953 visninger
|
Oprettet:
Øv :-( {{forumTopicSubject}}
Sidder og tidsfordriver den på dba og støder så på denne annonce
http://www.dba.dk/chihuahua-merle-han-6-mdr/id-74299400/
Hvorfor får en teenager lov til at have hund hvis ikke forældrene så tager det ansvar de i sidste ende har og passer hunden i det år barnet er på efterskole?
Synes det er lidt trist....
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 86
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 25
ex mine egen forældre desværre. jeg tog dog selv hunden i en alder af 17. det var da noet af en opgave da han IKKE kunne være alene, og sikke en bøvl det har været. men har ALDRIG fortrudt. Man har et ansvar når man tager en hund, og det ved jeg, derfor har jeg måtte unlade at deltage i mange ting. men det var mit valg at tage ham, så ja,
Desværre er det bare ikke alle der tænker sådan. Hm.
har nu den dejligste dreng, Muffe.
kan kun sige en ting TÆBK godt over det inden i tager en hund., det er ikke bare lige sådan.
feb 2008
Er nok lidt snæversynet i den forstand at jeg ikke kan forstå hvis man ikke er klar over det... Om ikke andet burde enhver da researche bare lidt inden man anskaffer sig en hund.. Synes bare det er så skide sørgeligt med alle de hunde der bliver offer og kastebold pga ubetænksomhed og spontane køb for den er jo søøøøøød..
maj 2008
i mine øjne burde det KUN være hvalpe der skulle være til salg. eller hvis man havde en MEGET god grund til ikke kunne havde den mere. en hund tilknytter sig jo til en.
bliver så sur over sådan noget..
og endnu mere sur når jeg høre dette ske
Dyrlæge afliver hund fordi den ikke er sød mere, den er blevet stor. Ja hvad fanen havde de forventet, at den ville forblive en sød nuttet hvalp !
Og dyrlægen kan intet gøre. ! det er deres pligt at aflive den hvis ejeren siger det. ! se det er bare for stygt...
Ang dette. så fik jeg det helt skdit i dag da det bare stod ned i stenger, og så tænker jeg på alle de hunde uden hjem (ikke så meget i DK) som bare liggger og fryser. Uff jeg kan tude ved tanken ;(
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.557
Nææh...allergi er brugt så meget at det er ved at være flosset i kanten!!!
At lade sine halvvoksne teenager få en hund er da godt tosset medmindre man vil overtage hunden.
Mine to teenagepiger som efter non- og konfirmation har en del penge på deres bankkontoer har også plaget om de måtte få deres egne hunde. Og jeg har sagt NEJ med store bogstaver og sagt at de kan gemme pengene og når de så er flyttet hjemmefra og de så stedig har lyst til en hund, så kan de overveje at få sig en. Vi har en hund som vi kan "deles" om og så kan de når de er deres ansvar bevidst skaffe deres egen hund ud fra de overvejelser og bomuligheder de har i den givne situation. Måske er jeg hård men det er sådan jeg har det!!!
maj 2008
Gætter på du hentyder til mig ?
Nej mine FORÆLDRE har avlet. Jeg tog ansvar for mine forældres handlinger. og det var at tage Muffe til mig. ! hvilket de ikke have tid og overskud til,
Fordi mine forældre gjorde noget skal du ikke forveksle med at jeg gjorde.
feb 2008
Bedste: Nej der kan helt sikkert være grunde der er gyldige, ingen tvivl om det... Men synes det virker underligt der er 2 forskellige grunde... Og så var det først og fremmest princippet med at hvis man lader sit barn få en hund skal man selv være klar til at overtage ansvaret, hvis -som her - at barnet skal på efterskole.
I'm a doglover: Lige præcis min pointe.. Forældre der giver børn store som små lov til at have hund skal være klar til at tage over. Nogle børn mister interessen, andre synes det er besværligt osv. At grunden så her siges at være efterskole synes jeg er en bund rådden grund. Stakkels barn! 'Nå så du vil gerne på efterskole og udvikle dig og modnes - så skal du af med din hund!'
Øv :-(