Racehunde på internater {{forumTopicSubject}}
I må gerne grine lidt ad mig, da jeg ikke er så meget inde i det.
Men jeg kunne godt tænke mig at redde en hund fra et internat, men jeg kunne også godt tænke mig en Fransk Bulldog.
Ville man sagtens kunne finde sådan en på et internat?
Jeg syntes ligeså godt at når man nu skal have en hund i en bestemt race kunne være heldig at finde en der havfe brug for hjælp.
Jeg har lidt fordomme for internater.
Er det syge hunde der er på internater, man kan få en masse problemer med? Eller er de blevet ordnet af dyrelæger inden de bliver frigivet til salg?
I må forstå at jeg absolut intet ved om det, som i nok kan høre
God påske
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.511
Mine erfaringer sig mig at du roligt kan købe hund fra et internat i hvert fald et internat fra dyrenes beskyttelse - de er meget seriøse og hundene bliver undersøgt af en dyrlæge og bliver også bedømt på deres temprament før de videreformidles
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Hvis man vil have en internathund, så skal man være forberedt på, at det lidt er katten i sækken man køber. De er naturligvis dyrlægetjekkede, vaccineret, og vurderet egnet til et nyt hjem, men du aner ikke, hvor og hvad de kommer fra.
jun 2010
http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/find-dyr
jun 2010
jeg har set 5 franske bulledigs på internaterne i den seneste tid jeg ved 2 af dem ved dkk hunde - så er helt overbevist om at er muligt at få en super hund fra et internat. Men det er rigtigt at der også vil være franske bulldogs der fra knapt så gode opdræt - her mener jeg dog udemærket det kan forsvares at adoptere en sådan hund . du støtter ikke opdrættet hunden er her allerede og nogle skla vel have den desuden vil hunden ofte været voksen og vil i højere grad kunne bedømmes "fårdig" end en hvalp. men ja man skla være forberedt på at hunden jo er "brugt" og kan have lig i lasten jeg synes dog folkene på e internater jeg har været på har været meget gode til at oplyse om sådanne
jun 2010
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Men det sker engang imellem, så man kan jo være heldig. Dig er jeg stødt på at nogen internater så tilbageholder stambøger -det er altså ikke tilladt. Stambogen SKAL følge hunden!
Det sker jævnligt at de har angiveligt racerene hunde til omplacering -det er dig ikke altid de rent faktisk er racerene, så der må man være forberedt på at hunden måske ikke HELT er som standarden foreskriver -men den kan jo være lige dejlig af den grund:o)
Jeg synes det er fint at hjælpe en hund fra et internat. Men i mine øjne betyder det valg osse at man mere skal gå efter en type end efter en race.
maj 2010
Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.158
Ellers kan du prøve hos specialklubben, tror de videre formidler omplaceringshunde
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
I begge tilfælde har jeg fået alle oplysninger om hvor de kom fra osv, og kunne på den måde tage kontakt til opdrætter :o)
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
Der har været alt fra Engelsk Bullterrier, Fransk Bulldog, Mops til de mere almindelige gravhunde, Labrador og Goldens.
Men overtallet af hunde derude er Labradorblandinger
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.032
Da vi kontaktede et internat for ca 1 år siden ang en islandsk fårehund med tavle ville de heller ikke udlevere tavlen på hunden, hvad kan man gøre hvis man skulle stå i samme situation igen, ved du det?
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
dec 2008
jan 2007
Tror dog ikke der er så meget at gøre -kontakte DKK måske, og forhøre sig hvordan det står til.
reelt nytter det jo heller ikke noget, for hvis tavlen er "bortkomet" kan man jo få en ny, self mod betaling af et gebyr og fremvisning af chipnr.
dec 2008
Jeg forstår godt at de ikke ønsker at der avles på størstedelen af hundene derfra, men den vi så var kun 7 mdr gammel så synes ikke der kunne være noget galt i at ville udstille engang og evt få et enkelt kuld hvalpe når den var omkring 2-3 år hvis den altså bestod undersøgelser og avlsgodkendelse.
jan 2007
Så jeg ville sagtens kunne forstå hvis de valgte at neutralisere hundene (gælder i øvrigt osse ikke-tavlehunde).
Men ikke at sende tavlen med, giver ikke meget mening synes jeg
Racehunde på internater