Hundelugt i hus og bil - Råd tak :) Hundelugt i hus og bil - Råd tak :)
Hej!
Jeg er på udkig efter nogle gode råd til, hvordan jeg kommer af (eller mindsker mest muligt) lugten af hund i vores hus og bil. Måske der er nogen som har nogle gode erfaringer de kan dele med mig?
Vi har en cocker spaniel-tæve som lugter sådan almindeligt af hund. Her for små to måneder siden har vi så fået en 9 mdr. gammel hanhund som er en blanding af en dansk-svensk gårdhund og en labrador, og han har desværre en noget kraftigere lugt. Jeg har haft ham i bad og sæbet ham rigtig godt ind, men ligemeget har det hjulpet. Han lugter lissom lidt sødligt.
Når hundene er med i bilen eller har været alene hjemme en dag, lugter bil og hjem (i min næse) temmeligt kraftigt og jeg bemærker det hver gang jeg kommer indenfor.
Det skal nævnes, at vi støvsuger stort set hver dag, da hundene fælder temmelig meget og vi også har en kat som render ud og ind hele dagen. Gulvvask er ca. 1 til 3 gange ugentligt med sådan noget TripTrap hvidpigmenteret sæbe, da gulvet er ret nyt...
Selv når jeg udlufter op til en time ad gangen med gennemtræk tager det ikke lugten, så den må jo sidde i noget tænker jeg. I denne sammenhæng skal det nævnes, at hundene ikke kommer i møblerne.
Håber I har nogle gode råd til mig :o)
Venlig hilsen Sofie
sep 2006
Følger: 51 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 319 Svar: 3.013
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Buddy lugter lidt af hund, men ikke så voldsomt synes jeg.
Prøv evt. at skifte foderet som DKK Tavlesnob foreslår.
Ellers prøv at se på tænder/tandkød/hud om der skulle være noget, der ser unormalt ud. Altså hudbetændelse eller betændelse i læbefolder eller andet, der kunne give en grim lugt.
okt 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 111
Ja det råd har jeg faktisk set flere steder på nettet. Efter at vi har fået Thormod, får han det samme foder som Thyra, og hun har jo aldrig lugtet specielt kraftigt, så det skulle undre mig, hvis foderet var grund til lugten.
Men det er selvfølgelig vanskeligt at sige.
VH Sofie
okt 2006
Vh Sofie
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
okt 2006
Tror faktisk jeg vil prøve at børste hans tænder... Det kune måske hjælpe. Ellers vil jeg spørge dyrelægen om han vil undersøge hud osv når THormod skal op og have den sidste vaccinesprøjte.
Vh Sofie
okt 2006
Zeolit???
Er det et rengøringsmiddel?
Vh Sofie
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
okt 2006
Det kan du selvfølgelig have ret i...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Og en masse andet godt...
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
Men ellers så husk at vask plaider og støvsug sofaen (også selvom de ikke er i sofaen . de ligger jo op af den) og vask eller støvsug deres tæpper/hundekurve. Det hjælper når jeg synes der lugter for meget af hund hos os.
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 379
Hundelugt i hus og bil - Råd tak :)