{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Godnat Romme - sov godt min dreng... {{forumTopicSubject}}

Ak ja, livet er kun lige begyndt for den kære Romme og allerede må vi med tungt hjerte sende ham på den anden side af regnbuen...

15. januar ankom Bjarli Romario til familien - en lille uldtot på 8 uger...

Desværre kan schæferavlens fokus på HD ikke altid bringe gode resultater og omend han ifølge stamtavlen skulle være af topkvalitet både i forhold til HD og AD - ja så skulle det ikke lige vise sig at være sandt... Moder natur havde andre planer med den kære Romme og i en alder af 5 måneder fik Romme fred... (Og jeg troede det var svært med den gamle efter 12 år - men dette... Det er meningsløst og ubærligt....)

I forbindelse med tandskiftet danner hundene brusk i kroppen og knoglerne hæftes og de seneste dage er Romme løbende blevet dårligere gående i bag - først troede vi han måske havde trådt forkert, men i dag inden dyrlægebesøget sagde fornemmelsen efterhånden at det måtte være hofterne det var galt med...

Dyrlægen var meget klar i sin udmelding - han kunne ikke se grund til at sætte hunden igennem en røntgen undersøgelse og mente uden tvivl hunden skulle have fred - dyrlægens vurdering var at hunden er født uden venstre hofteskål og har svær dysplasi i begge hofter...

I går kl. 15.21 tog Romme sit sidste åndedrag... Hårdt, men uden tvivl det rigtige valg...

Hans sidste døgn blev et godt et for ham - han var på stærkt smertestillende og vi nåede at se vores dejlige dreng live op og være hvalp igen Han legede, hyggede, tonsede og var sig selv... Alt legetøjet fik en ordentlig tur og han strålede af glæde - han nød varmen på græsset i haven og rullede sig og gjorde sig til... Blev rigtigt forkælet med godbidder og god mad - ingen tvivl om han nød sit sidste døgn!

Men vi var heller ikke i tvivl om vi havde truffet det rigtige valg - smertefri til trods, haltede han stadig, så der var noget helt galt med venstre hofte...

Og Romme var tryg til det sidste - han fik lov til at udånde med snuden puttet i mine hænder (som vi altid plejer at gøre hjemme på køkkengulvet, når jeg kommer hjem fra arbejde) og hans sidste handling inden bedøvelsen tog over var et kærligt slik på min hånd... Alt sammen en meget fredelig oplevelse og en smuk afslutning på en fantastisk hunds alt for korte liv...

Avler har været usædvanligt sympatisk i hele denne sørgelige "sag" og lige så berørt som vi over Rommes triste skæbne - men han har været mere end fair og skal have stor ros for hans måde at tackle det på! Jeg ville uden tøven købe en ny hvalp af ham, den dag jeg igen har mod på det!

Romme/Romario/Turbohunden vil altid stå klart i mit minde, som den kærlige og glade hund han var - kæmpe personlighed, som var højt elsket og altid vil være stærkt savnet...

Hvil i fred min dreng - jeg ved Yello og Max står klar til at tage imod dig på den anden side :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godnat Romme - sov godt min dreng...
Kommentér på:
Godnat Romme - sov godt min dreng...

Annonce