{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.379 visninger | Oprettet:

Søger RØDBRUN volpino italiano. {{forumTopicSubject}}

Som overskriften antyder så er jeg blevet dybt forelsket i en rødbrun volpino italiano, men det er så godt som umuligt at finde en sådan hvalp.

Er der nogen som kan preje mig i retning af hvor jeg skal søge for at finde sådan en?

Har været samtlige kenneler i DK, Tysklang samt Sverige igennem men kan kun finde hvide og enkelte champagne-farvede.

Håber i kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger RØDBRUN volpino italiano.
  • #1   28. maj 2011 spændende. Følger lige med på sidelinien.
    Jeg vidste ikke de fandtes i andre farver end hvid og champagne

• #2   28. maj 2011 Renee V: Hvis du skriver 'volpino italiano' i google's billedsøgning, så kommer der i 7. række tror jeg det er, et billede af en som er hvid på underkroppen og rød på overdelen. Den er SÅ smuk og vildt unik!

• #3   28. maj 2011 http://www.volpinoatavi.it/
    Dette er linket til "den italienske Volpino klub".
    Under "allevatori" eller "breaders" kunne jeg umiddelbart finde tre oprættere af røde Volpinoer.

• #4   28. maj 2011 http://www.youtube.com/watch?v=tIck0btFYBo
    Jeg fandt lige dette "klip".
    Hold da helt op, hvor er de søde "de røde".
    Jeg kan godt forstå, at du har forelsket dig.

• #5   28. maj 2011 Hanne P: Ej hvor er du tarvelig... Den bliver bare skønnere for hvert et billede sådan en...;-)

Inge: Ja er de ikk skønne...

Frygter at jeg må til italien efter en, men det er manden SLET ikke med på, da han frygter alt det bøvl det kan medføre at hente en hund så langt væk...

• #6   28. maj 2011 Som Christine siger: kontakt kennel hedehuset. De er de eneste i danmark der avler den røde volpino.

• #7   28. maj 2011 Ang. Kennel Hedehuset, er der nogen som ved hvordan man kommer i kontakt med dem. Har prøvet google, men deres hjemmeside er nede og kan ikke finde noget info på dem andetsteds...?!

• #8   28. maj 2011 Kennel@hedehuset.com smiley hun hedder Mete:-)
    Hun er også at finde herinde smiley

• #9   28. maj 2011 ah... Skulle lige til at skrive at jeg havde fundet mail-adressen:-) Men mange tak Roxeh&Søren... smiley

Vil sende dem en mail i morgen:-)

• #10   25. okt 2011 Hej. Kan se det er et lidt gammelt indlæg det her, men ville da lige give mit indslag med smiley
    Det er rigtigt at vi er de eneste i Danmark der opdrætter den røde variant (og dermed i praksis alle andre farver end hvid). Faktisk er vi ikke bare de eneste i Danmark, men p.t. de eneste i Nordeuropa der aktivt opdrætter Volpinoen i andet end hvidt, så det er slet ikke underligt hvis du syntes den er svær at finde. Der er nemlig kun et meget lille antal registrerede individer i verden der indgår i avlen - og de fleste af disse befinder sig i Italien. De røde, såkaldte Volpinoer, du kan finde via Google i USA eksempelvis er slet ikke Volpinoer. Ikke engang delvist. Der findes amerikanere der påstår at de var været "så heldige" at finde en rød Volpino på et internat for efterladte hunde... men seriøst - hvem ville importere en rød Volpino fra Italien (der er INTET opdræt af den i USA), for derefter at efterlade den på et internat? Nej vel smiley Specielt ikke fra en race der er så sjælden som Volpinoen. Og den røde variant er der kun 50-70 af på verdensplan (og det inkluderer dem der ikke indgår i registreret avl), så nej, den holder ikke. Så pas på med at godtage alle Google-søgninger på røde Volpinoer. Mange af dem er fup desværre.
    Men du er meget velkommen til at henvende dig til os. Vi venter nyt kuld af de røde her i efteråret og igen i starten af 2012.
    www.hedehuset.com eller kennel@hedehuset.com

• #11   25. okt 2011 Hej Hedehuset
    Hvis man parer rød med hvid får man så udvandet farver eller nogle røde og nogle hvide?

• #12   26. okt 2011 Hedehuset - jeg vidste ikke, at I avlede røde Volpino`er spændende.

• #13   20. nov 2011 Svar til Calle's Moar smiley
    Rød med hvid vil som regel give "parti-color" hvalpe. De fleste hvalpe (eller alle) i et kuld vil være brogede. Hvide med større eller mindre - få eller flere - røde, vildtfarvede eller endda sorte pletter. Champagne er ikke så sandsynligt, men det kan forekomme. Der kan også komme helt hvide, men det er heller ikke så almindeligt. Der kan faktisk endda komme helt sorte (meget sjældent). Også sjældent - men ikke umuligt - kan der komme ægte røde. Det er det vi går efter. Også selv om der kommer flest hvalpe i de "ikke ønskede farver". Årsagen til farverne er, at hvid er dominerende. Derfor vil de fleste hvalpe være mere eller mindre hvide som "bund-farve". Og grunden til at vi laver en kombi af rød og hvid selv om vi ved men sikkerhed der kommer flest brogede hvalpe ud, er at den røde er så ultra sjælden at det er nødvendigt for variantens overlevelse og sundhed at forsøge at tilføre blod fra de hvide. ja, man ved at man laver hvalpe med "skønhedsfejl"... men kommer der bare en enkelt rød der kan bruges i den videre avl har det været det hele værd smiley

• #14   20. nov 2011 De plettede er jo stadig race-rene Volpino Italiano. Men ikke udstillingshunde da alt andet end hvidt, rødt og champagne ikke er ønskelige farver i racen. Vi får, inden for det næste døgn faktisk, det omtalte kuld med en rød mor og en hvid far. De hvalpe der bliver født plettede/brogede (som beskrevet ovenfor) vil derfor blive solgt som "familiehunde med skønhedsfejl" og til nedsat pris. Det er omkostningerne ved at hjælpe den røde variant fra at uddø helt. Og det er efter vores mening en lille pris vi som opdrættere skal betale for at få lov til at arbejde med noget så spændende, sjældent og unikt som røde Volpinoer smiley
    Vi glæder os til at se hvad der kommer ud af mavsen på den tykke Silvie... også selv om det skulle vise sig der ikke kom andet end brogede denne gang!

• #15   21. nov 2011 Nøj hvor spændende.
    Skriv gerne når hvalpene er kommet (meget gerne med billeder *Smiler*)
    Håber alt går godt og at i får mindst en rød

• #16   21. nov 2011 SÅ ER HVALPENE HER!
    Hele 6 – SEKS! – super skønne hvalpe blev det til fra den dejlige ræve-mor. Hun var så dygtig og så samarbejdsvillig at det var rørende smiley De 5 af hvalpene er piger og så er der en enlig lille dreng. Drengen og de 4 af pigerne er parti-color. Og den sidste hvalp i kuldet – født til allersidst – er en smuk og perfekt rød tævehvalp. Så vi er ikke glade. Vi er SUPER GLADE!
    Disse parti-color Volpino halpe er helt og aldeles ”diskvalificerende fejl”. Røde og hvide kombinationer laver parti-color. Det vidste vi som tidligere beskrevet godt. Men jeg ved også, at hvis ikke man passer meget på, så enten uddør de røde – eller de bliver så indavlede at det var bedre om de gjorde. Hvo intet vover siger man jo… Og vi fik jo så en smuk lille korrekt rød pige, nu med en for de røde sprit-ny blodlinie på farmands side. Det opvejer så rigeligt de ”fejl-farvede” små skønheder der med garanti er skide-skønt ligeglade med at de er en fejl smiley
    Selvfølgelig bliver de KUN solgt som familiehunde og køberne kommer heller ikke til at betale for ”omkostningerne” ved at lave den ene røde tæve. Men det er jo de samme dejlige vovser inden i - uanset farven. Personligt tror jeg de bliver aldeles nuser at se på, med lidt mere spræl i kuløren end de sædvanlige hvide smiley

• #17   21. nov 2011 Stort tillykke

• kirsten P
    kirsten P Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 2 Svar: 48
    #18   10. dec 2021 Nu ved jeg godt at denne tråd er 10 år gammel, men faldt tilfældigvis lige over den nu og har aldrig set den før, men det undre mig at i, i Hedehuset dengang skriver at det er så vigtigt at videreføre de røde volpinoer, netop fordi de er så sjældne, men på den anden side vil i også kun beholde dem i jeres egen avl, hvordan hjælper det farven på racen og genpuljen, når jeres solgte hvalpe ikke må indgår i videre avl hvis de er godkendt i farven??

Kommentér på:
Søger RØDBRUN volpino italiano.

Annonce