Normal procedure hos politiet {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige siddet og set TV2 med et indslag fra Fyns politi.
Problemet var, at indtil flere personer, som uafhængigt af hinanden havde indfanget en løs fremmed hund, havde henvendt sig til politiet, for at få hjælp til at finde den rette ejer.
Politiet havde rådgivet om at "slippe hunden løs" igen.
I tv-indslaget bedyrede talsmanden for politiet, at dette bestemt ikke var procedure, og at proceduren var, at man ringede til politiet hvorefter der ville komme nogen, som afhentede hunden, så den kunne fremlyses.
Nu har jeg selv oplevet at indfange en fremmed løs hund, hvor jeg ringede til politiet her i Vestsjælland. Jeg fik også at vide, at jeg bare skulle slippe hunden løs igen, for ellers kunne den jo ikke finde hjem.
Godaw do!
Ja, og så risikere, at hunden IKKE finder hjem igen, - og risikere, at den forårsager en bilulykke, - eller den render rundt og skambider vildt i skovene!!!!
Nix, - jeg insisterede, - og hunden blev afhentet og alt endte lykkeligt.
Hvad er jeres erfaring vedr. politiets procedure?
feb 2011
Følger: 48 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 325
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 7.072
da vi nægtede dette og insisterede på at de hentede den, bad de os finde en tøjsnor og binde den i den have hvor vi formodede at den boede
da vi heller ikke ville dette hang vi på den i 6 timer
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.504
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Hvis man opleved det, skulle man bede om navn og rang på vedkommende polise, og tjenestested, og så gå videre op i systemet, og også rette henvendelse til Dkk med oplysningerne
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.504
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 72 Svar: 272
Politimanden sagde at de ikke hverken kunne eller ville gøre noget, svaret jeg fik var at de kunne ikke blive ved med at køre ud til hensynsløse hundeejere der ikke kunne styrre deres hunde.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 7.072
min fars kæreste kom engang kørende i en rundkørsel hvor en stor hund (hun sagde mastiff lignende) løb panisk rundt
hun ringede til politiet for at bede dem komme og fange den, deres svar var "så speedede du vel forhåbentlig op og ramte den "
okt 2008
Følger: 29 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.082
Som min veninde pænt selv måtte kører til politiet for at få den scannet for chip....
En af de andre betjente sagde til hende "Jeg fatter ikke at du ikke bare har sluppet den løs igen. Den finder hjem når den er sulten"....
Hun tabte kæben, for nej.... Vi lader sgu ikke nogle hunde rende løs. Der kunne både være ubehagelig typer der kunne finde på at gøre ting og sager.... Den kunne også blive kørt ned.... Og sidst men ikke mindst, er der jo oftest nogle ulykkelige ejere et sted.
Denne var rendt fra Greve til Ishøj. Og har været stukket af en gang før, hvor den var løbet til Roskilde, så nej tror sgu det er langt fra alle hunde, der selv vender hjem..... Og ikke mindst i god behold.....
Om jeg så skal sætte mig midt på vejen, hvis det er en hund jeg ikke kan tage med ind pga min egen hund (hvis den anden er agressiv eller noget), så slipper jeg den IKKE..... Og jeg er drønligeglad med hvor længe man skal kæmpe med politiet og andre instanser.
de har dælme bare at tage en alvorlig.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.940
Behøver jeg at sige, at jeg naturligvis ikke slap den fri?
okt 2008
Følger: 29 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.082
Derfor blev den jo nød til at komme ud og få tjecket dens chip... Men de havde som sædvanlige ikke nogen patruljer....
Og idet min veninde havde glemt sit kørekort på arbejdet, ville hun ikke køre....
Men hun fik tilladelse af ordensmagten til at køre uden kørekort.... Navn og nummer og det hele....
Utroligt hvad de gør, for at de kan slippe for at hente en hund.
Sidst måtte vi sidde på et fortov i en time, før vi fik fat i en bil, og kunne fragte den til politiet selv. Det var en stor agressiv hund. Så vi kunne ikke tage den med ind, da den absolut ikke kunne med andre hunde.
Og politiet var ligeglade....
Men så er det jo godt der findes borgere, der IKKE er ligeglade
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.980
Jeg har godt hørt om den kedelige praksis nogle politikredse har, når det drejer sig om bortløbne hunde. Det er under al kritik. Det er farligt og det er respektløst.
Vi forpligter os til at mærke hunden - så forpligter myndighederne sig også til at bruge denne mærkning til noget.
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.339
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Man skal i hvert fald være en insisterende kvinde som Maj-Britt ;O)
Sidste gang vi kom derover med en hund, var kvinden der skulle tjekke dens chip så øjensynligt bange for hunde, at hun også fik skræmt den stakkels hund... Hun lader så en kollega tjekke den i stedet, som fandme laver samme fejl
De ville helst heller ikke ham på stationen, så vi tog ham med hjem indtil en ejer kunne findes....
Jeg undrer mig så over at så mange ejere ikke efterlyser deres hunde som det første...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.980
aug 2006
Måske skal vi erkende, at som almindelig lovlydig borger i DK, er vi helt uden for politiets optik.....Det samme gælder jo ved indbrud....
Vi skal være bandmedlem for at få deres interesse.
Eller medlem af folketinget.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Den sidste hund var endda reg. hos tidligere ejer :O( Og med forkert race.....
Snow - da min kærestes hund slap løs (hun kunne komme ud af sin sele, og var bange for fremmede mennesker, så hun stak af..) ringede jeg da til politi og falck som det absolut FØRSTE... Måske nogen havde set hende, og derfor ringet til politiet, så kunne vi nemmere finde hende..
Heligvis fandt vi hene selv kort tid efter
aug 2006
Kan igen henvise til DKK bladet om en hund der havde været efterlyst i flere måneder, hvor ejer ved et tilfælde finder ud af, at hendes hund har ligget i fryseren også i flere måneder, uden de har gjort sig den ulejlighed at underrette hundens ejer.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.319
Så måtte insistere på at de i det mindste lettede deres røv fra eftermiddagskaffen længe nok til at optage min fremlysning i tilfælde af at ejerene skulle kontakte dem med en eftersøgning.
De ville efter en del overtalelse kunne sende Dansk Autohjælp efter hunden (så den kunne komme på internat) såfremt ejerne ikke dukkede op men der kunne gå op til 6 timer og medmindre jeg slap hunden løs igen var hunden jo så mit problem indtil da ...
Falck ville ikke involveres da jeg havde puttet et halsbånd og snor på hunden for at den ikke skulle blive kørt ned og derfor var den nu hittegods.
Kun hvis jeg slap den løs ville de måske kigge på sagen ...
De er sååååå SLØVE.
Heldigvis så ringede ejerne til politiet og eftersøgte hunden så snart de fandt ud af at den var væk og landbetjenten satte dem så i kontakt med mig og hund og ejere blev forenet 4 timer senere.
I dag har jeg selv bil så der ville jeg være kørt til dyrlægen og få tjekket chippen og på den måde prøve at finde ejeren inden jeg ville spilde til på politiet ...
Det var en kamp hele vejen :o(
Normal procedure hos politiet