{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Jamen det er jo dejligt {{forumTopicSubject}}

Når folk anskaffer sig hund uden at sætte sig ind i det at have hund, racen osv..
FLOT

Jeg har åbenbart kontakt til mange pt. der har fået hund, og som ikke aner noget som helst.
ALT stritter på mig.
Og det er ikke fordi de spørger mig om noget, jeg får det bare afvide.
Og så pådutter jeg dem altså viden..
På en pæn måde.

Jeg vidste self. ikke alt da jeg fik hund, men jeg havde læst og læst og læst, så jeg vidste da mange ting, og spurgte løs herinde.

Jeg bliver virkelig harm, fordi jeg elsker min hund så meget - og generelt hunde - og kan ikke forstå at alle ikke giver dem de bedste i verden.

Surt opstød fra mig (kommer ellers ikke så tit)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jamen det er jo dejligt
  • #1   8. jun 2011 Synes det i dag , er blevet en hel videnskab at holde hund.......jeg synes ikke man behøver vide ALT, inden man anskaffer sig en hund.
    Selvfølgelig skal man læse om hunde ( specielt den hund man vil anskaffe sig )....... men jeg synes også man vokser med opgaven.... ;O)

• #2   8. jun 2011 Det er også rigtigt. Jeg ved stadig ikke alt :o)
    Men jeg var så klar som jeg nu kunne blive hehe.

Men at anskaffe sig en race der eks. ikke egner sig til at være alene hjemme, og ikke have sat sig ind i det, så skriger det i mig.
    Især når jeg ikke rigtig ved om de overhovedet har lært den at være alene hjemme.

Eller at være dagplejemor og få en hvalp, og ikke vide om hvalpetiden, hvordan hunden opfatter børn osv.

At kastrerer en angst hund fordi den er hyper (NEJ din knallert - den er angst og den er teeanger - og den er ikke hyper).

Jeg kan blive ved..... ÅH my. Held og lykke med din fremtidige hund. Det er altså ikke legetøj.

• #3   8. jun 2011 Marianne P

Er der da nogen specielle racer , der ikke egner sig til at være alene hjemme ?....... er det ikke noget man lærer hunden , ved " alene-hjemme-træning "..?
    Jeg har også været dagplejer.... med hvalp / hund . og 7 katte.... Jeg synes man hurtigt finder ud af , at få det til at fungere....
    Mon ikke de finder ud af tingene...?... selvom de ikke ved ALT på forhånd.... :O)

• #4   8. jun 2011 Ja der findes mange misforståede hunde rundt omkring i landet.

• #5   8. jun 2011 NITTIB : Ja der er racer der har sværere ved at være alene end andre..

• #6   8. jun 2011 Tina og Alex N
    OK....... hvilke racer er det ?...... for jeg aner det faktisk ikke ... :O)

• #7   8. jun 2011 NITTIB

http://www.team-ami.com/kapitel17.htm

Det er vist snarere grupper af hunde, så vidt jeg har forstået smiley

• #8   8. jun 2011 Jeg må indrømme, at jeg heller ikke synger med på det kor der med, at man skal have taget en doktorgrad i hund inden man anskaffer sig en.

Detaljeniveauet i de krav, man stiller til andre hundeejere herinde er vildt, mindre kan bestemt gøre det.

Men så klart - en fornemmelse for et dyrs basale behov er helt nødvendigt, og vigtigst af alt - viden om, hvor man får oplysninger fra, når man får brug for dem.

• #9   8. jun 2011 - misforståede hunde findes i øvrigt også i stor stil blandt dem, der har læst hyldemeter af hundebøger...

• #10   8. jun 2011 Jeg syntes næsten det er værre når man støder på de der typer der tror de bare ved alt fordi de engang i 1900-tallet læste en halv bog!!!
    Jeg har en kollega der lige har fået ny schæfer hvalp, og jeg bliver virkelig sur når han fortæller om hvordan den stakkels hvalp står og hyler/skriger fordi den skal være alene hjemme allerede på 6 dagen i det nye hjem. Og helt ærligt - manden burde vide bedre for han har trænet Schæfer på forholdsvist højt plan før… Men næh nej han har den opfattelse at hunden da bare skal holde op med at stå og te sig!!! Han sover jo inde hos den om natten, så han kan ikke se hvad problemet er om dagen… Og så skal jeg bare slet ikke blande mig i hvordan han opdrager sin hund fordi han har schæfer og det er noget helt andet end Shiba, og han har gjort det en gang før og der gik det godt… Suk…

• #11   8. jun 2011 He he he ....... Der er dælme mange på HG.... der tror de ved ALT..... og bliver Tøsefornærmet , hvis man har en anden mening.....
    Og det gælder alle aldersklasser.... lige fra dem på 19-20 År... ( der har haft hund HELE deres liv ) *GG*.....
    Og dem , der har haft hund i 40 År.... og ved ALT... ( fordi det ved de bare )....

Jeg har sgu aldrig taget det så højtideligt , om min hund fik lidt menneskemad i hundefoderet...... vaccinerer kun hvert 4. År.....siger "NEJ" , når hvalpen tisser og skider på gulvet....motionerer hunden , når JEG gider... kaster ikke pinde og bolde med mine hunde.... de sover Iheller KKE i min seng ,,( jeg sover jo heller ikke i deres kurve )....
    Jeg har haft og har Tavlehunde....Hunde uden Tavle og mange forskellige blandinger....Store hunde ( New Foundlænder... Berner Sennen... Bullmastiff...Old English Sheepdog )...... Og Små hunde...( Mops... Cavalier ).
    Alle sunde og raske..... uden jeg har taget Doktorgrad i HUNDE...... *LOOOOL*...... og det har da gået fint... :O)

• #12   8. jun 2011 Nittib -

Så når nu du har været så mange hunde igennem - har de første så været prøveklude smiley eller er du bare en halvgammel dame *GG*

Nej, det er for sjov :o) Man når generelt et stykke af vejen med en portion snus-fornuft smiley

• #13   8. jun 2011 Doktorgrad er slet ikke nødvendigt. Men basal viden er altså - i min verden.
    Nogen har det bare i sig, og andre (som mig) er nødt til at få hjælp til at få den viden - som eks. via bøger, div. hjemmesider om hunde, fagpersoner mv.

Jeg har selv haft hund hele mit liv, og jeg vidste bare at jeg på ingen måde vidste nok til at have min egen hund. Og selvom jeg læste 14 bøger på forhånd og læste side op og side ned på nettet så kom det stadig som et chok hehe.

Som dagplejer ville jeg nu meget gerne have kendskab til hundes forhold til børn inden jeg fik hunden og den kom ud blandt børnene smiley

Det er jo et levende væsen. Og jeg vil ikke bare overlade mit levende væsen til en skæbne der hedder "mon ikke nok det går".
    Nul det skal gå, og det søger jeg for smiley

• #14   8. jun 2011 Sarah Trebbien R
    .Nu har jeg haft hunde i 45 År... ( voksen-år ).... altid 2 ad gangen.... og flere STORE racer ,, der ikke bliver så gamle...
    Så ...Tjaaa.... de første var måske " prøveklude " som du skriver...... men er det ikke det , hos ALLE hundeejere.
    Man ved ikke hvordan det er at have hund , før man har prøvet det ...:O)

Og ...JA.... jeg er en " halvgammel dame "...... Jeg har et barnebarn , der er 1 År ældre end dig.....

• #15   8. jun 2011 Dybest set er der jo intet, der pr. automatik eller til hver en tid kvalificerer et menneske til at være en god hundeejer.
    Om de har læst mange bøger, har haft mange hunde, har haft hunde i mange år.....

Nogle har bare evnen uden nogensinde at have åbnet en bog og uden nogensinde at have været i nærheden af hunde før.

Andre får "det" aldrig, uanset mængden af læste bøger eller mængden af år på bagen med hunde i hjemme...

Det er helt andre ting, det handler om.

Hvad der dog er helt sikkert er, at ingen kan vide hvordan det er at have hund, før de har prøvet det.
    Og ingen kan vide hvordan det er at have en given race, før det er prøvet.

• #16   8. jun 2011 Ha ha ha ......det er ligesom dem , der ved ALT om børneopdragelse ... indtil de selv får børn..... :O)

• #17   8. jun 2011 Nej, ingen kan vide hvordan det er at have børn før de har prøvet det...

Ud over det, så mener jeg ikke de to ting kan sammenlignes...

• #18   8. jun 2011 Jeg syntes at der er mange sammenligninger mellem hunde- og børneopdragelse smiley
    Det erfarede jeg i hvert fald på mit psykologifag smiley

Kommentér på:
Jamen det er jo dejligt

Annonce