{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

PUU fælder vildt {{forumTopicSubject}}

Nila er nu 1 år og 3 mdr . sidste sommer var hun hvalp , så fældet anderledes .. Nu er hun virkelig voksen , og fælder så man tror det er løgn .. nogle fif ???. Jeg reder hende hverdag uden dørs . det begynder at hjælpe lidt .. hendes pels er faktisk blevet virkelig flot , om det er fodret skyld , eller fordi hun fælder , er vel et spørgsmåls tegn . men den skinder , hvor i vinters var den mere mat .

Hjælper det at bade dem , når de fælder så meget ? det må vel være fordi hun har det varmt nu , at under pelsen kommer af ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PUU fælder vildt
  • #1   5. maj 2011 Hvilken børste bruger du ?

• #2   5. maj 2011 Tror du skal have fat i en furminator-lignende børste, så du kan komme helt i bund én gang for alle. De kan fx. købes her:
    http://xn--skde-hunden-hgb.dk/antifaelde-boerster-3/

• #3   5. maj 2011 Karina: Også min tanke...

Og et eller andet sted... Synes at det hvert eneste år "kommer bag på" hundeejere at hunde fælder :-))

Furminator børster er fantastiske.. Intet mindre

• #4   5. maj 2011 Når mine hunde fælder, bader jeg dem og dagen efter kan alle de døde hår børstes væk ,og det er mange vil jeg hilse og sige.
    Din hunds alder betyder også noget. De fleste racer har en stor fældning i denne alder, hvor de smider resten af hvalpepelsen og juniorpelsen begynder at komme frem.

• Ani B
    Ani B Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 6
    #5   5. maj 2011 Der er jo stor forskel på når hvalpen skifter fra hvalpe til voksen pels og når hunden skifter fra vinter til sommer pels og omvendt = fra sommer til vinterpels.
    Har man haft hund før af en anden race så kan man bliver ret chokeret over den store forskel der er fra den ene hunderace til den anden, det har jeg selv opdaget, jeg havde simpelthen glemt hvor meget hundene fællede hver gang der var pels-skift, utroligt at man kun husker at de fæller kraftigt, men ikke HVOR meget der faktisk ryger af :o).

Jeg er HELT ENIG med Karina og Tina i at Furminator hjælper meget, nu har jeg pga.sygdom ikke hund pt. men den sidste jeg havde var en langhåret rotte=Rotweiler :o) og istedet for at kæle med ham i fælleperioden så "kælede" jeg ham med en strigle, børste, kam afhængigt af hvor meget underuld og pels der manglede at blive fjernet/skiftet ud, for sidst i perioden er hunden næsten skaldet så for ikke at rive ham i huden "som en strigle/børste kan gøre, så brugte jeg de fine små tænder på kammen= en helt alm.plastik hårkam til 2 kr. :o)
    Når jeg brugte den børste/kam metode så var hans fælleperiode overstået på omk.14dage, hvor han ellers fællede i en måned el. mere hvis jeg kun børstede ham 1-2gange dagligt.
    Man skal huske på at selv om man lige har børstet hunden, så er der allerede underuld og pels som er ved eller har løsnet sig, derfor kan man virkelige forkorte fælleperioden ved at som sagt børste,kæmme hunden hver gang man rør den.
    Og hunden/e ELSKER at blive nusset/børstet/kæmmet=kælet om.
    Og samtidigt gir det et supergodt blodomløb i huden som holder tør og skællende hud på afstand for det kommer tit af dårligt blodomløb og ikke "kun" af olie/fedt mangel i fodret..

• #6   5. maj 2011 Det hjælper også på vores, hvis de bliver vasket og fønnet. Men det er kun Lanka og Qimmit, hvor vi kan klare det helt på den måde. Med Aqui er der ingen "genvej". Der er kun regelmæssig børstning at falde tilbage på smiley

• Ani B
    Ani B Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 6
    #7   5. maj 2011 UPS. beklager stavefejlen, self. hedder det fælde og ikke fælle.
    Jeg har ikke fået min morgenkaffe endnu, så mon ikke jeg skal ud og ha lavet den nu ;o))
    Forsat go`dag til jeg allesammen.

• #8   5. maj 2011 hmm kan godt se jeg skal starte med at skifte børsten ud ha ha . Den her børste jeg har , holder jo slet ikke . Hvornår ca. går de fra at have hvalpe pels , til voksen pels ? Nila er 1 år 3 mdr . sidste forår / sommer var hun jo kun 3 mdr . Det er pelsen under pelsen der falder af .. hvis i ved hvad jeg mener .. den er også mere ligesom brun/grålig , den pels der falder af og er ikke skindende , som den ydre pels , eller hvad man siger hun har . jeg har sådan en gnubber , tligesom til heste , det må jeg vist finde frem .. og så anskaffe mig sådan en fur .... børste .. den jeg har ligner en til et menneske .. tak for alle svar smiley

Kommentér på:
PUU fælder vildt

Annonce