2.621 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

hvordan fjerner jeg en flåt ?? hvordan fjerner jeg en flåt ??

jeg har rendt rundt i et meget højt græs med Nila , tidligere ..måske lidt dumt .. Nu har hun vil jeg tro en flåt / tæge ved øret . den er hud farvet og rund på størrelse med en apelsin kerne .. jeg har underlig nok aldrig set en flåt før .. kan det være det ?? og hvad gøre jeg ved den ?? hun havde den ikke i morges .. nogle gode svar

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan fjerner jeg en flåt ??
  • #2   17. maj 2011 Du tager fat om flåten med 2 fingre, forsøger at knibe sammen så langt ned mod hunden som muligt.
    Derefter drejer du flåten og trækker den ud samtidtidig _ "piece of cake" :=)

• #3   17. maj 2011 Hmm, lyder som en flåt, men undrer mig over den kan vokse så hurtigt i løbet af så kort tid?? Dem min hund får bliver først så store efter nogle dage - Tror jeg.

Hvis du har en tægetang er det lettest. Du tager tangen rundt om flåten helt nede ved huden, drejer tangen mod uret og trækker... Væk er den!

Hvis du ikke har en tang kan du bruge dine fingere/negle. Knib med tommel og plegefinger (neglene) rund om flåten helt nede hvor den har bidt sig fast. Drej mod uret og træk samtidig. Væk er den.

Du SKAL dog være sikker på at have hele hovdet med ud. Tjek flåten grundigt når den er kommet af. Hunden kan godt få en rød hævet plet/område bagefter. Det forsvinder i løbet af nogle dage. Hvis ikke, kontakt dyrlægen.

Hvis du er meget usikker på om det er en flåt skal du nok have andre til at kigge på den inden du begynder at trække og dreje.....

Prøv at se godt på den nu mens den sidder på hunden. Man kan tydeligt se benene på flåten helt nede ved huden på hunden, de er sorte...

Håber mit svar kunne hjælpe :o) Og held og lykke med den ggg

• #4   17. maj 2011 Så har jeg forsøgt .. Nu sidder flåtens hovede så inde i Nilas hud .. Det er vist ikke så super smart hhhmmm

• #5   17. maj 2011 tag fat helt ned hvor den bider sig fast, og hiv den af. Hold øje med en evt. infektion efterfølgende.
    Og bevar roen, ingen panik. Det er der nemli en tendens til.

• #6   17. maj 2011 kan se benene på den runde ende jeg har fået hevet af .. kan mærke hovede under hunde .. Hun har nok haft den nogle dage så ..

• #7   17. maj 2011 Rolig rolig. Hold øje med stedet om det bliver rødt eller hævet, rens med klorhexedin. Og hvis du er i tvivl kan du ringe og spørge dyrlægen imorgen. Det er desværre også sket for mig at der blev noget af mundstykket tilbage og jeg gjorde det at jeg tog en skalpel og kradsede forsigtigt huden og mundstykket væk....dette skal man self ikke gøre hvis man har en nervøs hund eller en hund der ikke kan ligge stille. Skyllede derefter med klorhexedin.

• #8   17. maj 2011 Ingen panik .. Ikke alle reagere forhåbenlig meget voldsomt på det .. Må bestille en tæge tang .. kravler dyret af . hvis man lader det sidde ?? jeg er total nybegynder på de om råde ..

• #9   17. maj 2011 Det er helt normalt at der kommer en lille hård bule der hvor flåten har siddet. Hvis ikke du kan se noget har du sikker fået det hele med... Hovedet er ikke stort *S*

• #10   17. maj 2011 der er allerede kommet en bule , på ca. en lille ært der hvor hovede sidder ( det er ved siden af ære gangen , så hun har ikke rigtig pels der , derfor vi ku se den ) . Må holde øje , har fri kl . 13 i morgen ... så må jeg ringe til dyre lægen , hvis der går noget betændelse i .

• #11   17. maj 2011 ku mærke jeg ikke fik den med ud , den sprang ligesom , og så slap det ..

• #12   17. maj 2011 Lena:

Sådan nogen har jeg også - endda i flere størrelser *G*
    Synes de er elendige (ligesom de alm. flåtfjernere)og foretrækker stadig at bruge fingrene *S*

• #13   17. maj 2011 Nu bider jeg negle og manden har klippet dem ned .. og så gik det vist også op for mig , at min mand ikke kan lide at røre ved dem ha ha , tøse dreng ..

• #14   17. maj 2011 Acetone på en vatpind... og dup det på enden af flåt'en ...det kan den ikke li.

• #15   17. maj 2011 Jeg fandt en KÆMPE STOR ULÆKKER OPPUSTET flåt på køkkengulvet den anden dag, så JA de hoppe selv af når de er "mætte", men det er bedst at fjerne dem indenfor 24 timer. Jeg lader den vokse lidt, så jeg er sikker på at få dem ordentlig af.

De er så klamme. Helt klart det væreste ved at være hundeejer ggg

• #16   17. maj 2011 Har min helt personlige flåtfjerner, nemlig min kæreste ... Jeg kan ikke få mig selv til at røre en flåt ikke engang hvis den sidder på mig selv smiley Går helt levende hehe .

• #17   17. maj 2011 Det værste jeg har oplevet med flåter var at min mormor liiiige ville tage en cæsar havde fået på sig og mente man skulle smøre den ind i margarine og nuldre den af....prøv og gæt om jeg rev hovedet af mormor og tudbrølede samt troede hunden skulle dø fordi tægen havde tømt sig. Så absolutte bedste måde er at fjerne tægen hurtigts muligt og snapt, dvs enten med neglene eller en flåttang/brækjern.

• #18   17. maj 2011 Det giver en lille smæklyd når man trækker dem ud med fingrene. Hvis du har rykket den over vil jeg tro der kom blod med den størrelse du siger den havde.

• #19   17. maj 2011 Hmm har lige læst det er dumt , jeg har tømt flåtens maveindhold ud der hvor hovede sidder . da det er i mave indholdet bakterien sidder .. og med vores held ,, er jeg spændt på om Nila reagere ..

• #20   17. maj 2011 Altså ved jo ikke om den var større end nornalt , har jo aldrig set sådan en før .. troede det måske var en hud lap , og den sad fandme fast .. den var vel ca. 3 x 5 mm og helt oppustede .. jeg ville da næsten dø , hvis jeg havde sådan en på mig selv ,eller på mine børn ..

• #21   17. maj 2011
    * Vivi - Now as Evil Housewife * Min mormor brugte også det trick med at nulre den da jeg havde en i min armhule som barn ... Aldrig i mit liv har jeg været så skidt tilpas ... Siden har jeg været panisk for at få dem på mig

• #22   17. maj 2011 Netha , det lyder ikke særlig rart . puu jeg ville blive panisk , hvis mine børn fik det skidt efter sådan et bid ... Men troede slet ikke de så sådan ud ..

• #23   17. maj 2011 line F Er det heller ikke smiley Dog har jeg hørt det skulle være værre at lade den sidde , så engang et program om en der blev voldsom syg fordi hun havde fået en på sig uden at opdage det ... Kan ikke huske om det var delvis lammelse og jeg ved ik hvad smiley

• #24   17. maj 2011 ja man kan som menneske blive rigtig rigtig syg .

• #25   17. maj 2011 øv øv .. Krydser finger og ser an til i morgen , om der kommer forværringer . hun er pt . i tip top , havde i efteråres hårsække midde angreb i ca. 3 mdr . men håber hendes emnu forsvar er oppe nu ...

susanne lyder ikke rart .. puu

• #26   17. maj 2011 Susanne - forebygger du bare med at dryppe i nakken? Bayvantic eller lign..? Det er nemlig fordi jeg har en hund med meget sart hud, og jeg er ikke meget for at dryppe ham, da jeg er bange for at hans allergi kan blusse op.. Han får aldrig lopper (har ihvertfald ikke haft det i over et år), så det er flåterne jeg er bekymret for.. Andet man kan gøre?

• #27   17. maj 2011 http://www.nyttedyr.dk/produkt/skovflaat-fjerner.aspx

Jeg har sådan en her og tror seriøst aldrig, jeg har været så glad for et stykke "værktøj". Uanset hvor store eller små de er, får jeg dem ud. Selv på min langpelsede kat, er der ingen problemer. Dyrene lægger dårligt mærke til det og jeg har aldrig oplevet, at jeg ikke fik den hele med ud

• #28   17. maj 2011 Smør vaseline på flåten, og bliv ved. Så kvæler man den, og man kan til sidst ganske let få den af smiley

• #29   17. maj 2011 Har hørt at man kan smøre madolie på, så bliver flåten kvalt og derved slipper grebet? Nogen der har erfarring med dette? Eller er det en myte?

• #30   17. maj 2011 susanne . når nu du har været så uheldig at , i har prøvet det .. kan du så huske hvor lang tid der ca. gik før symtomerne kom ?? Nila skal sove hos mig i nat , er dog ikke glad mere ved tanken om de klamme dyr , der kan kravle på hende , uuhh ..

• #31   17. maj 2011 alle olie lign. midler skulle være en skrøne .. da den ikke skulle kunne glides ud ..og hovede sider inden i kroppen , så man kan ikke kvæle den på kroppen . Har jeg lige læse ..

• #32   17. maj 2011 Nikita H: Cur1 er et giftfrit middel til at holde flåter, lopper og myg væk. Måske er det godt til en hund med sart hud.

Og bare lige for at få det på det rene, så er det en flåt og ikke en tæge. En tæge er en planteæder og springer ikke på dyr eller mennesker. Hvorfor det så hedder en tægetag er mig en gåde...

• #33   17. maj 2011 Pu ha susanne . Noget af en oplevelse , er glad for i fik 9 år med ham , trods alt . Heller ikke rart i ikke viste med sikkerhed om det var en flåt, og måtte vente på prøvesvar .. Må holde godt øje med hende .. Den må næsten have siddet der 2-3 dage , uden jeg har set den . Da jeg kommer i tanke om jeg , skød genvej gemmen noget meget højt græs , et sted som ingen ellers kommer , og det passer med græsset var i hendes øre højde ( trods hun er en høj hund ) ..

Kommentér på:
hvordan fjerner jeg en flåt ??

Annonce