Ekstra agressive flåter? Ekstra agressive flåter?
Er der andre end mig der af og til oplever flåter der nærmest "graver sig ned" i huden på hunden?
Gaia har aldrig problemet, men på Reiki vil flåterne gerne sætte sig på den tynde hud på indersiden af "låret".
Men istedet for bare at bide fast og suge blot, så graver de sig nærmest lidt ned under huden.
Hele hovedet + en lille smule af kroppen er nede i huden -altså nærmest som en splint hvor kun det bagerste af kroppen og benene stikker ud.
Disse flåter er så godt som umulige at fjerne, uanset om amn bruger en alm tægetang, et "koben" eller en pincet.
Indtil videre har det mest effektive (omend det ikke siger så meget) været en pincet, men det gør jo ondt på stakkels Reiki som nu flygter hver gang jeg går henimod ham som om jeg ville ham noget:o(
At lade dem sidde til de er lidt større (og derfor måske nemmere at få fat på troede jeg) er ikke en mulighed. Så snart de vokser en smule, bider han selv i dem til de er helt istykker og kun forkroppen sidder tilbage (og er ENDNU mere umulig at fjerne).
Han bliver dryppet i nakken og har flåthalsbånd, men det sker jo stadig engang imellem at en flåt hopper på.
Andre der oplever den slags "kamp-flåter" ?
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Alene på 1 gang børstning efter morgenturen i går, fandt jeg 9 flåter i pelsen.
-og et par stykker af dem, ville da sikkert nok have bidt sig fast.
Hvidløg virker ikke her. Frontline er osse opgivet og det samme er bayvantic.
Jeg bruger noget der hedder exspot (er ikke sikker på hvordan det staves) samt at flåthalsbånd -ligner de alm gammeldags loppehalsbånd, de er blot mod flåter istedet.
Jeg foretrækker gift fremfor de agressive bæster vi åbenbart har her hvor jeg bor.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 40
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
jan 2007
Volkodav -kunne den forklaring evt vidregives;o)
Frontline har ikke virket her -spray'en har vi dog ikke prøvet til andet end skab på hesten, så det tror jeg da vi giver et forsøg.
Umiddelbart synes jeg vi har rimelig effekt af at kombinere de 2 produkter vi bruger nu -men en gang eller to om ugen er der alligevel en der sætter sig fast:o/
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 412
vi gjorde det godt nok med en tægetang, men det var sgu oz lidt svært til tider...
amon har faktisk ikke haft andet end en enkelt flåt i hans to år lange liv, og vi er ikke flyttet og går faktisk mere i skoven end med anubis..
tror bare der er enormt stor forskel på hvilke hunde de springer på.
amon har også kun haft en enkelt loppe...
han fik practic sidste år, kan måske være det, der har holdt bæsterne på afstand...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Vapsen får Prac-tic og de dratter så af inden for et døgn, hvis de når at får bidt sig fast.
Desværre er det jo knap hurtigt nok i tilfælde af TBE-smitte, men ok i forhold til borreliose.
I forhold til, at vi bor og færdes side om side med tonsvis af rå- og dåvildt, så får han relativt få, der bider sig fast.
jan 2007
(med samme "behandling")
Jeg går flere gange dagligt i en skov med rigtig meget råvildt, så jeg tror da bestemt det har noget at sige.
Men synes altså ikke at jeg bøvlede sådan med flåter det første år jeg havde reiki.
jan 2007
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.197
Dog har vi ALDRIg brugt ligeså meget som der står på den der skal sprøjtes og det har alligevel været nok Vi har sprøjtet sådan nogle steder som flåterne primært vælger om lusken, under armen. nakken bag ørerne og mellem øjenbryne også lige nogle få spray udover ellers. Det gør at vi ingen flåter har fået overhovede.t Og hvis der skulle komme nogle på andre eller på hos mennesker har vi altid flåtkort på os. Det er de nemmeste måde at fjerne med.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 95
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
nov 2009
Dyrlægen indefra Frontline fortalte at det smarte ved comboVET var at Friponilen som det indholder slår tægerne ihjel indenfor 48 timer.Så der går et lille stykke tid før de slipper taget. Da tægerne optager fipronilen igennem deres fødder. Så dyrlægen sagde at vi kunne give sprayen ved siden af hver 14 dag og spraye dem der hvor de er mest udsatte. Så ville effekten være mere effektiv.
aug 2006
Men det er eddergodt mod hvepse ;o)
nov 2009
Har du evt. et link til overstående resistens hos lopper ?
aug 2006
Næ....
Der er masser af beretninger om det, hvis man googler...
nov 2009
OK. Heldigvis har vi været heldige med produktet, men vil da være ekstra opmærksom hvis der sker en ændring. Så skal Frontline nok få mig hængende i røret
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Ekstra agressive flåter?