1.540 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Fransk bulldog / Engelsk bulldog Fransk bulldog / Engelsk bulldog
Hey, Jeg har i mange år været fasicineret at både den Franske og Engelske bulldog.
Jeg har besluttede mig for at nu skal det være, jeg skal have mig en hund
Men hvilken en af racerne skal jeg vælge?
Jeg har dårlig ryg, så det går ikke hvis den Engelske ikke selv kan hoppe op i bilen osv...? Men mon ikke også den kan det
Minusser og Plusser ved begge racer?
0 synes godt om
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Jeg er selv helt vild med disse racer og undersøgte en masse om dem. Det jeg fik mest ud af var da jeg kontaktede 2 forskellige opdrættere.
Hvad jeg bed mærke i var:
- engelske kan være doven og stædig, og hvis den først bliver det, så kam du intet gøre - det er dog ikke alle der er det - de kan sagtens hoppe ind i en bil selv, men først efter de er fyldt 1 år for ikke at belaste deres led og knogler.
- den franske er ofte dominerende over for andre end dens familie medlemmer og især over for hunde den ikke kender - men igen, det er ikke alle der er det
okt 2009
Og pris
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tror den Engelske lige er mig
Prisen har ingen betydning.
Har nemlig også selv læst og oplevet i virkeligheden at den Franske virker til at være lidt for energisk...
Den Engelske, er vel fint til freds med 3 x 20 mins gå tur om dagen?
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
okt 2009
Den engelske kan være doven men det er langt fra alle der er det. Jeg kender både en der elsker lange ture og naturen og jeg kender en der er doven som der ikke gider gå tur
okt 2009
Men glemte lige at sige: du skal bare huske at der er nogle hunde der har svært ved at tyde disse hunde. Men det er ikke nødvendigvis et problem
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
En engelsk bulldog er temmelig tung inden den er gammel nok til at gå på trapper, hoppe ned fra sofaen og evt. hoppe ind og ud af biler selv, omkring 20 kilo. Kan din ryg holde til det?
Jeg har ikke haft fransk bulldog (endnu, men de er jo ikke til at stå for!), men vil tro at det er det samme, altså bære på trapper og ind og ud af biler det første år.
Jeg elsker mine engelske, og kan selvfølgelig godt forstå hvis andre ønsker at dele liv og hverdag med én, men det er altså ikke så doven en hund som dens rygte antyder. Selvfølgelig kan man godt vænne sin hund til inaktivitet, men en engelsk bulldog har også brug for motion, leg og at læse avisen hver dag.
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 147
Den ene elsker at gå tur og den anden nægter det!!! ;o) så man ved aldrig..... pøj pøj :o)
den ene kan sagtens selv hoppe op/ned og den anden skal hjælpes op/ned ;o)
Fransk bulldog / Engelsk bulldog