{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.612 visninger | Oprettet:

Alexander V
Alexander V
Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189

Racehunde på internater {{forumTopicSubject}}

I må gerne grine lidt ad mig, da jeg ikke er så meget inde i det.
Men jeg kunne godt tænke mig at redde en hund fra et internat, men jeg kunne også godt tænke mig en Fransk Bulldog.
Ville man sagtens kunne finde sådan en på et internat?
Jeg syntes ligeså godt at når man nu skal have en hund i en bestemt race kunne være heldig at finde en der havfe brug for hjælp.

Jeg har lidt fordomme for internater.
Er det syge hunde der er på internater, man kan få en masse problemer med? Eller er de blevet ordnet af dyrelæger inden de bliver frigivet til salg?

I må forstå at jeg absolut intet ved om det, som i nok kan høre smiley

God påske smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racehunde på internater
  • #1   23. apr 2011 jeg synes det er en virkelig god ide at give en hund et nye hjem. og de har utrolig mange søde hunde på internaterne. og ja nogle gange er det race hunde og det kommer også franske buller ind af og til - men man skla holde lidt øje for selvfølgelig vælter det ikke ind med dem...
    Mine erfaringer sig mig at du roligt kan købe hund fra et internat i hvert fald et internat fra dyrenes beskyttelse - de er meget seriøse og hundene bliver undersøgt af en dyrlæge og bliver også bedømt på deres temprament før de videreformidles

• #2   23. apr 2011 Lige med fransk bulldog skal du hellere finde en rigtig god opdrætter, som laver sunde hunde med stamtavle, end at redde en på et internat. Ydermere er der ikke ret mange, som vil aflevere deres franske på et internat, da de er i høj kurs "brugt".

Hvis man vil have en internathund, så skal man være forberedt på, at det lidt er katten i sækken man køber. De er naturligvis dyrlægetjekkede, vaccineret, og vurderet egnet til et nyt hjem, men du aner ikke, hvor og hvad de kommer fra.

• #3   23. apr 2011 her kan du se nogle af de hunde som lige nu venter på et nyt hjem på internaterne
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/find-dyr

• #4   23. apr 2011
    jeg har set 5 franske bulledigs på internaterne i den seneste tid jeg ved 2 af dem ved dkk hunde - så er helt overbevist om at er muligt at få en super hund fra et internat. Men det er rigtigt at der også vil være franske bulldogs der fra knapt så gode opdræt - her mener jeg dog udemærket det kan forsvares at adoptere en sådan hund . du støtter ikke opdrættet hunden er her allerede og nogle skla vel have den desuden vil hunden ofte været voksen og vil i højere grad kunne bedømmes "fårdig" end en hvalp. men ja man skla være forberedt på at hunden jo er "brugt" og kan have lig i lasten jeg synes dog folkene på e internater jeg har været på har været meget gode til at oplyse om sådanne

• #5   23. apr 2011 vil du deriomod ud og købe franske bulledog hvalpe hos en opdrætter viljeg til en hver tid anbefale at man vælger en dkk hund da der er meget dårligt avl

• #6   23. apr 2011 Det er ikke så ofte man ser racehunde på internater -mange opdrættere har jo tilbagekøbsret i kontrakten eller på anden vis regler for hvad der skal ske med hunden hvis det pludselig en dag bliver aktuelt med omplacering.

Men det sker engang imellem, så man kan jo være heldig. Dig er jeg stødt på at nogen internater så tilbageholder stambøger -det er altså ikke tilladt. Stambogen SKAL følge hunden!
    Det sker jævnligt at de har angiveligt racerene hunde til omplacering -det er dig ikke altid de rent faktisk er racerene, så der må man være forberedt på at hunden måske ikke HELT er som standarden foreskriver -men den kan jo være lige dejlig af den grund:o)

Jeg synes det er fint at hjælpe en hund fra et internat. Men i mine øjne betyder det valg osse at man mere skal gå efter en type end efter en race.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #7   23. apr 2011 Tak for gode svar smiley

• #9   24. apr 2011 Behøver det være internat?
    Ellers kan du prøve hos specialklubben, tror de videre formidler omplaceringshunde smiley

• #10   24. apr 2011 Jeg har 2 gange købt hunde på internat: først to minigravhunde (med stamtavler) og siden hen en Grand Danoise (uden tavle).

I begge tilfælde har jeg fået alle oplysninger om hvor de kom fra osv, og kunne på den måde tage kontakt til opdrætter :o)

• #11   24. apr 2011 Vi ser ofte racehunde ude på det internat hvor jeg arbejder. Både med og uden bog (DKK).
    Der har været alt fra Engelsk Bullterrier, Fransk Bulldog, Mops til de mere almindelige gravhunde, Labrador og Goldens.

Men overtallet af hunde derude er Labradorblandinger smiley

• #12   24. apr 2011 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen

Da vi kontaktede et internat for ca 1 år siden ang en islandsk fårehund med tavle ville de heller ikke udlevere tavlen på hunden, hvad kan man gøre hvis man skulle stå i samme situation igen, ved du det?

• #13   24. apr 2011 Det er for dårlige. Tavlen hører til hunden. Hvis de ikke vil have hunden blir brugt til avl kan de vægle at neutralisere den.

• #14   24. apr 2011 Det er også min mening, nu var det en tæve vi fandt og den var ikke så gammel men da vi engang gerne vil have et enkelt kuld hvalpe og på udstilling er tavlen jo nødvendig.

• #16   25. apr 2011 Bente -jeg kan så godt forstå de ikke ønsker der skal avles på hundene. Men så kan de jo neutralisere dem.

Tror dog ikke der er så meget at gøre -kontakte DKK måske, og forhøre sig hvordan det står til.

reelt nytter det jo heller ikke noget, for hvis tavlen er "bortkomet" kan man jo få en ny, self mod betaling af et gebyr og fremvisning af chipnr.

• #18   25. apr 2011 Tak for svarene, jeg vil da lige undersøge nærmere hvis det skulle ske igen.
    Jeg forstår godt at de ikke ønsker at der avles på størstedelen af hundene derfra, men den vi så var kun 7 mdr gammel så synes ikke der kunne være noget galt i at ville udstille engang og evt få et enkelt kuld hvalpe når den var omkring 2-3 år hvis den altså bestod undersøgelser og avlsgodkendelse.

• #19   25. apr 2011 Palle -jeg tænker jo bare lidt at det kunne tiltrække uheldige folk der ser chancen for en billig avlshund. En tavlehund på internat koster vel næppe mere end de andre hunde.

Så jeg ville sagtens kunne forstå hvis de valgte at neutralisere hundene (gælder i øvrigt osse ikke-tavlehunde).

Men ikke at sende tavlen med, giver ikke meget mening synes jeg

Kommentér på:
Racehunde på internater

Annonce