{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Underlige kløe? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Ville lige høre om der var nogle af jer der muligvis havde et bud på hvad dette kan være.

Min hund har i det sidste stykke tid været meget nede ved sit ene lår + halen, fordi det har kløet rigtig meget på ham. han har fået nogle rimelig store sår, fordi han kradser hul, og slikker i det. Vi har prøvet at smøre noget helosan og noget aloe vera på, men det har ikke hjulpet særlig meget, da han jo slikker det af.

Vi har haft ham med til dyrlægen to gange. Første gang fik han nogle antibiotikapiller, som han skulle have, og det hjalp rigtig fint, og han faldt fint til ro, og stoppede - så vidt vi kunne se - med at slikke i sårene.
Men så var der ikke flere piller tilbage, og han fik et tilbagefald lige med det samme. Så vi fik en ny tid hos dyrlægen, denne gang var Rollo MEGET hys, og ville virkelig ikke have at man rørte ham dernede hvor der klør.
Vi har nu fået nogle flere antibiotika piller, samt nogle klø-stillende piller.

Men den stakkels hund farer stadig rundt, og kan slet ikke finde ro. Det er simpelthen så synd for ham smiley
Dyrlægen vidste faktisk ikke hvad det var - og derfor ville jeg høre herinde, om der var nogle der havde prøvet det samme, og evt. hvad man kan gøre ved det?
Det er simpelthen så synd for ham, jeg kan næsten ikke holde det ud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlige kløe?
  • #3   23. maj 2011 Altså, lige nu ser det meget irriteret ud, men det er nok også fordi det klør så meget på ham som det gør..
    Kan godt se om jeg kan få taget et billede af det her snart smiley ..


  • #5   23. maj 2011 Jeg ved faktisk ikke 100% hvad det er for noget, da det mest af alt er mine forældre der står for foder og sådan. Men jeg skulle mene at det 'bare' er almindelig tørfoder fra maxi zoo - der passer til hans alder smiley

  • #7   23. maj 2011 Min første tanke er lopper

  • #8   23. maj 2011 Det er ikke lopper, det er vi ret sikre på. Blandt andet fordi at han kun klør sig to steder, plus at han næsten lige har fået loppekur.
    Men min mor og jeg fandt noget på internettet før, med nogle der havde brugt det samme loppemiddel vi havde brugt til ham, og hendes hund havde reageret på præcis samme måde - så vi tror meget det er det.
    Så min far vil ringe til dyrlægen imorgen, og høre smiley

    men ellers tusind tak.


  • #10   5. jun 2011 Jeg har haft nøjagtig det samme med min hanhund på 4 år. Og der var årsagen loppeangreb. Han havde kløet/bidt sig til blods ved den nederste del af ryggen + halen, hvor det så blev endnu værre, da der så gik betændelse i det. Her blev han enormt følsen omkring den del af kroppen, og lagde sig på ryggen, hvis man begyndte "at fumle" i det områder for at se på det.
    Vi var til dyrlægen, hvor han så fik 1 eller 2 sprøjter, og derefter nogle piller (nogle små og så nogle lidt mere almene) - højst sandsynligt de samme slags piller som dem du fik.
    Det hjalp tydeligvis en del, da han begyndte at få pelsen i det område tilbage og han kløede sig meget mindre end før. Men han begyndte også at få tilbagefald (det er dog under en form for nogenlunde kontrol nu, men jeg tror det simpelthen er fordi det er SÅ svært at komme af med lopper i disse tider. Men nu hvor det er rigtig varmt (i hvert fald de sidste par dage) er der mulighed for at tage til stranden og lade hunden bade dér, eller også i diverse søer i nærheden af hjemmet (:

    Men konklusionen er jo så her, at du nok skulle prøve vaske din hund med shampoo (vi fik anbefalet en af dyrlægen og endte med at købe den dér), støvsuge hundens kurv og omkring denne godt og grundigt, skift evt. tæpperne eller hvad hundens kurv nu besår af, men først og fremmest finde ud af om det i hele taget er lopper (:


  • #11   5. jun 2011 Okay, følsen = følsom x)

Kommentér på:
Underlige kløe?

Annonce