1.504 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Øre rens og klipning af hår... Øre rens og klipning af hår...

En af mine hunde skal om få dage lægges i narkose og have ordnet øregange, - da han lider af øregangsbetændelse...

Han har en del ørebehåring der kan være årsag til at dette problem har været tilbagevendende hos ham - og i den forbindelse hørte jeg et instrument til fjernelse af hår i øregangen nævnt - men husker nu IKKE navnet...

Noget med P
Pengang ???

Det skulle være et lille sakse lignende instrument, der dog ikke klipper - men som kan tage rundt om hårene - og når man så vrider / drejer instrumentet rundt - så trækkes hårene ud - uden noget særligt ubehag for hunden -

Er der nogen der har erfaringer med et sådan instrument - eller kender anden god måde at få hår ud af øregangen -
Og vi taler nedre øregang hvor en saks ikke kan komme - smiley

På fårhånd TAK... smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øre rens og klipning af hår...
  • #1   8. jun 2011 Det gør ondt på hundene.
    Min har også i flere år lidt af øregangsbetændelse og det var ved at nærme sig en operation.

Dyrlægen forslog så et nyt produkt der hedder MalAcetic Otic Ear cleaner.
    Deb første uge skulle jeg bruge det hver 2 dag og hver 2 dag øredråber.
    Senere skulle jeg med den lille potesaks klippe så meget hår væk i øreganen og give hende en forebyggende behandlig 1 gang om ugen

Hvor hun før havde betændelse med 5-7 ugers mellemrum har hun nu ikkehaft betændelse i 1 år.

Min hund er en race der har hængeøre og meget håt.
    Da jeg fik min lille cockerpige fik hun igså forebyggende behandling

Jeg var ellers indstillet på operation.

• #2   8. jun 2011 Ej hvor er du god Lena - Hvilken størrelse vil du sige jeg skal bestille til min Chinese Crested på 4,5 kg - ??

Er det ikke rigtig forstået at jeg tager fat om hårene lige en cm nede i øret og snor tangen som så vrider hårene af ??

• #3   8. jun 2011 Sådan en har jeg aldrig set før, det er måske sådan en man skulle bruge

• #4   8. jun 2011 Alice - hvilken slags operation er der tale om ???

Dyrlægen sagde ellers at den Peang ikke skulle gøre ondt på hunden - Og at den trak hårene ud så dybt at der med tiden ville vokse færre og færre hår ud -

Lige nu er han på øredråber - og skal så i narkose når øregangen er faldet nok i hævelse til at de kan komme til...

• #5   8. jun 2011 Alice - min er jo en CC Puff - med meget hår og hængeører - men nu har jeg barberet hans ører helt ned - og når det her er overstået - så vil jeg prøve at få hans ører op og stå - håber ikke det er for sent -

Alle mine andre CC´ere har oprejste ører og døjer aldrig med dette - Så håber det kan være en løsning -

• #6   8. jun 2011 Jeg har jo en engelsk springer og en cocker , springer skulle når hævelsen var faldet lægges i narkose og få godt renset ud.

Men i mellemtiden der det produkt jeg skriver om kommet frem, det regulere surhedsgraden i øret

Og det instrument der var tale om kendte jeg slet ikke , tænke på noget andet

• #7   8. jun 2011 Lever med hunde : Tror du ikke det er for sent at få hans ører op og stå når han er over tandskifte?

• #8   8. jun 2011 Tinna- Næææ - min erfaring er at det sagtens kan lade sig gøre -
    jeg har hørt om det m tandskifte - men oplever ikke at det nødvendigvis er sådan - Smiler...

• #9   8. jun 2011 Ok - har altid fået at vide at de to ting hænger sammen. Men har self også kun prøvet på Silas' og hans ører stod fint efter tandskifte.

• #10   9. jun 2011 Lena - TAK - smiley

Kommentér på:
Øre rens og klipning af hår...

Annonce