Bah, dumme hunde... {{forumTopicSubject}}
Jeg har altid trænet mine hunde med alm kommandoer kombineret med håndtegn. Og efter tråden om døve hunde herinde, tænkte jeg at jeg ville teste mine hunde i deres håndtegn.
Sætter mig glad ned, med en håndfuld godbidder og 2 forventningsfulde hunde. Munden er lukket med 7 segl og jeg begynder at give håndtegn til hundene. Twist, highfive, spil død, rul rundt, vinke - ja selv kys mor, forstår de med håndtegn. Det går super godt.
Så kommer udfordringen. Vil de forstå et nej med håndtegn?
Ligger to godbidder på gulvet og signalere stærkt at godbidden ikke må røres. Det forstår de udemærket og de sætter sig ned og tager øjenkontakt med mig, hurra! Kloge hunde.
Jeg viser nu med håndtegnet "tomlen op" at de gerne må spise godbidden nu... ingen reaktion.
Nå, prøver så at smile, vifte med armene og virke positiv i mit kropssprog (uden lyd self)... ingen reaktion.
Hundene sidder og stirre mig i øjnene og viger ikke deres blikke for at kigge ned på godbidden. Lilly vipper helt vildt med halen og Silas begynder at ryste mere og mere af spænding.
Jeg vifter alt hvad jeg kan med arme og ben - men hundene rør sig ikke, andet end halerne der logre og øjnene der stirre...
Til sidst giver jeg op, siger VÆRSGO - og roser hundene. Vupti er godbidderne væk på et splitsekund.
DUMME HUNDE!!!! - eller dumme mor, for ikke at have lært dem et håndtegn for værsgo
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
Jeg skal hvertfald bruge dagen i morgen på at lære dem værsgo i håndtegn
apr 2005
Har gået til lydighedskonkurrencer med Lilly og synes ikke det er så sjovt, hverken for mig eller hende. Hun keder sig hurtigt når det er det samme og det samme.
apr 2005
apr 2005
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 25
men sødt de lærte resten
apr 2005
Justitia: Hmm det er svært at forklare. Rør næse er "pyss" (kys mor) - pistol er spil død. En cirkelbevægelse er rul rundt og en anden cirkelbevægelse er twist. En pegefinger op er "sæt dig" og en flad hånd der går mod gulvet er læg dig.
Det er ikke altid hundene fatter kommandoen alene. Specielt "spil død" for Lillys vedkommende. Der skal ordet "Bang" og pistolhånden kombineres før hun forstår det. "Bang" alene virker ikke altid.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
apr 2005
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Faktisk de samme som dine *G*
Sit - Fører en flad hånd med fladen op af mod loftet..
Dæk - Føre en flad hånd med fladen ned af mod gulvet..
Stå - Flad hånd med fladen mod hunden fingrene op af..
Indkald - står altid med hænderne langs siden i den tid hvor de skal afvente, når de skal løbe ind samles hænderne foran på maven
Håber det var til at forstå *G*
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Ja det er lidt underligt. De fleste andre ting kan hun både med ord og tegn, dog fungerer det bedst med en kombination, men lige den der, kan jeg bare ikke få hende til at forstå
Polly kan jeg så ikke få til at lægge sig uanset hvad jeg gør. Hun tror i stedet, hun skal grave i gulvet eller min hånd.....
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 810
Bah, dumme hunde...