ikke særlig meget med venner, og hvis jeg har, er det hos mig.
    Min far har ikke så meget i mod at få hund, men min mor har. Men hvis jeg fik en hund, skulle jeg ikke selv betale, det ved jeg.
    Mille: Jeg vidste ikke at man kunne træne ældre hunde, det vil jeg tjekke nærmere - for jeg vil rigtig gerne styrke mit bånd til de hunde jeg har, så mange tak for det du skrev smiley

    Og til jer andre, tak for jeres svar. I har hjulpet meget på min tvivl.
    Jeg vil gøre som i forslår - lege og træne med mine egne hunde..
    Så kan jeg overveje det med en Golden på et andet tidspunkt (:


  • #15   30. apr 2011 Min hund fik jeg da den var 1½ år(det fik jeg oplyst intet er sikkert), den var blevet mishandlet(slået mv) og fejlernærnet og kunne ingen ting på andet end at sitte. Hun har bange for alt og alle og kunne heller ikke finde ud af at lege. Idag er hun en velfungerende hund som faktisk deltager lidt i konkurrencer(rally lydighed og lydighed). Det er meget virgtig ikke at gå for hurtig frem og presse hunden for meget. Hav en stykke stof eller læder(det er behageligt for hunden at bide i) og gør det levende nede på jorden(ikke vilde bevægelser) når hun viser interesse for det roser og opmunder du hende og fortsætter med at lege stille og rolig, hvis hun bider i det så lad hende "vinde" legetøjet så hun får en succes oplevelse med det.

  • Rebecca S
    Rebecca S Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #16   30. apr 2011 tak, det vil jeg prøve med hende. håber det virker smiley

Kommentér på:
Golden Retriever+Dansk Svensk Gårdhund

Annonce