{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.972 visninger | Oprettet:

Mille N
Mille N
Tilmeldt:
15. mar 2011
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64

Løbetid/sjat tisser - Pekingeser {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Jeg har lige et par spørgsmål omkring løbetid og Pekingeser d amin tæve er en Pekingeser..

For præcis et halvt år siden i dag, startede Fies løbetid (for første gang)

Jeg mener at kunne huske, at hun blødte i ca 13 dage.. Men jeg er absolut ikke sikker..
Jeg har fået fortalt at der er forskel på løbetidslængde og at det kommer an på om det er en stor hund osv. passer det???

Hvis det gør så kan jeg regne ud at Pekingeser går under "små hunde" Hvor lang tid bløder hun (Jeg ved godt at bare fordi hun ikke bløder ikke er ens betydning med at løbetiden er overstået)

Dyrlægen sagde at selve løbetiden tager ca 1 måned, men sidste gang blødte hun ikke en hel måned !

Et andet spørgsmål er Fie er begyndt at "sjat-tisse".
Hun når kun lige at sætte sig i et sekund og så rejser hun sig op igen når vi er ude og gå.. Jeg kan se at der bliver vådt så der kommer noget ud, er det fordi hendes løbetid er lige på trapperne og hun afmærker sig?? Det skal lige siges at vi ALDRIG har hevet i hende når hun har skulle lave noget el.lign.. hun kan også godt stå og snuse i lang tid før vi afleder hendes opmærksomhed normalt. så det er ikke fordi vi hiver i hende når hun skal tisse..

Hun kan også ligge ude i haven og sige lyde, det er ikke frodi hun hyler som sådan, men sådan små lyde kommer der smiley ..

Kan det have noget med hinanden at gøre?

Jeg håber i kan hjælpe mig med disse spørgsmål ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid/sjat tisser - Pekingeser
  • #1   6. jun 2011 jeg har ikke hørt, at varigheden af blødning skulle variere efter hundens størrelse. Der er stor forskel på mine to, de har nogenlunde samme størrelse, men hvor Disen kun decideret bløder et par dage, er Polly oppe på næsten 2 uger, tror jeg.

    Mht tisseriet, så er begge mine begyndt at små-tisse efter deres første løbetider. De gør det også mellem løbetiderne men op til en løbetid, bliver det mere markant for Disens vedkommende (med Polly ved jeg ikke endnu, da hun kun har været i løb én gang)


  • #2   6. jun 2011 Hov, hun er stadig i løbetid selvom hun ikke bløder. Og det med piveriet er vist også meget normalt. Polly har jeg ikke mærket den store forskel på, men Disen går og klynker lidt og bliver EKSTREMT puttesyg

  • Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
    #3   7. jun 2011 Mange tak for hjælpen :)..

  • #4   7. jun 2011 Selv tak :). Du skal jo forresten altid være obs på blærebetændelse og den slags, når de sjat-tisser. Der KAN godt være noget galt også selvom de er på vej i løb

  • Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
    #5   7. jun 2011 Ja, Det er noget jeg lige må holde øje med ! smiley ..

Kommentér på:
Løbetid/sjat tisser - Pekingeser

Annonce