26. dec 2005 Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
Reaktioner på foderskift Reaktioner på foderskift
Reagerer jeres hunde på foderskift?
Altså min kofarvede kaminforlægger reagerer altid på foderskift, i milde tilfælde nøjes han med at klø sig i en 7-10 dage. Da jeg skiftede fra olivers adult til vetcur gourmix havde vi næsten 6 uger i kløhelvede med rødmen, lugt, skæl og generel irriteret hud.
Så efter et års tid på gourmix skiftede jeg til olivers old and fit og her oplevede jeg kun ca 10 dages let kløen.
Pga der ikke er særlig meget fedt i senior foderet har jeg for ca 10 dage siden skiftet til arion maintance adult og igen oplever jeg kløe, rødmen, lidt røde poter og denne gang en øreinfektion også eeeh, det er lidt irriterende, dog en nødvendighed når jeg ikke synes hunden kører optimalt på foderet.
Umiddelbart er jeg yderst tilfreds med arions fodersammensætning og for første gang i 5 år oplever jeg at hundemanden frivilligt spiser af foderet uden han skal opfordres så det er jo et stort plus for en småtspisende hund.
Han har aldrig haft allergiske reaktioner andre end disse foderskifts reaktioner.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.052
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Hans afføring kan skifte farve, men det er også det. Det kommer jo an på hvad fodersammensætningen er.
Jeg kan tydeligt huske da jeg skifte fra Pedigree til ... Åhr nu kan jeg ikke huske hvad det hed, men i hvert falde et bedre foder der skiftede det farve og farven var meget sundere at se på.
Nu får han Eukanuba og der skiftede jeg fra det billige i lidl til det og der var ingen ændring overhovedet...
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
dec 2005
Hans afføring er helt normal og som den plejer at være en gang om dagen. Dog er den kofarvede blevet fornærmet over at have fået drypper øre så nu er kræet gået i seng igen - mojn onde verden
dec 2005
I og med at jeg ikke ved hvad farve hans forældre er så kan det ikke fastslås om hans store del af hvid kan resultere i en lavere accept overfor foder/miljøskift.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Mine Weimaranere og Pomeranians er fuldstændigt upåvirkede, også selvom jeg skifter fra dag til dag.
Men reagerer en hund negativt på et foder, skifter jeg øjeblikkeligt til et andet. Jeg tror ikke på indkøringsperioder!!
Ligesom, hvis mine hvalpe vokser "skævt", så skifter jeg også med det samme og har derfor aldrig i hele min "hundekarriere" haft en hund med vokseværk.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Men muligheden foreligger, ihvertfald kan jeg konstatere at bjæferne ikke tåler lam i Eukanuba, men udmærket i Wolfblut??
dec 2005
Reaktioner på foderskift