{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

MIN HUND FÆLDER! {{forumTopicSubject}}

Hjæææælp mig...

Jeg har et spørgsmål ang min dejlige Fransk Bulldog.. Da vi fik ham, informerede den tidligere ejer mig om at han havde hårsækmider, og var blevet behandlet for det.. Dog havde dyrlægen sagt at det ikke er alle der tager imod behandlingen - Og min var een af dem.

Men han fælder som en i helvede! Der er hår overalt, og jeg er mildesttalt lige ved at gå ud af mit gode skin pga det.. Nogle gode gamle husråd eller tips pom hvad man kan gøre når ens hund fælder?

Ved at det nok mest er pga hårsækmiderne, men et eller andet må man da kunne gøre?

Jeg har brug for jeres hjælp - Og håber i kan/vil gi mig den smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MIN HUND FÆLDER!
  • #1   18. maj 2011 De kan behandle for det hos dyrlægen. Og du skal holde godt øje med det, for det kan altså godt blive slemt og meget ubehageligt for din hund.

Min vipz blev aflivet på grund af det. Hun havde tynde pletter over det hele, og kløede sig til hun fik sår, og hvis hun havde sår kløede hun dem større. Vi fik hende under behandling, men vi måtte give op til sidst.

• #2   18. maj 2011 Den tidligere ejer havde ham til dyrlæge for 2 mdr siden.. Og der fik hun atvide at han ikke tager imod behandlingen, og at ikke alle hunde gør det. Han klør sig stort set aldrig, og har ingen sår... Eneste tegn på hårsækmider er plamager med mindre hår..

Men han blir ved med at fælde helt vildt og tovligt?

• #3   18. maj 2011 nogle gør det kun i perioder, men det er forskelligt smiley

• #4   18. maj 2011 Det eneste middel jeg nogensinde har prøvet der virker mod løse hår er fiskeolie, om det også virker i det her tilfælde skal jeg ikke gøre mig klog på.
    I øvrigt går der et par mdr. før man kan se resultatet

• #5   18. maj 2011 Martina D
    Tror altså at hvis jeg var dig, så ville jeg prøve og tage til dyrlæge med ham, selvom tidliger ejer også har været afsted. Bare for at være sikker.
    Og en anden ting, hvis han begynder at klø, så skal du lige have i baghovedet, at han helst ikke skal have noget imod kløe, da hårsække mider, desværre rigtig godt kan lide det. (det var i hvert fald hvad min dyrlæge sagde).
    Men i nogle tilfælde er der bare ikke noget at gøre. (heldigvis er det jo ikke alle der får det lige så slemt som vipz).

• #6   18. maj 2011 Tidligere ejer er en af mine veninder, og det var allerede inden hun vidste de skulle af med ham, hun nævnte det med dyrlæge, så er ret sikker på at jeg kan stole på hende smiley

Men det må nok blive til en tur ved dyrlægen, for en sikkerhedskyld smiley

Kommentér på:
MIN HUND FÆLDER!

Annonce