{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.158 visninger | Oprettet:

Glukosamin til begyndende slidgigt {{forumTopicSubject}}

Belli har begyndende slidgigt i venstre hofte. Dyrlægen har anbefalet mig at begynde på glucosamin, før han får smerter.

Der er meget forskelligt glucosamin, er der forskel på virkningen ? Eller er det bare forskellige produktnavne. Der er nogle der er tilsat andet MSM eller andet, hvad er at anbefale ?

Det behøver selvfølgelig ikke koste en bondegård, så hvis i kender et sted/mærke der er billigt, så giv gerne et link smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glukosamin til begyndende slidgigt
  • #1   5. jun 2011 jeg kan klart anbefale en god blanding af Glucosamin, chondroitin og MSM disse 3 produkter virker rigtig godt sammen chondroitin kan godt være lidt dyr og kan spares væk hvis det er men jeg syntes den er pengene værd

• #2   5. jun 2011 Har du erfaring med et produkt der indeholder alle 3 ingredienser ?

• #3   5. jun 2011 nej jeg køber vær produkt for sig og selv blander dem samme i deres mad, jeg køber stort hjem fra udlandet så min dags pris bliver ret billig i den sidste ende..

• #4   5. jun 2011 Ok smiley
    Det "tør" jeg vist ikke.

• #5   5. jun 2011 jeg bruger det til alle mine hunde og har gjordt det i mange mange år 8-10 år jeg, også hunde som slet ikke har problemer, for ligesom at forebygge at problemer skulle komme, efter jeg er begyndt på det har alle mine hunde haft a eller b hofter og ingen problemer med albuer og skulder osv

• #6   5. jun 2011 jeg vil anbefale dig at fodre med JD fra HIlls og et fif . køb det i england smiley

• #7   6. jun 2011 Jeg brugte luposan gelenk kraft, det køber jeg hos zooplus i england. Der mener jeg 1200 gr koster omkring 300 kr, det tager nok omkring et par måneder før du ka se en virkning...
    Ja så måske hills JD som der var en der foreslog, der har de en variant der er calorie reduceret. Hvis han er en hund der ska passe på med hva han spiser.

• #8   6. jun 2011 Har passet en hund der fik noget der hed glucosamin gold..
    Den har fået det i 3 år nu og fik ellers at vide for 3 år siden at den kun kunne holde i 2 år mere..

• #10   6. jun 2011 glucosamin bør gives som en kur over et antal måneder, det stimulerer nogen celler ( kan ikke lige huske hvad de hedder) til at reparere brusk og collagen. men det vil formentlig miste sin effekt hvis det gives altid. jeg ville give det som tilskud i 3 måneder om året. der findes dog glucosamin i knogler og i fiskeben, så hvis hunden får foder med fishmeal eller andet meal ( meal vil sige tørret knust kød og knogler) får den allerede en smule glucosamin

• #11   7. jun 2011 Tak for alle jeres tips smiley

Rådet fra dyrlægen var at starte på fuld dosis og så gå ned til halv dosis efter et par måneder.

• #12   7. jun 2011 Lene og Jacob H
    hvor har du den viden fra ?????

det her er lidt af min viden omkring det.
    Glucosamin er et sukkerstof, der findes naturligt i kroppen, hvor det holder på væsken i led brusk, så den bliver elastisk. Glucosamin medvirker også til at smøre leddene, ligesom det kan hæmme virkningen af de enzymer, som er med til at ødelægge brusken ved slidgigt.

ud over det er der lavet flere mange årige forsøg hvor man har giver Glucosamin med gode resultater og det er jo faktisk også nu blevet godkendt til behandling af slidgigt hos mennesker.

bla. blev der lavet et forsøg i 2001 i Lancet med 211 deltagere i 3 år viser 'Glucosaminsulfat bremser nedbrydningen af brusk i knæled hos slidgigtpatienter
    samt et i Cochrane i 2005 forsøg med 2570 patienter viser at 'En signifikant effekt af glucosaminsulfat på smerte og bevægelighed i forb. Med slidgigt.'

• #13   7. jun 2011 det lærte jeg på et kursus afholdt af vetcur, det var fordi jeg spurgte ham om glucosamin i hvalpefoder, hvorefter han fortalte at de celler som blev stimuleret til at producere collagen og reparere brusken havde hvalpe rigeligt af i forvejen. så det var ligegyldigt med glucosamin til hvalpe af store racer. tror det er dem der hedder chondrocytter men det må du ikke lige hænge mig op på. "chondrocytterne falder så lidt til ro når hunden ikke vokser mere, her kommer glucosaminen så ind i billedet for at sparke lidt liv i dem igen. men hvis man bliver ved med give det overstimulerede man disse "chondrocytter" så de holder op med reparere brusken efter et stykke tid. så derfor skulle man give det som en kur som man så gav hunden fra tid til tid. det med at det findes naturligt i knogler og fiskeben kan jeg ikke huske hvor jeg læste henne. vetcur holder nogle rigtigt informative kurser om hundefoder, det kan jeg kun anbefale. de har både dyrlæger og foderproducenter som kursister. hvis man får en af deres forhandlere til at arrengere kurset er også gratis enda. det var det de fortalte, hvor de ved det fra ved jeg ikke, men jeg tror nu de havde styr på det....

• #14   7. jun 2011 ok, jeg har været til et foredrag af vetcur for 3 år siden (det var en dame) og må indrømme ejg ikke var vild indponeret, bla kan jeg huske at de mente at soya protein var lige så god protein som alle former for kød proteiner, det er lang tid siden nu 3 år så kan ikke huske det hele, men der var mange spørgsmål som jeg ikke kunne får rigtige svar på, så dem var jeg ikke indponeret af ....
    men hvis du kigger på de undersøgelser som er lavet angående at få det godkendt til behandling af slidgigt hos mennesker, der står der ingen steder af det skal gives som en kort varig kur eller noget, der er forsøgene jo bla kørt over 3 år (det må man sige ikke er en kort kur) samt de viser at det er forebyggende og ikke kun når vi har syntomerne, og jeg må indrømme stoler lidt mere på menneskelige forsøg ind på noget Vetcur har sagt..
    hvis man gerne vil have meget mere videon om hvordan Glucosamin virker så kan jeg klart anbefale bogen som hedder Glucosamin og slidgigt den er skrevet af Jerk W. Langer der er både læge samt Medicinsk rådgiver for Lægemiddelstyrelsen omkring naturlægemidler. der er rigtig meget viden om hvad og hvordan Glucosamin virker.

• #15   7. jun 2011 nå, det var en lyshåret mand der holdt det jeg var på, det med protein lyder ikke som det han sagde. jeg synes det var et godt kursus han holdte, det eneste jeg ikke kunne lide ved de var han den måde han understregede at han ikke var der for at sælge noget. men så fortæller om hvor ringe kvalitet alt foder har, også bare venter på at nogen spørger hvad han selv giver sine hunde, også kommer deres eget foder lige pludselig frem (som jeg ikke kan se er bedre end alt muligt andet med soya og majs og det hele) men snakken om protein, aminosyrer, glucosamin, kalk, barf og alt muligt andet synes jeg var rigtigt godt

• #16   7. jun 2011 de er der jo kun for at sælge intete andet, de har en foretning som alle andre, og nej det er ikke et produkt jeg syntes er vildt godt..

Kommentér på:
Glukosamin til begyndende slidgigt

Annonce