{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Opdatering vedr. Buddy {{forumTopicSubject}}

Vi skylder jo en lille opdatering af tingenes tilstand med Buddy efter et indlæg, hvor han stak af.

Det lykkedes os her til formiddag ikke at være forhindret pga. barns sygdom og andet diverse at komme afsted til dyrlægen. smiley

Konklusionen var:
Der er ingen tegn og jeg har ingen observationer af noget, der kunne ligne epilepsi.

Der er ingen umiddelbare tegn på dårligt syn.

MEN der er tegn på adfærdsudfordringer i form af usikker, reserveret og til tider let stresset hund. Det gælder så både hans opførsel i ventelokale (piv, piv, mere piv) og inde ved selve konsultationen. For hende dyrlægen der fandt Buddy ikke specielt tillidsvækkende! Han skulle røres på og have lyttet hjerte og sådan. Det følte han sig ikke lige helt tryg ved. Men han var dog indimellem opsøgende og skulle lige stikke snuden frem. Så alt i alt var det da en okay oplevelse for ham.

Vi har fået nogle gode råd mht. medicinering og naturlægemidler til kørsel i bil med ham. Der er dog ikke afklaring omkring hvorvidt han bliver decideret køresyg eller om det er hans nervøsitet der kommer frem.

Så der er kun grund til at forholde sig til et adfærdsproblem. :-S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering vedr. Buddy
  • #2   4. maj 2011 Ikke deciderede lykkepiller... Det kaldte hun det i hvert fald ikke. Men beroligende midler helst kun til særlige situationer.

    Dyrlægen talte om at Serene-Um og Baldrian dråber kunne være en mulighed. Det er dog meget forskelligt fra hund til hund hvordan og hvor meget/lidt de reagerer på det.

    De er begge to naturmedicin og der skulle ikke være bivirkninger forbundet med dem.

    Hvis jeg var interesseret i homeøpatisk medicin, ville hun anbefale at jeg kontakte Morten Riis fra Vig Dyreklinik, da han skulle være mere inde i det område.

    Men hendes vurdering var at fortsætte med at prøve at træne ham og så måske lige vende ham med en adfærdskonsulent eller andre der har taget nogle kurser med adfærd og nervøse hunde. De har en veterinærsygeplejerske, der har læst en del om adfærd og ellers synes hun at jeg skulle gøre alvor af det med DKKs adfærdskonsulenter, som jeg nævnte for hende.

    Så det er nok noget med at prøve sig lidt frem og se hvad der virker/ikke virker.


Kommentér på:
Opdatering vedr. Buddy

Annonce