vilofarm hundefoder vilofarm hundefoder
Hej,
jeg har kastet mig ud i foderjunglen da jeg om kort tid får min lille cavalierhvalp hjem - og hold da op jeg har været langt omkring!
Til slut havde jeg halvt besluttet mig for at forsøge med arion puppy, da jeg har hørt meget godt om dette foder, men ved en grundig søgning på nettet faldt jeg over vilofarm hundefoder der - efter hvad jeg kan kode - indeholder mere eller mindre det samme som arion, men til halv pris.....
Så hvis der er nogen derude med erfaringer med dette foder bliver de modtaget med kyshånd!
(har ikke kunne finde en tråd om foderet herinde i forvejen)
På forhånd tak for hjælpen.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Korn står som første ingrediens og man skal LANGT ned for overhovedet at finde noget kød..
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 30
mit problem er mest at jeg ikke kan finde nogle med erfaringer med dette foder (måske fordi det er relativt nyt?) og det ville nu være rart
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Jeg synes det vigtigste er, at kigge på selve ingredienslisten, og ikke på selve procentandelene. Det interessante er jo, hvor procenterne kommer fra. Jeg synes det er væsentligt om det er fra rigtigt kød, eller om det er fra affald.
I hvalpefoderet kan jeg se, at kød/biprodukter står først, hvilket er godt - men endnu engang står det ikke specificeret + der står biprodukter, hvilket betyder at det er affald som ikke egnes til menneskeføde. Det vil sige næb, tryner, ben og den slags
mar 2011
arion hvalpefoder:
18% fedt
8,0% aske
2,5% fibre
9,0% fugtighed
30,5% kulhydrater
32% protein
Ingredienser: Kylling 30% - ris - majs - hydrolyseret kylling protein - roemasse - olie og fedt - vitaminer og mineraler - æg og æggeprodukter - tørgær - lectin - F.O.S. - yucca extract.
vilofarm hvalpefoder
14,5% fedt
8,5% aske
2,5% fibre
9% fugtighed
1,5% calcium
1,2% fosfor
33,3% kulhydrater
29,5% protein
ingredienser: kylling (29%), korn, vegetabiliske biprodukter, olie og fedtstoffer, mælk og mælkeprodukter, gær og gærprodukter, grøntsager, fisk og fiskeprodukter, mineralstoffer
for mit, dog ikke særligt trænede øje, ser de nemlig temmelig ens ud i sammensætning - tar jeg fejl?
mar 2011
men så lige endnu et måske tåbeligt spørgsmål, kan tryner osv ikke være udmærket for hunde?
mar 2011
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
At rigtig mange ikke vil fodre med et produkt der indeholder korn er ikke ensbetyudende med at de foderprodukter er dårlige for din hund - uanset hvad folk måtte mene og forsøge at overbevise dig om.
Råfodring og kornfrie tørkoster er et rigtigt stort hit disse dage, og rigtig mange er utrolig glade for de produkter - hvad jeg vil frem til er blot, at hvis hunden trives er der ingen grund til at bryde sit hoved med hvad "de andre" anbefaler..
Du kan se om hunden trives og optager sit foder ordentligt ved at holde øjne med:
Afføring - hvad der kommer ud skal være en del mindre end hvad der kommer ind. For store mængder afføring betyder at hunden ikke optager foderet særlig godt, og det meste kommer ubrugt ud igen.
Øjne - Hunden skal have klare og rene øjne. Et ringe foder vil forøge mængden af "øjensavl"
Mundlugt - En hund skal ikke lugte grimt ud af munden. Dårlig ånde kan skyldes dårlig mundhygiejne, men også være indikator til at hunden ikke fordøjer maden korrekt.
Pelsen skal være flot og skinnende, huden smidig, men ikke fedtet. Fedtet pels eller hud er også tegn på at hunden udskiller affaldsstoffer fra foderet ud gemmen huden..
Personligt holder jeg mig fra foder hvor der er tilsat farve og sukker, men korn er jeg ikke fanatisk med hvis hunden trives.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Så hvad der faktisk er i foderet - det kan producenten skifte ud fra produktion til produktion... HVis man kan få fat i billigt majs den ene gang eller billig hvede den næste.. Så passer foderet stadig på beskrivelsen.
Prøv modsat at se på Arions beskrivelse.. Der ved man kornindholdet er majs og ris, man ved tilgengæld stadig ikke hvor fedt og olien kommer fra..
Men i forhold til andet foder i samme prisklasse, så tror jeg ikke du får ret meget mere for pengene... Hvis du der i mod gerne går bare en smule op i pris - så har du meget større kvalitetsspænd at vælge mellem. Og du kan finde noget rigtig fint foder!
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
vilofarm hundefoder