{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759

Bah, dumme hunde... {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid trænet mine hunde med alm kommandoer kombineret med håndtegn. Og efter tråden om døve hunde herinde, tænkte jeg at jeg ville teste mine hunde i deres håndtegn.

Sætter mig glad ned, med en håndfuld godbidder og 2 forventningsfulde hunde. Munden er lukket med 7 segl og jeg begynder at give håndtegn til hundene. Twist, highfive, spil død, rul rundt, vinke - ja selv kys mor, forstår de med håndtegn. Det går super godt.

Så kommer udfordringen. Vil de forstå et nej med håndtegn?

Ligger to godbidder på gulvet og signalere stærkt at godbidden ikke må røres. Det forstår de udemærket og de sætter sig ned og tager øjenkontakt med mig, hurra! Kloge hunde.

Jeg viser nu med håndtegnet "tomlen op" at de gerne må spise godbidden nu... ingen reaktion.
Nå, prøver så at smile, vifte med armene og virke positiv i mit kropssprog (uden lyd self)... ingen reaktion.

Hundene sidder og stirre mig i øjnene og viger ikke deres blikke for at kigge ned på godbidden. Lilly vipper helt vildt med halen og Silas begynder at ryste mere og mere af spænding.

Jeg vifter alt hvad jeg kan med arme og ben - men hundene rør sig ikke, andet end halerne der logre og øjnene der stirre...

Til sidst giver jeg op, siger VÆRSGO - og roser hundene. Vupti er godbidderne væk på et splitsekund.

DUMME HUNDE!!!! - eller dumme mor, for ikke at have lært dem et håndtegn for værsgo smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bah, dumme hunde...
  • #1   29. maj 2011 Hehe, så må du lige fortælle hvordan det går ;D

Jeg skal hvertfald bruge dagen i morgen på at lære dem værsgo i håndtegn smiley

• #2   29. maj 2011 Vi går ikke til konkurrencer, så jeg træner udelukkende mine hunde for sjov smiley Og det er sjovt, når der ikke er pres på smiley

Har gået til lydighedskonkurrencer med Lilly og synes ikke det er så sjovt, hverken for mig eller hende. Hun keder sig hurtigt når det er det samme og det samme.

• #3   29. maj 2011 Det virker helt naturligt for mig, fordi min første hund var døv. Der brugte jeg udelukkende håndtegn.

• #4   29. maj 2011 Det må jeg lave en dag... når de har lært håndtegn for værsgo smiley

• #7   29. maj 2011 haha .. tja den må du så øve lidt på smiley den havde mor ikke lige tænk på hva : Dhihi.
    men sødt de lærte resten

• #9   29. maj 2011 Palle: Det var faktisk en god idé. Men tror jeg skal forlade rummet helt før de tager den, da de ved at nej betyder nej. Så tror et håndtegn ville være nemmere når man sidder og laver en række af tricks smiley

Justitia: Hmm det er svært at forklare. Rør næse er "pyss" (kys mor) - pistol er spil død. En cirkelbevægelse er rul rundt og en anden cirkelbevægelse er twist. En pegefinger op er "sæt dig" og en flad hånd der går mod gulvet er læg dig.

Det er ikke altid hundene fatter kommandoen alene. Specielt "spil død" for Lillys vedkommende. Der skal ordet "Bang" og pistolhånden kombineres før hun forstår det. "Bang" alene virker ikke altid.

• #10   29. maj 2011 Jeg kan simpelthen ikke få Disen til at forstå Værsgo' med ord. Når jeg har lagt noget godt og sagt Vent, tager hun det ikke, før jeg peger på det

• #11   29. maj 2011 Haha så er Disen lige omvendt af mine smiley

• #12   29. maj 2011 Hvad kan jeres hunde gøre på håndtegn og hvilket håndtegn benytter i?

Faktisk de samme som dine *G*

Sit - Fører en flad hånd med fladen op af mod loftet..
    Dæk - Føre en flad hånd med fladen ned af mod gulvet..
    Stå - Flad hånd med fladen mod hunden fingrene op af..
    Indkald - står altid med hænderne langs siden i den tid hvor de skal afvente, når de skal løbe ind samles hænderne foran på maven smiley

Håber det var til at forstå *G*

• #13   29. maj 2011 Tinna
    Ja det er lidt underligt. De fleste andre ting kan hun både med ord og tegn, dog fungerer det bedst med en kombination, men lige den der, kan jeg bare ikke få hende til at forstå smiley

Polly kan jeg så ikke få til at lægge sig uanset hvad jeg gør. Hun tror i stedet, hun skal grave i gulvet eller min hånd.....

• #14   29. maj 2011 Haha Tinna, du må se at få trænet thumbs up med dem

Kommentér på:
Bah, dumme hunde...

Annonce