{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indhold i Hill's
  • #1   20. maj 2011 Ingredients:
    Ground rice (min. 18% rice), ground corn, chicken and turkey meal (min. 20% chicken), corn gluten, whole dried egg (min. 13% of the egg), animal fat, digest, vegetable oil, flaxseed, oat hulls and bran, beet pulp, potassium chloride , sodium chloride, L-lysine hydrochloride, L-tryptophan.
    Additives:
    Vitamin A (9,650 IU / kg), vitamin D3 (480 IU / kg), vitamin E (600 mg / kg), vitamin C (70 mg / kg), beta-carotene (1.5 mg / kg), copper [copper sulphate] (10.5 mg / kg).
    Using natural ingredients; citric acid as a preservative and various tocopherols as antioxidants.

    http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dry_dog_food/hills_science_plan/special_care/13703


  • #3   20. maj 2011 Vælg gerne et foderprodukt uden kornsorter i..

  • #4   20. maj 2011 Tak Nina smiley

    Og til resten:
    Sille bliver normalt fodret med Orijen....Som hun har haft det rigtig godt med.

    Men efter alle hendes maveproblemer efter analkirteloperationen, er hun kommet på Hills i/d canine Gastrointestinal health.

    Så sent som i forgårs forsøgte jeg at give hende lidt Orijen sammen med Hills i/d canine Gastrointestinal health, og i går havde jeg så en hund der ikke kunne finde ro... Have syede og boblende mave, og bare ville spise græs, som så fik hendes mave til at falde til ro.

    Derfor overvejer jeg om det er fordi hendes mave simpelthen ikke kan klare Orijen pt efter alt det her. Eller om det "bare" var de syrenedsættende piller, der virker omvendt på hendes, som dyrelægen sagde de kunne, og sagde jeg skulle stoppe med dem....

    Men om nogle dage med stilhed i maven forsøger jeg igen med lidt Orijen i, og kommer problemet så igen, skal jeg jo have fundet noget andet hun kan få....Hvert fald nogle måneder, til maven er fuldstændig hel igen.

    Dyrelægen sagde at Hills havde noget der mindede meget om Hills i/d canine Gastrointestinal health, men som dyrehandlere solgte og jeg har fundet ud af at det må være Hills sensitive stomach....

    På Hills i/d canine Gastrointestinal health, står der:
    Ingredienser: Korn, kød og animalske biprodukter, æg og ægprodukter, vegatabilsk proteinekstrakt, olie og fedtstoffer, mineraler, vegatabilske biprodukter, frø, L-tryptophan.
    Letforføjelige ingredienser: Malet Majs, Malet ris, tørrede hele æg, kylling- og kalkunmel, majsglutenmel, animalsk fedt, vegetabilsk olie.

    Så vidt jeg kan forstå (er ikke helt god til engelsk) er det nogenlunde det samme der er i?

    Hvad er det der er så galt med Ris og Majs? Det er jo ikke noget jeg vil fodre med i flere år.
    Kun til Silles mave er på toppen, og det er jo tilsyneladende det eneste hendes mave kan tåle pt.
    Sgu da synd at proppe hende med en masse maven ikke kan kaperer og hun så har det dårligt hver anden dag??
    Men det ville I måske selv have gjort? Bare fordi I ikke vil vælge det produkt, der indeholder maj og ris, som er det eneste ens hund pt kan tåle??

    Skal siges, at hun får en dåse fiskeboller hver dag også (halv morgen, halv aften, så hun får også proteiner).

    Uhh jeg bliver sgi irriteret, når jeg prøver at få min hunds mave rask, og der så bare skal rakkes ned på produkter, uden at spørger til hvorfor jeg vil bruge dette osv!!!

    Men igen TAK NINA smiley Du var den eneste, der svarede på, hvad jeg spurgte om smiley


  • #6   20. maj 2011 Okey den fattede jeg ikke en dyt af... Griner,,,,

    Gider du lige skrive den engang mere? smiley


  • #8   20. maj 2011 Cirkeline, kig på din hund, hvis den trives på det foder den får og maven ikke går i udu, så lad være at gå op i ingredienserne...

    Har man en hund med mave problemer, så er det langt vigtigere at maven fungere, fremfor at en bestemt ting står som det første på indhold´ listen


  • #9   20. maj 2011 Ulla: Tak for oversættelsen smiley
    Det vil sige, at dem der køber tørrede hønsefødder eller klove fra dyr til godbidder. Det er også spild af penge?

    For mig er det min hunds mave der pt. er det vigtigste... Ikke pengene....
    Så hvis du ikke kan bevise, at hun skulle decideret blive syg af at man fodrer hende med tørfoder der indeholder majs og korn et par måneder, så vil jeg fodre hende med det.

    Rene: Tak skal du have smiley Jeg gør jo ikke det her, for at være ond mod min hund... Tværtimod


  • #10   20. maj 2011 Cirkeline, har selv en hund med en mave der kan "vælte" meget nemt og det har så betydet en hel del (mange) dyrlæge besøg....

    Jeg giver hende foder som maven fungere på og kigger faktisk ikke på indhold....

    Vi andre gider jo heller ikke gå med dårlig mave konstant !


  • #11   20. maj 2011 Rene: Nej synes også bare det er så synd for hende, at hun har haft så mange problemer efter operationen, og vil ikke udsætte hende for mere nu....

    Bliver maven ved med at gå i stykker, bliver det til en narkosetur igen, hvor de kan undersøge om der er noget galt derinde....

    Men er det bare fordi hun pt har sart mave og ikke tåler alt foder, så er det sgu synd at sende hende alt det igennem....

    Derfor vil jeg bare gerne give hende, det som maven fungerer på, så jeg kan se om hun kommer til at blive sig selv helt, så hun ikke skal igennem yderligere undersøgelser....

    2 indlæggelser efter operationen (1 med voldsom diarre, og en med opkast med en del blod i), synes jeg er MERE end rigeligt for det lille pus


  • #12   20. maj 2011 Jeg har haft god erfaring med hypoallergenic til Fie og kender mange hunde som fungere super på det

    (link fjernet)


  • #13   20. maj 2011 Tak smiley

    Men HÅBER at hende mave bare trænger til helt ro, og hun så kan fortsætte som normalt om nogle måneder (måske ønsketænkning :-))
    Men hun har ikke haft problemer inden operationen...


  • #15   20. maj 2011 Jeg tror ikke det er godt....

    Jeg føler på min hund, at det er godt for hende lige nu.... Og så er jeg næsten ligeglad, hvad det består af.
    Og vil heller betale i dyre domme for noget foder, der får hendes mave på ret køl....
    End at lægge ud med at betale i ekstrem dyre domme, for en undersøgelse af mavsen indvendigt, hvilket dyrelægen mener kun viser, at maven stadig er irriteret efter alt det hun har været igennem....

    Både foder hendes mave ikke kan tåle lige nu, og en undersøgelse af maven, er ikke noget der er rart for hende, så jeg gør det, jeg ved er bedst for min hund.


  • #16   20. maj 2011 * ¤C&K¤ * Tark smiley

    Håber da så at Holger kan spise Orijen... Hvert fald til posen er tom? smiley

    Tror du ikke også at jeg kun lige har åbnet den med fisk.... hmmm..... Nååårh kunne være man skulle tjecke holdbarheden på den, og så ellers bare lade den stå i spanden i dens pose, og se om jeg kommer til at bruge den smiley


  • #17   20. maj 2011 hehe det skal jeg nok smiley

    Men nu prøver jeg lige igen at give hende lidt af det, efter 4 dage med god mave, og ser om det bare var de syrenedsættende piller, der var problemet.

    Eller om det er foderet lige pt.

    Hun er sgu begyndt at ligne "sin mor".... Hun fejler også alt muligt, og kan ikke tåle diverse ting. hehe...

    Ej håber hun kommer til at blive helt rask snart igen smiley


Kommentér på:
Indhold i Hill's

Annonce