Uegnet til bymæssige bebyggelser! {{forumTopicSubject}}
Vi har holdt en mini-ferie med Buddy hos min svigerinde.
De bor ca. sådan som Buddy's opdrætter gjorde... I et landhus med et pænt stykke til naboerne.
Nej, hvor han nød det! Han var så meget mere afslappet og imødekommende overfor fremmede (efter der var gået en dags tid) end han plejer at være. Han var bare faldet til med det samme
Vi tog en tur af sted indtil Odense og lod ham passe i mellemtiden. Det gik forrygende. Det er synd og skam at han ikke har samme positive attitude over for byen eller var lidt mere tilpasningsvenlig...
I det mindste ved vi nu, at det kan lade sig gøre at få ham passet
Ville dog bare ønske at opdrætter havde vidst det/taget hensyn til det ved omplaceringen...
Jeg fatter dog ikke at han agerer så forskelligt bare ved et miljøskifte
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.939
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Har du haft ham fra hvalp så?
Min opdrætter sagde, at han ALTID havde boet hos hende. Men det stemte ikke overens med hans sundhedspas (det opdagede jeg først efter køb). Så sagde hun, at han blev købt som 8 ugers hvalp og leveret retur et par uger efter.
Det stemmer stadig ikke. Jeg fandt ud af, at han havde et andet hjem umiddelbart, inden vi fik ham. Nu (efter jeg skrev at jeg var noget skuffet over manglende oprigtighed) siger hun, at han KUN har boet ved 1 anden ejer ca. 1 år gammel. Ved nu ikke helt om jeg så tør stole på forklaringen denne gang
okt 2010
Jeg ved ikke, om han vitterlig kun har været hos opdrætter eller Katja. Men jeg kan se, at han er mere rolig, afbalanceret og bare dejlig, når vi er på landet og ikke i byen med flere påvirkninger
Bare surt, når vi nu er bymennesker...
okt 2010
Det kan godt ske... Men jeg er noget forundret over at han gerne hilser på alle med overstrømmende begejstring på landet og er frygtsom i byen. Det må stresse ham at der mange mennesker/ting at forholde sig til hele tiden - det er jo egentlig synd for ham...
For han var bare perfekt familiehund, når han blev skånet for at forholde sig til nye mennesker hele tiden. Her mener jeg ikke nødvendigvis hilse, men bare passere på gaden.
okt 2010
Mange gæster er som regel ikke et problem, hvis de kommer dryssende hen af vejen. Ville ikke være godt, hvis de troppede op på en gang *GG*. Gæster er ikke så slemt. Hvis man lukker ham væk et øjeblik og så ind igen, så mærker man næsten aldrig, at han har de nervøse tendenser... Det irriterer mig mere, at han ikke kan færdes problemfrit i midtbyen eller på legepladser eller andet lignende for det er noget vi tit gør.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.939
okt 2010
Uegnet til bymæssige bebyggelser!