vægt vægt
hej
Jeg har lige fået en hunde hvalp og nu er der nogen spørgsmål:
hvor meget hvor meget skal en hund veje når han er 10 uger gammel han er en blanding mellem en mops og jack russel?
jeg har købt det samme foder som jeg fik af opdrætter men synes adgang til tørfoder døgnet rundt og så noget kylling/lam paté til morgen og aften lille portion lyder af lidt meget den skal jo også have godbidder?
på pakken står 50g til min hund fordelt på morgen middag og aften skal den så også have pate´?
lige nu bruger jeg hans tørfoder som godbidder 50g når han er dygtig.
Det første jeg er igang med at lære ham er sit hvor hurtig kan jeg gå frem med det næste han skal lære?
Det hele er jo nyt for ham hvor meget kan jeg forvente at han lystre når jeg kalder det er mest når jeg går tur han er optaget af alt og er lidt svært at få kontakt?
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Når du læser på foderpasen, skal du læse under hundens ca vægt som voksen og så fordele det over hele dagen.
Du kan se om din hund er for tyk/tynd ved at køre hånden let ned over ryggen, så du ane rygsøjlen er vægten korret
Du kan godt lære den 2-3 små lette øvelser om dagen. Husk bare at guffer skalfratrækkes madrationen.
Skriv hvis du ikke helt forstår hvad jeg mener
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.145
Men skal du ikke begynde på hvalpehold? Jeg startede med at lære Nelly sit, og når hun var helt tryg med den øvelse og den var tilstrækkelig indøvet startede jeg på dæk osv... Du kan sagtens træne med en 8 uger hvalp, bare du gør den i dens tempo.. Nogle hunde er jo hurtigere til at lære end andre.
Mht. indkald, skal du starte med at træne det i haven eller i stuen. Og du må aldrig kalde på den mens den er optaget af noget andet (en god duft, en anden hund osv.) da den så ikke vil høre efter. Start evt. i haven med at lave nogle indkaldsøvelser, og ros den så vildt meget og med godbid når den lystrer. Når det er indøvet tilstrækkeligt kan du begynde at øve det på tur også.
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 179
lige nu bruger jeg hans tørfoder som guf i løbet af dagen og så får han lidt pate´morgen og aften tror ikke han har haft godt af at have adgang til tørfoder døgnet rundt så må lige holde øje med ham hvad der sker de næste par dage:) Jeg bruger royal canin junior så det burde være god hvalpe mad ?
Ja han lærte sit i dag så det er gået rigtig godt:)
Tak for jeres gode råd
apr 2011
jeg er ikke vokset op med hund men har læst om hunde set alle hunde programmer fra jeg var lille og har enda også en dvd plus at min gudmor har en føre hund der har jeg også lært en masse om hvordan man lære en hund de forskellige ting
men sjovt at lige meget hvor meget man læser finder man hele tiden nye spørgsmål når man har fået den lille hvalp.
apr 2011
vægt