3.036 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Sår i nakken... Sår i nakken...

Hejsa

Joey har et sår i nakken på størrelse med en enkrone, ligner lidt en hudafskrabning/brandmærke. Vi har en lille hvalp han leger meget med, men synes ikke det ligner et bid.

Har renset det og smurt med noget fucidin.

Mit spørgsmål ligger egentligt i, om det kan være en raktion på loppebehandling?

For et par dage siden fik han nemlig en pipette Avantage (forebyggende). Kan og bør det give en reaktion? Kan jo ikke lige huske om det var lige der han fik pipetten, men det er da nakken smiley Der er intet at se ved haleroden hvor han også har fået Avantage, så det måske bare et tilfælde?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sår i nakken...
  • #1   24. apr 2011 det kan også være noget hot spot... Er det fugtigt ??

• #2   24. apr 2011 Ja lidt væskende...

• #3   24. apr 2011 (link fjernet)

Det lyder som hot spot... Så skal du søge dyrlæge hurtigst muligt.

• #4   24. apr 2011 Du kan se hvordan Blis's hotspot så ud her: http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=55446

Fucidin er vist fint at bruge, bare rens ind imellem inden nyt lag... jeg har skrevet hvordan Blis's blev behandlet i albummet, nu til dags hvis hun får et hotspot så bruger vi brinttogilte eller klorhexidin til at tage det. Er det meget stort og hævet og hunden bliver sløj så bør man tage til dyrlægen.

• #5   24. apr 2011 Glemte at nævne hvis det er Hotspot, så spreder det sig som jeg ved ikke hvad, bare fra en sen aften til næste morgen var Blis's blevet en del større og en plet mere var der inden vi var ved dyrlægen den morgen.

Kom til at tænke på du også kan søge i Fotoalbums efter Hot spot så kommer der en del frem, så du kan se flere billeder. Måske du bør fjerne hårene med en trimmer hvor han har pletten.
    Pøj pøj med det :o)

• #6   25. apr 2011 Lyder som hotspot . Hold meget øje . vi troede nila havde hotspot , men det var hårsækkemider ( fik hårløsplet , som en hudsafskrabning ,med små sår i på størrelse med 1 krone ) .. men så flere billeder af det der hotspot . og det ligner nemlig brændemærke

• #7   25. apr 2011 Hej... Ikke for at skræmme livet af dig, men havde en grim oplevelse idag: Min veninde kommer ved 12 tiden, hendes lab. havde et sår på halsen (det havde den IKKE i går) jeg kigger lidt på det, og syntes det ligener ringorm. Men ringer lige til dr. dyr, der siger vi kan vente med at komme til på tirsdag, med mindre han får feber.... På 11/2 time siger temp. 1 grad. så ringer igen til dr. dyr. som kan høre min veninde er ved at panikke lidt, så dr. dyr sir`hun gerne lige vil se ham... Det var så meget godt, for som hun sage, hvis han først var kommet tirsdag, havde han højst sandsynlig ikke været her:( Det er hot spot/stafylikogger) (staves)Han kom straks i behandling....

• #8   25. apr 2011 sarah , hvordan har han det nu ??

• #9   25. apr 2011 Min hund har reageret slemt på den eneste gang jeg har brugt bayvantic loppekur. Han blev rød, derefter kom der et rødt væskende sår hvor pelsen gik af, på størrelse med en 5 krone. Dyrlægen sagde at det var et ætse sår pga loppekuren smiley

• #10   25. apr 2011 Vivi: Sådan ting har jeg hørt om før, øv han har prøvet det, må bestemt ikke have været sjov :o( Vi bruger Frontline Combo Vet, ved godt nogen ikke synes det virker, men gør det her :o)

• #11   26. apr 2011 Hejsa

Tak for alle svarene smiley

Joey har det helt fint, såret er blevet lidt pænere, og bestemt ikke større smiley peeeew. - Men han synes ik det var sjovt at sku ha fjernet pelsen fra området smiley

Der er ikke staff. i, endnu i hvert fald smiley så dyrlægen mener også bare vi skal holde øje, og rense det med brintoverilte og fucidin, så burde det gå i sig selv.

Men det er dejligt her er så mange søde mennesker der vil hjælpe en, og tak for al info og billeder af hot spot, havde aldrig hørt om det før.

Hilsen Sarah

Kommentér på:
Sår i nakken...

Annonce