{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Marked {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kan forklare mig, hvorfor det er lavet sådan nu, at man ikke kan kommentere i alle annoncer mere?

Jeg kan godt se det smarte for dem der skal have solgt en gang lorteavl, de får jo ingen "uheldige" kommentarer i deres annoncer, men det er jo rent skrækkeligt at de kan komem afsted med at sælge revl og krat og så endda må lyve om alting uden at nogle kan kommentere det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marked
  • #1   4. jun 2011 ja det har jeg også set... forstår det heller ikke helt...


  • #2   4. jun 2011 Er der ikke noget med at man kan krydse af om man vil have "spørgsmål og kommentarer" ved sine annoncer?

    Sådan er det i hvert fald på hestegalleri, så måske det er det samme her?

    Og jeg kan godt forstå at nogle folk fravælger kommentar-muligheden, for hold da op hvor kommer der dog ufattelig mange useriøse henvendelser om alt muligt (også på annoncer der ikke indbefatter såkaldt "lorteavl", hvad du så end mener med det).



  • #3   4. jun 2011 Jeg må indrøme, at jeg har været en af dem, der kan finde på at spørge ind til en annonce, fordi jeg kan se, at hundene mangler eks sundhedsundersøgelser eller lignende.

    Og nu er jeg stødt på endnu en annonce, hvor det decideret kan være farligt at bruge de hunde der er til salg til avl....jeg bliver så forbistret over, at nogle kan finde på sådan noget og det irriterer mig, at jeg ikek kan gøre opmærksom på det nogle steder.


  • #4   4. jun 2011 Nu er det jo ikke kun i sådanne annoncer der bliver kommenteret - det er i alt fra hundehalsbånd til hvalpe hvor der bliver kommenteret på alt fra "ih hvor ærgerligt det er forkert størrelse", "er prisen fast" (selv om det står i annoncen) osv osv. og jeg er én af dem der ikke gider den slags i mine annoncer.

    Dog annoncerer jeg mest på heste og der kommer spørgsmål om fx. prisen er fast før lille Lise på 11 år har set hesten eller har haft forældre med ind over.

    Og det er da drønirriterende.

    Du kan vel godt spørge ind til annoncen alligevel, det skal bare gøres via en pb og det gider de fleste useriøse ikke. smiley


  • #5   4. jun 2011 åhhh godt kennelmor der er en ligesom mig... ved godt man ikke må, men jeg kan altså ikke lade være med og smide en kommentar... men ja burde nok holde min mund, men har virkelig svært ved det!!!

  • #6   4. jun 2011 Se det fra den positive side - I får færre frysninger ved ikke at kunne kommentere.

    Jeg forstår jer jo godt, for der er også mange annoncer der generer mig på et personligt plan, men så længe der ikke foregår noget ulovligt, eller reglerne herinde ikke brydes er der ikke så meget man kan gøre - andet end at prøve at nå potentielle købere via generelle emner i forum.


  • #7   4. jun 2011 Jamen der er jo ingen regler for at producere hundehvalpe, andet hvis man laver nogle med stamtavle (og det er ikek for at vi skal ind på en tavledebat).

    Men kender man lidt til farvegenetik, så synes jeg det er forkasteligt, at man kan sælge hunde der er avlet helt forkert, med fare for syge hvalpe, fatter ikek det er lovligt her på HG.


  • #8   4. jun 2011 Og jeg kan godt se, at man kan skrive en besked til annoncøren, men hvad hjælper det, de ved jo godt at det ikke er smart det de har gang i.

  • #9   4. jun 2011 Netop. Der er ingen regler - så vi kan ikke rigtigt gå ind og slette dem

    Men oplysning oplysning oplysning til potentielle købere - så holder de sig jo væk helt af sig selv.


  • #11   4. jun 2011 Jamen hvordan skal man kunne oplyse når man ikek må kommentere i annoncerne. dem der ikek ved noget om eks farvegenetik de aner jo ikke at det kan være en katastrofe at købe disse hunde.

  • #13   4. jun 2011 Ulla - Ja da, hvis skulle det ellers være? :o) Men tusind tak. :o)
    Du kan se mere på hans profil (Hjalte).


  • #15   5. jun 2011 Jamen HG er jo hundehandlernes mekka, sådan er det bare.

  • #16   5. jun 2011 Nu har jeg læst annoncørens hjememside og deraf kan jeg se, at vedkommende afviser alt omkring det "farlige" i at avle med disse farver, så det hjælper ikke noget at skrive en pb.

    Iøvrigt er der jo også rigtig mange herinde der IKKE deltager i trådene men bare er her for at kunne oprette en annonce og sælge deres hunde, så det at man opretter en tråd om uhensigtsmæssig avl hjælper ikke meget hos de hardcore skodavlere, de ved godt hvad de laver.


  • #17   5. jun 2011 Og Søster, du skriver at der ingen regler er, jamen hvorfor kan ejeren af denne hjememside - altså HG - så ikek bare gå ind og lave nogle regler, det har de da gjort ift listehundene?

    Kunne man så ikke forestille sig, at man her på HG kunne have regler for annoncer, så det netop IKKE blev hundehandlernes mekka - eller giver det ikek nok penge i kassen så?


  • #19   5. jun 2011 Præcis Maj-Britt

  • #20   5. jun 2011 JA netop Maj-Britt, vi skal kunne advare køberne om ikke i selve annoncen så i en pb.
    Jeg ved godt at annoncøren bare kan slette det man skriver, det har jeg såmænd prævet så tit smiley eller også bliver man frosset, det har jeg også prævet ;-( .... men en pb med en advarsel omkring den dårlige avl ville jeg have det godt med, jeg bliver fame så ked af at se, at der sættes hunde i verden, som kan videreføre en hel masse skrammel.


  • #21   5. jun 2011 Mie

    Ikke iflg de hundehandlere hvis annoncer vi har slettet.

    Snakker vi om folk der sælger hunde der skal importeres slettes annoncerne, da man ikke må sælge varer man ikke selv ejer, og da det er ulovligt at opkøbe med vidersalg for øje uden tilladelse kan folk passende melde de instanser til enten HA'erne er politiet.

    Der må meget gerne være noget håndfast i klagerne (sådan rent bevismæssigt), ellers begynder "hundehandler" bare at blive et navn vi kalder folk vi ikke kan lide, og det er der ingen der tager seriøst.

    Maj-Britt
    Ja, og så må annonceejerne se hvor langt de kommer med at sælge "varer" som køberne ikke kan spørge ind til online. Det kan jo i princippet være en del af løsningen.


  • #24   5. jun 2011 Kennelmor

    Reglerne til listehundene er kommet fordi de hunde er blevet ulovlige og HG følger dansk lovgivning. Når der nu ikke eksisterer lovgivning omkring hvad man må avle på er det ikke sådan lige til.

    Nu er jeg også selv for at der er etiske regler herinde, så det synes jeg da at du skal skrive til Admin, men indtil da kan HA'erne ikke gøre noget ved andet end de instanser hvor der er tale om decideret ulovligheder (listehunde, manglende chip) eller salg af varer som man ikke selv ejer.

    Jeg har selv skrevet en del forslag, men det går ikke vildt stærkt bag scenerne. Hvorfor formidlerne af de 15 gallerier ikke laver særskilte regler og templates til hvert galleris marked kan jeg ikke svare dig på, for jeg aner det ikke, men jeg formoder at det skyldes arbejdsbyrden.


  • #25   5. jun 2011 "Så flere tråde om køb af hvalp, om avlsrestriktioner, om forskellen på et seriøst opdræt og et "hyggekuld", og ser vi et kuld, hvor avlsrestriktioner ikke er holdt, så en tråd om lige den races restriktioner."

    Det kan man godt. Så længe man ikke henviser/hentyder til at der er en annonce, men skriver generelt, er der intet i vejen for at man laver oplysningstråde.

    Og til det andet. Ja, men i ved hvad jeg mener. Når man ikke vil svare offentligt sender det et signal - også til køberne.


  • #28   5. jun 2011 Jamen de tråde bliver jo langt fra læst af dem der ser i markedet eller dem der annoncerer i markedet - det er jo problemet!!!!!



  • #29   5. jun 2011 Maj-Britt

    I de tilfælde vil jeg sige at man skal prikke til en HA'er og bede dem stoppe "mig mig mig" paraden så emnet kan holdes neutralt. Det bliver hurtigt noget værre skidt hvis man begynder at diskutere tråden i stedet for emnet.

    Men det er selvfølgelig kun et forslag. Så længe man kan holde tonen må man sådan set snakke om hvad man vil (altså, indenfor rimelighedens grænser, ikke? Der er nogle emner som man måske skal holde indenfor hjemmets egne fire vægge).


  • #32   5. jun 2011 Kennelmor

    Yes, men la os fokusere på dem der gør, og dem der vil sætte pris på sådanne infotråde frem for aggressive spørgsmål i annoncer (bevares, for manges vedkommende er de vigtige spørgsmål, men rigtigt meget af det er bare fnidder som får forfatteren til at fremstå værre end sælger). Udstyrer vi/i køberne med evnen til SELV at stille de rigtige spørgsmål er det jo endnu bedre.

    Ellers kan jeg kun gentage at jeg synes at du skal skrive til Admin med dine tanker omkring reglerne i markedet.


  • #33   5. jun 2011 Jeg tror ikek de tråde hjælper på at der bliver sat hunde til salg af tvivlsom kvalitet. Dem der laver noget værre l... ved det godt, og den annonce jeg har set, ja der ved sælger godt, at farven ikke er tilladt og kan give problemer med kommende hvalpe i form af alvorlige handicap, men alligevel må hun sælge... hmmm.



  • #34   5. jun 2011 Nu snakker du jo om sælgerne. At de ved at det er noget værre skidt vil jo ikke ændre sig af at du spammer deres annonce - du får jo bare selv en frysning og på sigt en udsmidning hvis du bliver ved. Det får jo ikke den sælger til at stoppe.

    Det er noget værre noget med mange af annoncerne herinde, men man kan også bruge annoncerne herinde til at anmelde folk til de rette instanser. F.eks deres stambogførende organisation, specialklub, dyrenes beskyttelse, eller hvad der ellers kunne være relevant.

    Min egen specialklub trådte engang ind i en sag herinde og opkøbte en hund som de neutraliserede og gav videre til en familie, og det står til ehver tid enhver frit for at kontakte diverse klubber rundt omkring.

    Jeg tror at det kan blive godt for folk at prøve at angribe denne problematik ad nye, og forhåbentligt mere effektive veje, for efter 5 år herinde ser jeg ikke at kommentarerne i annoncerne har betydet færre tåkrummende annoncer.


  • #35   5. jun 2011 Jeg synes det er rigtig gode ideer du kommer med der, for det bedste er jo, at der bliver gjort noget ved problemerne.

    Men jeg ville nu alligevel gerne kunne advare nogle potentielle hvalpekøbere mod eks de hunde jeg lige har set i annoncen, og jeg kan jo ikke advare, når jeg ikke ved, hvem der er interesseret.

    Jeg synes iøvrigt ikke at det skal være muligt at spamme annoncer, men når man ser decideret forkert avl eks på farver, der kan give voldsomme sundhedsproblemer på hvalpene, så bliver jeg faktisk harm over, at det kan lade sig gøre at sælge disse hunde og at sælger endda på sin hjemmeside skriver, at deres særprægede farver ikke gør noget, når nu seriøse opdrættere ved, at det har endda stor betydning.



Kommentér på:
Marked

Annonce