{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Ud af allergiens skumle kløer :-) {{forumTopicSubject}}

Min skønne Charlie fik sidste år i marts konstateret lagermide- og husstøvmideallergi. Han krsdsede sig til blod, havde stort set ingen pels tilbage og havde egentlig bare et trist, trist hundeliv. Vi var igennem proteinspaltet foder, prednisolon i store doser, foderskift x flere uden nogen som helst form for bedring. Til sidst stod valget mellem aflivning og sensibiliseringskur. Vi valgte selvfølgelig det sidste, samtidig med at vi skiftede til barf. Det var i juni måned. I december fik han sin sidste sensibiliseringssprøjte - nu her i maj er han fuldstændig symptomfri. Han elsker sin rå kost, hans pels er endelig ved at have den gamle længde og han har opnået et nyt hvalpe stadie ( er 7½ år gammel ) Alt i alt har jeg bare fået min gamle hund tilbage + lidt.
Så jer der kæmper med allergi i svær svær grad - fortvivl ikke, det kan lykkes at vende bøtten smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ud af allergiens skumle kløer :-)
  • #1   8. maj 2011 tillykke med resultat, men det er dessværre ikke alle der oplever det, min får sprøjte hver måned men hun har også flere allergier.
    jeg fodrer udelukkede med barf og tørret kød som godbidder


  • Katja M
    Katja M Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   16. maj 2011 Kære I.
    Godt I fik styr på det:o))
    Vi har nøgagtigt det helt samme problem med vore 1 årige tæve Sarag som vi købte på en kennel i Haslev. Vi er også lige gået over til BARF og har allerede set gode resultater:o))
    Er jeres Hovawart også fra kennelen i Haslev? De er jo dømt for indavl på Hovawarten, og allergier siges jo at være arvelig - selvom jeg personligt ikke skal gøre mig klog.
    Menjeg ønsker jer alverdens held og lykke:o))

    bedste hilsner fra Sarah og hendes mor Katja


  • #4   16. maj 2011 Kære Katja.
    Ja - han er fra Haslev. Nu må man jo ikke skrive grimt om nogen i forum, så det vil jeg undlade, men lad mig bare sige at jeg kunne have rigtig meget at fortælle om deres opfræt og hvad der kommer ud af det.....
    Jeg er glad for at høre at i også har gode erfaringer med barf, for jeg er slet ikke i tvivl om at det er det der har reddet Charlie fra aflivning.
    Held og lykke til jer også, håber at Saraq er en dejlig og velafbalanceret hund.
    Mange hilsner Nathalie og Charlie


  • #6   17. maj 2011 Hej Palle.

    Det er ikke en anerkendt tavle - den er faktisk ikke mere værd end det stykke papir den er skrevet på. De stammer begge fra den samme hundefabrik, der er smidt ud af alt hvad der findes af kennelklubber. At klage til dem over noget som helst vil ikke have nogen som helst virkning.
    Det er 7½ år siden jeg købte Charlie hos dem og lad os bare sige at det har været meget meget dyre lærepenge at købe uden at sætte sig nærmere ind i begrbet stamtavle og ordenligt opdræt.....
    Mvh.
    Nathalie


Kommentér på:
Ud af allergiens skumle kløer :-)

Annonce