4.379 visninger
|
Oprettet:
Søger RØDBRUN volpino italiano. {{forumTopicSubject}}
Som overskriften antyder så er jeg blevet dybt forelsket i en rødbrun volpino italiano, men det er så godt som umuligt at finde en sådan hvalp.
Er der nogen som kan preje mig i retning af hvor jeg skal søge for at finde sådan en?
Har været samtlige kenneler i DK, Tysklang samt Sverige igennem men kan kun finde hvide og enkelte champagne-farvede.
Håber i kan hjælpe.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Jeg vidste ikke de fandtes i andre farver end hvid og champagne
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 156
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
Dette er linket til "den italienske Volpino klub".
Under "allevatori" eller "breaders" kunne jeg umiddelbart finde tre oprættere af røde Volpinoer.
okt 2008
Jeg fandt lige dette "klip".
Hold da helt op, hvor er de søde "de røde".
Jeg kan godt forstå, at du har forelsket dig.
nov 2007
Inge: Ja er de ikk skønne...
Frygter at jeg må til italien efter en, men det er manden SLET ikke med på, da han frygter alt det bøvl det kan medføre at hente en hund så langt væk...
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 98
nov 2007
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 98
Hun er også at finde herinde
nov 2007
Vil sende dem en mail i morgen:-)
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 10 Svar: 5
Det er rigtigt at vi er de eneste i Danmark der opdrætter den røde variant (og dermed i praksis alle andre farver end hvid). Faktisk er vi ikke bare de eneste i Danmark, men p.t. de eneste i Nordeuropa der aktivt opdrætter Volpinoen i andet end hvidt, så det er slet ikke underligt hvis du syntes den er svær at finde. Der er nemlig kun et meget lille antal registrerede individer i verden der indgår i avlen - og de fleste af disse befinder sig i Italien. De røde, såkaldte Volpinoer, du kan finde via Google i USA eksempelvis er slet ikke Volpinoer. Ikke engang delvist. Der findes amerikanere der påstår at de var været "så heldige" at finde en rød Volpino på et internat for efterladte hunde... men seriøst - hvem ville importere en rød Volpino fra Italien (der er INTET opdræt af den i USA), for derefter at efterlade den på et internat? Nej vel
Men du er meget velkommen til at henvende dig til os. Vi venter nyt kuld af de røde her i efteråret og igen i starten af 2012.
www.hedehuset.com eller kennel@hedehuset.com
jun 2010
Hvis man parer rød med hvid får man så udvandet farver eller nogle røde og nogle hvide?
okt 2008
maj 2007
Rød med hvid vil som regel give "parti-color" hvalpe. De fleste hvalpe (eller alle) i et kuld vil være brogede. Hvide med større eller mindre - få eller flere - røde, vildtfarvede eller endda sorte pletter. Champagne er ikke så sandsynligt, men det kan forekomme. Der kan også komme helt hvide, men det er heller ikke så almindeligt. Der kan faktisk endda komme helt sorte (meget sjældent). Også sjældent - men ikke umuligt - kan der komme ægte røde. Det er det vi går efter. Også selv om der kommer flest hvalpe i de "ikke ønskede farver". Årsagen til farverne er, at hvid er dominerende. Derfor vil de fleste hvalpe være mere eller mindre hvide som "bund-farve". Og grunden til at vi laver en kombi af rød og hvid selv om vi ved men sikkerhed der kommer flest brogede hvalpe ud, er at den røde er så ultra sjælden at det er nødvendigt for variantens overlevelse og sundhed at forsøge at tilføre blod fra de hvide. ja, man ved at man laver hvalpe med "skønhedsfejl"... men kommer der bare en enkelt rød der kan bruges i den videre avl har det været det hele værd
maj 2007
Vi glæder os til at se hvad der kommer ud af mavsen på den tykke Silvie... også selv om det skulle vise sig der ikke kom andet end brogede denne gang!
jun 2010
Skriv gerne når hvalpene er kommet (meget gerne med billeder *Smiler*)
Håber alt går godt og at i får mindst en rød
maj 2007
Hele 6 – SEKS! – super skønne hvalpe blev det til fra den dejlige ræve-mor. Hun var så dygtig og så samarbejdsvillig at det var rørende
Disse parti-color Volpino halpe er helt og aldeles ”diskvalificerende fejl”. Røde og hvide kombinationer laver parti-color. Det vidste vi som tidligere beskrevet godt. Men jeg ved også, at hvis ikke man passer meget på, så enten uddør de røde – eller de bliver så indavlede at det var bedre om de gjorde. Hvo intet vover siger man jo… Og vi fik jo så en smuk lille korrekt rød pige, nu med en for de røde sprit-ny blodlinie på farmands side. Det opvejer så rigeligt de ”fejl-farvede” små skønheder der med garanti er skide-skønt ligeglade med at de er en fejl
Selvfølgelig bliver de KUN solgt som familiehunde og køberne kommer heller ikke til at betale for ”omkostningerne” ved at lave den ene røde tæve. Men det er jo de samme dejlige vovser inden i - uanset farven. Personligt tror jeg de bliver aldeles nuser at se på, med lidt mere spræl i kuløren end de sædvanlige hvide
jun 2010
maj 2013
Følger: 2 Svar: 48
Søger RØDBRUN volpino italiano.