1.977 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Blottet nerve i kloen - erfaringer? Blottet nerve i kloen - erfaringer?

Koens uheld fortsætter... Først var neglene rendt fra os i vinterens løb og han måtte i narkose hos dyrlægen og have dem klippet og brændt (kun 4 blev brændt dog)..

Så fik staklen klovoldsbetændelse - en yderst sjælden sygdom når den kommer alene, og ikke er tegn på nyresvigt eller sukkersyge.. Jaja, vores held!
- Smertefuldt var det, smertestillende, sæbevandsbade og pinicillinkur = ingen betændelse og en mindre øm negl *wee*

Så vokser neglen ødelagt ud, den har jo skulle dannes i betændelsestilstand, og dyrlægen havde advaret mig - grim var den, og smertefuld når han stødte den mod en sten eller andet..
- Sæbevandsbade og saltvandsbade i havet, smertestillende efter behov..

Tror i så ikke at den lille hundehvalp på 6 år nu har TABT halvdelen af neglen??
- hele den ene side er væk og nerven er blottet.. Men ondt virker hr. ko ikke til at have, så regner med at der nok sidder en hinde over nerven og passer bare lidt på den..

Ringer naturligvis til frk dyrlæge imorgen og hører om jeg har planer om det rigtige - forbinding på turene for at skåne kloen for stød og smuds, sæbevandsbade og creme med B-vitamin for at hjælpe med healingen..

Spørgsmålet er så om i kender til noget et eller andet der er smart og hjælper med at passe på nerven? Tænker noget "spartel" af en art?

Stakkels neglen - http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1929212063961&set=a.1084642270244.149546.1051995695&type=1&theater

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blottet nerve i kloen - erfaringer?
  • #1   30. maj 2011 Kan ikke se linket smiley

• #2   30. maj 2011 (link fjernet)

det er nu ikke billedet der er det vigtigste, men her er et i KAN se så =)

• #3   30. maj 2011 Reiki har engang haft "tabt" den hårde del af en ulveklo -skallen eller hvad man nu skal skal kalde det.
    Jeg kontaktede dyrlægen som sagde at jeg kunne vælge at se det an lidt, og holde øje med om han var generet (nerven er jo blottet, så hvis kloen går imod alt muligt, MÅ det gøre ondt). Den ville jo vokse ud igen, men hvis det generede, syntes han at vi skulle trække neglen ud, og så vente på den voksede ud igen.

Dette er self heller ikke rart, men neglen vokser jo ud (intakt) igen.

• #4   30. maj 2011 Hov -Reiki fik lagt forbinding på hvor kloen sidder, så den ikke skrabte imod ting o.l. når han var ude.

• #5   30. maj 2011 Wictor fik flækket en negl helt op igennem sidste år så den måtte fjernes..
    Behandlingen efterfølgende var blot smertestillende i 7dage og sæbebade hver dag, samt selvfølgelig sok på gåture for at beskytte smiley

• #6   31. maj 2011 Hailie hun skulle i narkose og have klippet neglen ned, og have pincilin og smertestllinge, og også forbinding .. så hjalp det hurtigt smiley

Vi prøvede at hendes så ligesådan ud for et halvt år siden smiley

• #7   31. maj 2011 Jeg plejer at fjerne alle rester af neglen og give noget smertestilleden en dags tid eller 3. Hvis ejer ellers er kompetent og vågen, forbinder jeg ikke, men instruerer om daglig vask og om at holde øje, men er jeg i tvivl kommer der en lille forbinding på :o)

Det man ser under neglen, er knogle og neglen vokser som regel uden problemer ud over knoglen og bliver så god som ny.

• #8   31. maj 2011 Det ser allerede bedre ud idag hvor det ikke væsker.. Han virler lidt irriteret på neglen, men halter stadig ikke..

Jeg vil forbinde potelil når vi går, jeg kan ikke skåne poten for stød med de ture han er vant til, og han nægter at besørge på fortovet, så det er meget lettere med en forbinding =)

• #9   31. maj 2011 Nåja, min dyrlæge er alene på klinikken, jeg skal ringe igen 10.45 og håbe hun har 2 min til at instruere mig og evt udskrive pinicillin =)

• #10   31. maj 2011 Frk. Dyrlæge mente at min ide med at give sæbebade og pakke neglen ind på tur var fin.. Vi venter med pinicillin til det evt bliver nødvendigt, der burde ikke være så høj risiko når han får det badet i sæbespåner..

Men turene til stranden og bade er slut =(
    - Det bliver for bøvlet at holde det rent med sand og krabberester i =/

Kommentér på:
Blottet nerve i kloen - erfaringer?

Annonce