MIN HUND FÆLDER! {{forumTopicSubject}}
Hjæææælp mig...
Jeg har et spørgsmål ang min dejlige Fransk Bulldog.. Da vi fik ham, informerede den tidligere ejer mig om at han havde hårsækmider, og var blevet behandlet for det.. Dog havde dyrlægen sagt at det ikke er alle der tager imod behandlingen - Og min var een af dem.
Men han fælder som en i helvede! Der er hår overalt, og jeg er mildesttalt lige ved at gå ud af mit gode skin pga det.. Nogle gode gamle husråd eller tips pom hvad man kan gøre når ens hund fælder?
Ved at det nok mest er pga hårsækmiderne, men et eller andet må man da kunne gøre?
Jeg har brug for jeres hjælp - Og håber i kan/vil gi mig den
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 123 Svar: 1.127
Min vipz blev aflivet på grund af det. Hun havde tynde pletter over det hele, og kløede sig til hun fik sår, og hvis hun havde sår kløede hun dem større. Vi fik hende under behandling, men vi måtte give op til sidst.
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 10
Men han blir ved med at fælde helt vildt og tovligt?
maj 2008
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 574
I øvrigt går der et par mdr. før man kan se resultatet
maj 2008
Tror altså at hvis jeg var dig, så ville jeg prøve og tage til dyrlæge med ham, selvom tidliger ejer også har været afsted. Bare for at være sikker.
Og en anden ting, hvis han begynder at klø, så skal du lige have i baghovedet, at han helst ikke skal have noget imod kløe, da hårsække mider, desværre rigtig godt kan lide det. (det var i hvert fald hvad min dyrlæge sagde).
Men i nogle tilfælde er der bare ikke noget at gøre. (heldigvis er det jo ikke alle der får det lige så slemt som vipz).
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 10
Men det må nok blive til en tur ved dyrlægen, for en sikkerhedskyld
MIN HUND FÆLDER!