{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Godt råd fra en BARF kyndig søges {{forumTopicSubject}}

Jeg har skiftet foder til noget uden korn. Den ældste Penjo får løs mave af det og jeg blev anbefalet at give dem begge rå kyllingehalse hver anden dag, for at "samle" afføringen.
Fint nok. Macho skyndte sig at spise sin og i et ubevogtet øjeblik lykkedes det ham at snuppe Penjos (han skal altid ligge og vogte sin mad og først spise når den bette er færdig)

Problem: Macho slugte en hel hals. Kan han tage skade af det? Eller bliver benene opløst i maven selvom de ikke er tygget?

Det skal lige noteres at Macho har det fint, så det er ikke dyrlæge der står først for, hvis det er ganske harmløst

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt råd fra en BARF kyndig søges
  • #1   19. apr 2011 I flg min foderforhandler er rå kyllingeben ikke farlige. De "flækker" som en bilrude når de knuses.
    Problemet er at han ikke tyggede det først. Han har ikke kastet op

• #2   19. apr 2011 Jeg er ikke barf-kyndig, men tænker, at din hund måske netop har brug for noget fyld i sit foder. Det fyld, som kornprodukter lige præcis giver?

Hvad er årsagen til, at du har valgt kornfrit foder?

• #3   19. apr 2011 Jeg valgt korn fra, fordi der er risiko for melmide allergi (tror jeg det hed). Der er desværre flere og flere hunde der døjer med det, da producenterne ikke altid sikrer sig mod de der mider...

Der er fyldstof i foderet - frugt og grønt

• #4   19. apr 2011 Tak Suzy - Det vil jeg gøre smiley

• #6   19. apr 2011 Tak til alle.
    Jeg ringede lige til Dr Dyr alligevel og hun siger, at jeg ikke skal være bekymret. Det vil bare tage ham lidt længere at fordøje det.
    Nu kan vi så gå en rolig, solrig påske i møde.
    God påske til alle smiley

PS. Bør jeg nu slette denne tråd? Har jo fået svar....

• #8   19. apr 2011 Suzy - ok

Daisie - jo, det er dem jeg mener smiley

• #9   19. apr 2011 Jeg barfer og mine får også kyllinghalse, de er let fordøjelige og nogle hunde er slemme til at sluge store stykker kød ben og kyllingehalse er så små at de ofte smutter ned som de er :o)) kan de ikke komme helt ned i maven pga. størrelsen kommer de bare op igen og så tykker de lidt i dem så de kan komme ned, det er helt almindeligt :o))) og der skal et helt måltid til at give bare god fast afføring så jeg tvivler på du opdager noget som helst af 1 kyllinghals :o)) mine 2 deler 1 kg. uden problemer :o))
    Når du siger løs mave, mener du så sådan noget som smuldre, ikke hænger sammen?
    Hvis så kunne det måske hjælpe at give noget fedt eller olie, mine kan få det hvis de får for lidt fedt og så har de også tendens til at klø blive lidt skældet. Bare en ide. jeg ved ikke hvilket produkt du bruger, men måske er der mere benmel i end din hund synes om :o)) held og lykke med det og rigtig god påske.

• #10   19. apr 2011 ER din hund allergisk overfor lagermider, eller?

• #11   19. apr 2011 CH - nej, det er de ikke. Jeg ønsker bare ikke, at de bliver det. Og som sidegevinst er Macho holdt op med at spise sin afføring smiley

hanne N - jeg fodrer mine hunde med Orijen. Det med kyllingehalse var ment som tilskud til det. Med løs mener jeg at det næsten er tyndt og giver brune striber i den hvide pels. De fik adult med en masse fisk. Jeg har før oplevet at Penjo får løs mave af for meget olie i maden (måtte opgive ex lakseolie) Nu får de almindeligt adult foder. Og så må vi se hvordan det går...

• #13   19. apr 2011 Daisie - lige netop hvad min foderforhandler sagde...

• #14   20. apr 2011 Enig med Daisie, jeg troede bare det var smuldret afføring og ikke lind/tynd afføring :o)) så tror jeg da også kyllinge halse er en god ide ;o) Jeg giver også Orijen når vi er på tur og jeg synes også det giver en meget ling afføring og giver Vivet og ben hver anden dag,for at påveje den manglende konsistens ;o))

• #15   20. apr 2011 Hej hanneN - ja, det er jo i tråd hvad "foder-damen" sagde. Jeg må huske i fremtiden at kalde det lind afføring og ikke løs smiley

Hvorom alting er - Macho har ingen problemer haft. Normal affør og normal hund.

Endnu engang ønskes I alle en rigtig god påske og tak for alle de gode råd osv

Kommentér på:
Godt råd fra en BARF kyndig søges

Annonce