{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

Betændelse i analkirtler... {{forumTopicSubject}}

Hej,

For knap 2mdr siden havde Caspar betændelse i analkirtlen, nu tror jeg dælme det er ved at komme igen:o(

Hvad gør i for at undgå det kommer??

Er det normalt det kommer så hurtigt igen??

Hans ene kirtel er fortykket, så derfor har jeg holdt øje med den og tømt dem en gang eller 2 siden sidst..

Han har allergi og derfor kan hans afføring godt blive lidt blød hvis han får snuden i noget han ikke skal...

Jeg har fået at vide at HUSK skulle være godt, har i erfaringer med det??

Eller har i andre råd..

Ringer selvfølgelig til dyrlægen i morgen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betændelse i analkirtler...
  • #1   11. maj 2011 så vidt jeg har hørt, kan det nemt være et tilbagevendende problem. Så mange vælger at fjerne dem

  • #2   11. maj 2011 Lykke,

    Ja det sagde min dyrlæge også... Men jeg vil altså gerne give ham nogle flere forsøg med pencilin inden jeg kaster mig ud i opration, jeg får helt ondt i maven bare ved tanken... Det vil jeg simpelthen ikke før jeg har forsøgt mig med nogle andre ting først...

    Åhhhh altså de fandens analkirtler altså:o(


  • #3   11. maj 2011 De er ikke bare fyldte, jeg har jo selv tømt dem igennem flere år, fordi han har haft problemer med lidt blød afføring og de ikke blev tømte...

    Men sidst der skreg han da jeg tømte dem, der var jeg slet ikke i tvivl om betændelse.. Og dyrlægen heller ikke...

    Nu har han været underlig nogle dage... Fik tjekket dem og tømt.. Nu kan jeg mærke han er øm bagtil, normalt står han stille og er ok med det, nu trækker han sig væk.. Og ja hans kropssprog siger bare det ikke er rart, kort sagt han er ikke som han plejer i den situation.. Så derfor mistænker jeg det måske er på vej:o/


  • #4   11. maj 2011 Altså sidst jeg tømte dem og der var betændelse skreg han...

  • #5   11. maj 2011 sunshine :

    Jamen jeg tænker han har jo kun en gang haft betændelse er det ikke lige lovligt hurtig at gribe ind kirugisk pga en gang med direkte betændelse, før i tiden har jeg bare skulle tømme dem ind imellem og så var alt i orden??

    Når du siger forstørret, er det så det samme som fortykket?? Caspars højre analtirkel kan man sagtens mærke er anderledes(ja nærmest større) end den venstre for den er helt normal... I det den er fortykket/forstørret kan den jo ha problemer med at tømme sig selv..

    Men tænker at hvis jeg nu giver det et forsøg nu efter en pencilinkur, med fx HUSK der gør afføringen hårdere, kunne det jo være at det måske var et problem der ville komme en gang eller 2 om året og kunne behandles hurtig og så er det, det...

    Jeg kan næste ikke tænke på han skal igennem sådan en opration, det gør mig helt dårlig inden i, hvis det kan forebygges, og han har jo ikke lidt som sådan af betændelsen..

    Hans søster fik dog for 2år siden fjernet kirtlerne pga gentagende betændelser, men det gik heller aldrig helt væk, det gjorde Caspars jo..

    Åh det er svært, kan snart ikke bære han skal fejle mere det lille myr:o( Men vil jo gøre ALT for han har det godt...


  • #6   12. maj 2011 Jeg ville heller ikke tøve med at fjerne dem hvis problemet fortsætter, der er en minimal risiko for at ringmusklen bliver ødelagt, men det er en lille bi ting i forhold til det ubehag der er forbundet med betændte anal kirtler

  • #7   12. maj 2011 Må jeg spørge hvordan operationen foregår?

    Altså hvordan de gør og hvad med hundene har de det ikke mega dårligt bagefter, sådan et sted må da være utrolig smertefuldt at blive opereret i?

    Hvor lang tid tager helings processen?? Og stødte i på komplikationer?



  • #9   12. maj 2011 Uha Pia, det var dog noget skrækkeligt noget:o(

    Men min er kastrat så han danner jo ikke testosteron og er dermed udelukket for det ikke??

    Jeg tænker også meget på hvordan de er bagefter Pia, om de ikke er mega ømme og kan de overhovedet gå efter sådan en operation... Og hvad med når de skal pølle i de dage såret heler det må da gøre SÅ ondt på dem, og fyldt med bakterier sådan et sted som kunne give masser af ifektioner... ?

    Ved selvfølgelig godt de både får antibiotika og smertestillende, men, ja der er så mange spørgsmål...


Kommentér på:
Betændelse i analkirtler...

Annonce