Øre rens og klipning af hår... Øre rens og klipning af hår...
En af mine hunde skal om få dage lægges i narkose og have ordnet øregange, - da han lider af øregangsbetændelse...
Han har en del ørebehåring der kan være årsag til at dette problem har været tilbagevendende hos ham - og i den forbindelse hørte jeg et instrument til fjernelse af hår i øregangen nævnt - men husker nu IKKE navnet...
Noget med P
Pengang ???
Det skulle være et lille sakse lignende instrument, der dog ikke klipper - men som kan tage rundt om hårene - og når man så vrider / drejer instrumentet rundt - så trækkes hårene ud - uden noget særligt ubehag for hunden -
Er der nogen der har erfaringer med et sådan instrument - eller kender anden god måde at få hår ud af øregangen -
Og vi taler nedre øregang hvor en saks ikke kan komme -
På fårhånd TAK...
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Min har også i flere år lidt af øregangsbetændelse og det var ved at nærme sig en operation.
Dyrlægen forslog så et nyt produkt der hedder MalAcetic Otic Ear cleaner.
Deb første uge skulle jeg bruge det hver 2 dag og hver 2 dag øredråber.
Senere skulle jeg med den lille potesaks klippe så meget hår væk i øreganen og give hende en forebyggende behandlig 1 gang om ugen
Hvor hun før havde betændelse med 5-7 ugers mellemrum har hun nu ikkehaft betændelse i 1 år.
Min hund er en race der har hængeøre og meget håt.
Da jeg fik min lille cockerpige fik hun igså forebyggende behandling
Jeg var ellers indstillet på operation.
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Er det ikke rigtig forstået at jeg tager fat om hårene lige en cm nede i øret og snor tangen som så vrider hårene af ??
jan 2008
jul 2005
Dyrlægen sagde ellers at den Peang ikke skulle gøre ondt på hunden - Og at den trak hårene ud så dybt at der med tiden ville vokse færre og færre hår ud -
Lige nu er han på øredråber - og skal så i narkose når øregangen er faldet nok i hævelse til at de kan komme til...
jul 2005
Alle mine andre CC´ere har oprejste ører og døjer aldrig med dette - Så håber det kan være en løsning -
jan 2008
Men i mellemtiden der det produkt jeg skriver om kommet frem, det regulere surhedsgraden i øret
Og det instrument der var tale om kendte jeg slet ikke , tænke på noget andet
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
jul 2005
jeg har hørt om det m tandskifte - men oplever ikke at det nødvendigvis er sådan - Smiler...
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
jul 2005
Øre rens og klipning af hår...