Slikker hænder - Råd tak! {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Vi har overtaget en 8 mdr gammel blanding mellem en labrador og en dansk-svensk gårdhund. Rigtig dejlig glad hanhund, som er faldet godt til her hos os og vores cocker spaniel-tæve på 10 mdr.
Han har selvfølgelig et par uvaner, som han skal vænnes af med og det er faktisk gået god med de fleste...
Én uvane kan vi dog ikke blive kvit - Thormod slikker ens hænder og arme når man forsøger at snakke med ham. Det lyder ikke af så meget, men det er virkelig trælst, især når man har gæster og de ikke kan undgå at blive slikket på.
Som det er nu siger vi bestemt "nej" og vender os væk fra ham. Det har hjulpet lidt på det, men ikke fået ham til at stoppe helt.
Nogen gode råd??? :o)
Vh Sofie
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.140
Det er jo ren hengivenhen - men en smule irriterende
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 369
Det der med at sige nej og så vende sig væk, som I siger at I har prøvet, bliv ved med det.. Hver eneste gang og jeg mener virkelig hver eneste gang at han slikker når man kæler for ham, så giv lyd fra jer og stop med at kæle for ham.. Ved godt det lyder lidt hårdt, men snart vil han begynde at savne at blive kælet for og snakket med, og hvis han ved at han bliver afvist hver gang han slikker så vil han formentlig lade være med at slikke..
Så I er nødt til at være konsekvente hver eneste gang, og det skal jeres gæster og alle andrer der kæler for ham gså være
held og lykke med det..
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 111
okt 2006
Ja jeg må vist bare være tålmodig, men nogen gange blir det så svært ikke at komme til at skælde ud... Skal lige huske at sige det til gæsterne også
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 369
Den skal nyde at bliver klappet og kælet for, men bare vide at så snart den slikker, så ophører det dejlige.. så endelig ikke skælde ud, men bare et lille nej, og så lad hunden være.. og husk at ros den med det samme den bliver klapppet i bare få sekunder uden at slikke..
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 844
Svært at formulere
okt 2006
Du har helt ret
okt 2006
Du har helt ret
okt 2006
Ja jeg tror du har ret, for jeg opfatter også noget af slikkeriet som en form for underkastelse... Altså lissom hunde slikker overhunden i mundvigene...
Slikker hænder - Råd tak!