Opdragelse af schæfer/japansk spids Opdragelse af schæfer/japansk spids
Hej Alle sammen
Vi er et par som for nogle måneder fik os en mishandlet hund. Det er en blanding mellem schæfer/japansk spids hanhund og han er nu ca 5 måneder gammel.
Jeg søger nogle erfaringer fra nogle af jer omkring opdragelse af sådan en hund.. Kan os vær nogle som bar har schæfer eller japansk spids som har noget at byde ind med..
Han bider rigtig meget og gør og vil ikke rigtig stoppe før vi gør det fysisk.. Han har os tendens til at pisse territorie af indenfor. Fx pisser han nogle gange op af sofaen.. Hjælper det med fysisk straf eller skal man gør noget helt andet??
På forhånd tak
Mark Klitgaard
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Og for den er det ganske almindeligt at bruge munden rigtig meget i hvalpetiden - både før, under og efter tandskifte.
At pisse territorium af, er ikke noget en 5 måneders hvalp gør. Hvis jeres ikke er renlig endnu, så er det fordi I ikke har været heldige med jeres renlighedstræning og det må I så i gang med.
Nej, fysisk straf hjælper hverken på det ene eller det andet. I skal guide hunden til rigtig adfærd ved at vise den hvilken adfærd, der kan betale sig og hvilken, der ikke kan.
Enhver hund gentager ting, den får noget ud af, og afstår fra at gøre ting, den intet får ud af.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.129
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Jeg synes I skal melde jer ind i en hundeklub -eks DCH og gå til noget hvalpemotivation eller lydighed med jeres hund, der kan I også få gode råd omkring renlighedstræning.
Det vigtigste er dog, at der sådan et sted er folk der har forsstand på hunde og kan læse deres signaler og derfor kan de meget bedre end os herinde, hjælpe jer med den videre opdragelse af jeres hund.
Jeg kender kun overfladisk til de to racer, men jeg ved at de begge to er intelligente og lærenemme - og så er det også to racer der har meget "lyd" på, jeg ved at japaneren gøer meget.
Så start på noget positivt og sjov træning og indlæring, så I ikke får ødelagt hunden!!!!
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Han er forresten japansk spids
Opdragelse af schæfer/japansk spids