{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille meningsmåling:0)
  • #1   5. jun 2006 Så længe de passer dem, synes jeg det er fint.
    Havde da selv en hund som teenager, men ja, da boede jeg jo hjemme hos forældrene....


  • #2   5. jun 2006 Jeg tænker også mest på udeboende.

  • #3   5. jun 2006 Når jeg tænker tilbage på mig selv i den alder, så havde jeg alt for mange ting i hovedet, til at kunne passe en hund ordentligt.

  • #4   5. jun 2006 Jeg kan kun samligne med hvordan jeg var som 20-årig og der var jeg bestemt ikke klar til at have hund.... Byen hver weekend, besøge veninder og forskellige kærester. Udlandsrejse. Økonomien, SU. Nobe, synes man skal vente til man slår sig til ''ro''.

  • #5   5. jun 2006 Hvad med det kørekort til hund ?? Og alder har intet med ansvarlighed at gører, jeg ser her en 17 årig som tager ansvar.

  • #6   5. jun 2006 Der er jo nok lige så stor forskel på teenagere som på voksne .
    Nogle er ansvarsbevidste nok til at ha og være god ved sin hund......andre er ikke .


  • #7   5. jun 2006 Jeg er slet ikke i tvivl om at kærligheden er der (til hunden). Men som Maria skriver, så er der mange ting der fylder i en teenagers liv:0)

  • #8   5. jun 2006 tror det er individuelt, men syntes det er for ungt at binde sig. jeg var 17 og flyttet hjemmefra da jeg fik min første hund, og har haft hund siden.
    min datter fik en hund mens hun boede hjemme, da hun tog på landbrugskole blev hunden hos mig, så fik hun en praktikplads hvor hun måtte få hunden med, men da hun startede skole igen kom den hjem til mig igen, og den bor her stadig, hun er 7 år nu. vi blev enige om at det var synd den skulle flytte frem og tilbage mellem os.


  • #9   5. jun 2006 Rene så var du jo klog, at du ikke anskaffede en dengang ! Det er ikke alle TE der kun har fest og ballade i hovedet.

  • #10   5. jun 2006 Jeg var selv ved at anskaffe mig en hund da jeg flyttede hjemmefra, jeg boede sammen med min daværende kæreste, vi havde lejet en halv gård. Men i bagklogskabens ulidelige klare lys, takker jeg guderne for at vi ikke gjorde det.

  • #11   5. jun 2006 Nana C : Helt sikkert..

  • #12   5. jun 2006 Min 17 årige datter har både hest og hund, jeg tager mig af, ca 2 % af pasningen. Mindre og mindre som hun blev ældre og ældre.

  • #13   5. jun 2006 jeg er enig i at der er MEGET stor forskel på teens.
    Jeg selv kom fra landet, men høns, ged, hunde, katte, kaniner osv osv...
    Mine veninder tog meget i byen, det gjorde jeg da også selv indimellem....

    Jeg har det ligesom Nana C - jeg tænker på Rasmus & Magnus, inden mig selv... Jeg tror den vennekreds vi har idag, synes jeg er underlig, fordi jeg kan finde på, hellere vil køre Lars afsted fest og selv blive hjemme....


  • #14   5. jun 2006 blive hjemme ved Rasmus

  • #15   5. jun 2006 Jeg mener bare, at i følge samfundet er man ikke voksen nok til at stemme eller køre bil, men man må gerne anskaffe sig alle de dyr man vil.

  • #16   5. jun 2006 Jeg havde min 1 hund da jeg var 16....no problemo

  • #17   5. jun 2006 Nana - så er jeg også gammel *G* Jeg gider heller ikke det...en sjælden gang, og så helst en fredag, gider ikke spilde tiden på langs når man har fri.
    Vi var afsted i lørdags til koncert i det fri, kæreste mente helt bestemt at vi skulle tage en taxa hjem, men det er jeg for nærig til *G* Nej jeg kørte, gider ikke tømmermænd. Spild af penge smiley
    Kedelig eller ej smiley


  • #18   5. jun 2006 Det er netop essensen Nana, når hunden bliver for krævende, eller går ud over fritiden, så tror jeg at mange unge skiller sig af med den.

  • #19   5. jun 2006 Jeg fik jago da jeg var 16, og jeg har aldrig forsømt ham eller noget.. altid passet og plejet ham.. men vil genre give nogle ret , med at nogen slet ikke skal ha hund, for tit er der nogle der ikke kan passe en hund fordi de har andet de pludselig vil bruge deres tid på... men jago er altid blevet passet godt smiley

  • #20   5. jun 2006 Er det ikke det hele livet handler om : at klarer den ?

  • #21   5. jun 2006 Jo Vinni og man skal ikke tage livet for seriøst, man overlever alligevel ikke i sidste ende, he he:0)

  • #22   5. jun 2006 Ansvarsløse mennesker findes i alle aldre, den mængte hunde der bliver vidreformidlet, har ikke så mange teenager ejere som voksne ejere. Har svært ved at se problemet.

  • #23   5. jun 2006 Jeg er enig Birthe, men nu er det ikke et børneforum, det er hundene vi snakker om:0)

  • #24   5. jun 2006 Selvfølgelig er der lige så mange voksne, der ikke skulle ha haft hund. Det jeg mener Vinni, der er at man i så ung en alder, ikke er mentalt klar til at håndtere alle udfordringer. Selvfølgelig er der nogle der kan, ingen tvivl om det.

  • #25   5. jun 2006 læste i ude og hjemme, og en familie der fandt to Lab. hvalp, smidt i en tønde.... smiley De blev heldigvis reddet i tide...


  • #26   5. jun 2006 He he Nana, den kommer:0)

  • #27   5. jun 2006 Jeg er 48 og har "klaret" det forrygende i 45 år. De sidste 3 har været en kamp, og prøv lige at flytte fra en gård på 6½ tøndeland. 209 m2 bolig med 3 hunde, 4 katte og en hest, at leje en bolig på 70 m2 til sådan et menageri.......Har været tæt på at opgive og få alle dyrerne aflivet. JEG var heldig og fandt en løsning, jeg kunne leve med. Jeg dømmer ingen der vælger at springer over gærdet, hvor det er lidt lavere, end der hvor jeg sprang over( der var sq næsten for højt)

  • #28   5. jun 2006 Ja livet kan være hårdt sommetider:0(

  • #29   5. jun 2006 Nemlig Rene og de allerfleste kan klarer hvad de er nød til at klarer også de unge !!

  • #30   5. jun 2006 He he, ja det har du ret i.. Jeg kan også kun tale for mig selv og sige at jeg ikke var klar til en hund i den alder:0)

  • #31   5. jun 2006 Altså jeg mener heller ikke at man kan skære alle over en kam for der ER virkelig nogle som er villige til at tilsidesætte alt for hunden:) Jeg var "kun" 18 da jeg fik Snoopy og jeg ville da være blevet ked af det hvis jeg var blevet afvist pga min alder, da jeg VIRKELIG havde overvejet race, arbejde med en hund mm i mange år. Selvfølgelig bliver man da bundet, men hvis man er forberedt på det kan jeg ikke se noget galt i det. Som opdrætter bør man skelne mellem dem der virker til ikke at have overvejet jobbet som hunde-ejer og dem der har. Der findes nok en del unge som faktisk ville være bedre hunde-ejere end andre, men selvfølgelig kan det modsatte også ske som mange siger: Det går ud over fritiden og hvalpen bliver stor og er ikke så interessant.

    Det er i det hele taget trist når folk ikke overvejer valget af hund og det der følger med ordentligt. Kender nu to som aldrig burde have anskaffet sig hund, og den ene af hundene sidder i bur nu og venter på et nyt hjem og er kun lige 6 mdr (vrææææl) og jeg må indrømme at jeg kan blive så gal på dem over det. Min mening er at der burde indføres hundekørekort, ligegyldig alder på ejeren og størrelsen på hunden! På den måde ville vi undgå alle de "fortrydelser" der går ud over hunden.


  • #32   5. jun 2006 Når jeg kigger tilbage på mit liv, er jeg glad for jeg ventede med hunden til jeg var 30 smiley

  • #33   5. jun 2006 Hej Berit. Det er heller ikke for at dunke unge mennesker i hovedet, nogle er uden tvivl bedre hundeejere end visse voksne. Det jeg tænker på, er bare at der sker så mange ting, lige i de år. Jeg er i den tro, at det måske nogle gange er et impuls køb og det ikke er ordentligt gennemtænkt.

  • #34   5. jun 2006 He he, nogle skal bruge længere tid til at løbe hornene af sig end andre, jeg kender det godt Rene, he he.

  • #35   5. jun 2006 Jeg fik Umberto da jeg var 19 og det er for mig en livsstil. Min hund betyder alt for mig, og jeg nyder arbejdet med ham, og tager hellere på udstilling end i byen smiley

  • #36   5. jun 2006 Skal da heller ikke afvise jeg havde taget helt andre valg hvis jeg havde haft en hund tidligere.

    Blot når jeg kigger tilbage på årene, så var det vidst meget godt jeg ikke havde ansvar for en hund også smiley


  • #37   5. jun 2006 Vi er begge vokset op med hunde og har begge haft hund hele vores teenageliv, med udtagelse af et års tid, fra den ene hund til den anden. Da vi flyttede hjemmefra og sammen fulgte min hund med. Da jeg var 20 valgte vi igen efter et års tiden uden hund, at vi måtte sande at vores liv var et liv med hund. Wilde weekendture har vi aldrig dyrket, og vore udenlandsferier kan tælles på en hånd, tid og penge er istedet gået til hund. Vi har mange gang sat hundenes behov over vores egne. Foder og dyrlægeregninger før vores egne behov.

    Så et teenagere ikke kan/bør have hund, kan jeg ikke se. Hvis man har gjort sig klart hvad det vil sige at have hund, og ikke kun anskaffer sig den fordi det er smart eller sejt at have en taskehund eller muskelhund, så ser jeg ikke noget problem i det.

    Som opdrætter mener jeg også man har et ansvar for at vurdere personen udfra væremåde og ikke alder. Der er bestemt mange over 20-30 år der ikke aner hvad det vil sige at have hund og hvad det kræver.


  • #38   5. jun 2006 Rene M nej nej det tror jeg heller ikke at du ville, så meget ældre er du jo heller ikke end mig kan jeg se;) Du har uden tvivl ret i at nogle ikke overvejer det ordentligt og det er netop derfor vi skal have indført noget så det bliver sværere bare at gå ud og købe hund:) Jeg mener at hundekørekort er vejen.

  • #39   6. jun 2006 Tja jeg fik selv hund da jeg var 17 jeg var flyttet hjemmefra og sammen med en fyr og vi ville gerne have hund .Fik så en skilsmissehund som jeg plejede og tog med mig da forholdet til kæresten sluttede .Hunden havde jeg indtil jeg var 21 da fik jeg hende aflivet hun var meget syg og gad ikke længere gå tur lagde bare og sov hele tiden .
    Nogle kan tage ansvar andre kan ikke . Det er lidt ligesom med børn jeg syntes man skal vente men nogen er jo i stand til at være ansvarsbevidste unge mennesker


Kommentér på:
En lille meningsmåling:0)

Annonce