{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæfer overfaldt kvinde - i kunstig koma.
  • #1   9. jun 2011 Jeg undre mig, hvad betyder dette:

    "Hundeejeren er sigtet for overtrædelse af hundeloven" ???



  • #3   9. jun 2011 Stakkels kvinde..:(



  • #5   9. jun 2011 bare på med schæferen på forbudslisten. sammen med de andre ..


  • #6   9. jun 2011 Overtædelsen kan vel også være manglende mærkning?

  • #7   9. jun 2011 K H : det var da virkelig noget pis at fyre af !

  • #8   9. jun 2011 næ det kan jeg da ikke se det er


  • #9   9. jun 2011 hvad er forskellen ?????


  • #10   9. jun 2011 mon ikke han blev sigtet for overtrædelse af hundeloven, da de endnu ikke havde fastlagt at schæferen altså ikke var af "kamphunde-lignende typr", som først antaget...?

  • #11   9. jun 2011 ja manden skal sigtes og hunde racen på forbudslisten sammen med de andre sådan skal de blive ved intil der ikke er hunde der bider pu ha sikke en omgang


  • #12   9. jun 2011 KH Så skal vi simpelthen forbyde alle hunde??? For enhver hund kan bide! Uanset størrelse, alder, køn!

    Nå, jeg er glad for jeg ikke er den eneste som undre mig over det med overtrædelse af hundeloven...


  • #14   9. jun 2011 Money>> lige netop siger man a må man også sige b


  • #15   9. jun 2011 K H mener du det helt seriøst?????

  • #16   9. jun 2011 og min undren i denne forbindelse ang forbudsliste er at mig bekendt er der ingen på den liste der har overfaldet mennesker, og de fleste af racerne på den liste har overhoved ikke været involveret i noget som helst, og dem som har, har det været andre hunde og ikke mennesker, de hunde som har forvoldt menneske skade er ikke kommet på listen, hvorfor mon IKKE???


  • #17   9. jun 2011 ja ellers skriver jeg det ikke


  • #18   9. jun 2011 du kan ikke lave et forbudsliste og en obs liste med racer der står for skud hvis de laver noget, bare i flæng, fordi hunde racen har et andet udtryk.. her må man se på de overfald der kommer og sætte de racer der forvolder skade på den liste, ellers er det jo rent pjat og medie orgie. ang forbudslisten. og ikke noget der virkelig skal havde en mening

  • #19   9. jun 2011 Hey>>> har du en link ???? og hvilke racer på listen drejer det sig om


  • #20   9. jun 2011 hvis du hentyder til den episode med amerikansk bulldog overfald på naboen så rigtig ja det var 1 episode, og hvad kom det til at koste ??? at den kom på forbudslisten. så kan ikke se at denne her episode skulle være anderledes tvertimod

  • #21   9. jun 2011 er fuld bekendt med hvad ambullen står for, men min undren er at man kan sætte en race på en forbudsliste fordi den har lavet ulykker i få tal (menneske overfald)
    når andre racer har et hav at en synde register bla rottweileren, samt schæferen, men begge hunde er ikke på forbudslisten, kun rottweileren er på obs listen, så jeg ser ikke hvorfor schæferen ikke skal på denne liste, når man laver noget for at dæmre op omkring hunde overfald skal man vel føre det til dørs, hvis det da ikke bare var en politisk stundt denne lov


  • #22   9. jun 2011 man kan diskutere hvad et overfald er kan se du har eller har haft ambull, og hvad jeg vil mene om denne overfald på naboen, der var da vidst ingen af dem der røg i koma efter denne overfaldt dem. man skal se det med flere øjne, denne overfald var også lige precist da medie orgien var på den højeste og alle folk så store kæmpe kamphunde alle vejne ... jeg skal ikke bestride at ambullen har fejl og virkelig har bukket under for folks endeløse dårlige avl. men når det så er sagt. så er det stadig et fåtal at episoder med menneske overfald hos de hunde som er på forbudslisten frem for andre som absolut står for meget grumme ting

  • #23   9. jun 2011 og kan ikke se et formål med en forbudsliste hvis den kun skal sammen sættes pga hundens udseende og ikke på det faktum i hvad hunden/racerne har gjort ...og det må jo være det de har ment med denne forbud,, at det er racer/blandinger som forvolder skade på mennesker og dyr der skal stå på listen... ellers er det jo ikke mindre en gemen chikane overfor de folk der ejer en af de frygtede vilddyr.. som medierne ynder at kalde dem

  • #24   9. jun 2011 Hey>> også derfor jeg skriver som jeg gør på med schæferen på den liste eller idemindste på obs listen, kan ikke se hvad forskellen skulle være om det er en ambull staffordshire eller schæfer der bider



  • #25   9. jun 2011 og når vi nu har fået den liste som jeg forøvrig ikke er tilhænger af, men det er en anden sag, hvorfor så ikke føre den til ende, ?? meningen i den sidste ende har vel været fra politikernes side at få de hunde der bider og forvolder skade på mennesker og dyr væk, ellers er den jo nytteløs

  • #26   9. jun 2011 men selvfølgelig kommer schæferen ikke på hverken den ene elelr den anden liste hvad skulle politiet så stille op !!!! men man må sige der er dæme forskel behandling når det kommer til hunde racer ...

  • #27   9. jun 2011 KH: hold da op noget bræk at lukke ud..!! Der er sgu ingen af de hunde der på listen der skulle være på den liste.. Så hvorfor tilføje flere, det kunne jo lige så godt ha været hvilken som helst anden mellem/stor hund der havde gjort det der..:(

  • #28   9. jun 2011 MIZZ>> lige netop min pointe i det her,,, men nu er listen her hvis du ikke har bemærket det om det må man så tage til eftertragtning og rette sig efter det...

  • #29   9. jun 2011 that is life

  • #30   9. jun 2011 KH: jamen hvis du har samme mening, hvorfor så ønske flere på den?

  • #31   9. jun 2011 MiZZ> min pointe i det her er at hvis man ser gennem fingre med overfald i den kaliber som flere racer har været involveret i ,, så er de nuværende der er på listen jo latterlig gjort så det batter... og nej som jeg også skriver er jeg ikke tilhænger af denne latterlige forbud, men når den er der er der vel en mening med den eller ???har der nogen sinde været det

  • #32   9. jun 2011 MIZZ>> det skal jeg såment sige dig da de hunde som nu er på listen stod for skud... var de fleste med andre racer helt oppe i skoene for at få dem forbudt... nu kan det være de selv kan smage deres egen medicin.. da dem der feks har en schæfer eller rottweiler må havde lidt rumlen i maven over hvad der måske kan komme til at ske... der var ingen eller næsten ingen opbakning fra deværse hunde ejere da forbuds listen blev lavet, måske lidt dumt

  • #33   9. jun 2011 jeg ønsker såment ikke flere på nogen liste. det er vores folke valgte politikere der har lavet en liste med påskud om farlige hunde, så skriver jeg bare hvad der burde forventes af et sådan forbud..og farlige hunde er ikke udssende bestemt... som man måske skulle få en ide om at sådan hænger det nok sammen når det kommer til stykket og ikke så meget om virkeligheden i hunde overfald osv...

  • #34   9. jun 2011 men god aften til alle, jeg vil smutte igen

  • #35   9. jun 2011 men god aften til alle, jeg vil smutte igen

  • #36   9. jun 2011 Woooow... det var dog .. ja....

  • #37   9. jun 2011 HYlsted>> må man be om en ordenlig tone fra din side !!!!!!!!!! hvis du ellers kan læse så vil du også kunne forstå mine argumenter i det jeg skriver....

  • #38   9. jun 2011 Hylsted>> men da det ikke er første gang du kommer med nedladen ord herinde på folks meninger, når det drejer sig om din race

  • #39   9. jun 2011 PIQE>>> som jeg har sagt så mange gange før.. 95% af gangene en hund bider er det ejerne der er den skyldige part.. min pointe i det jeg skriver er ikke at nogen hun/hunde skal på noget forbudsliste. men derimod skal den liste der er på visse hunde ophæves, da denne her eksempel viser at den ikke virker..

  • #40   9. jun 2011 Det vil jeg gerne give dig ret i, men skrev du ikke også først at det her nu også var en grund til at schæferen skulle på listen?

    Synes du modsiger dig selv lige nu smiley


  • #41   9. jun 2011 en lov kan man ikke lave halt, og sige at fordi hunden har fået tæsk og gået i flæsket på damen så er det ok... enten er der en lov eller er der ikke og jeg så helst der ikke var nogen.

  • #42   9. jun 2011 PIQE>> jeg sitere bare loven som den er skruet sammen.. jeg har citeret mange gange at jeg ikke er for at nogen hund skal på nogen liste eller for den sags skyld nogen overhoved...
    men når man strikker en lov sammen der vedrøre en masse som har de hunde.. og laver ydermere også en obs liste hvor racer skal på hvis de laver grumme overfald... sig mig så hvad for for du ud af det så ???
    hvis en schæfer der som alle andre hunde ikke er en bedre hund en feks en ambull i de forkerte hænder skulle gå fri af sådan en liste...
    ville man så mene at sådan en lov var fyldesgørrende,, eller ville man mene at den var det rene pjat????


  • #43   9. jun 2011 HEY>> enig problemet i alt det hunde haløj her om forbud og lister, er at der er lige så mange mennesker som der er meninger om hvordan man skal gøre tingene og ikke uden nogen form for opsyn... jeg ved af erfaring at mange opdrættere avler hovedløs kun med udstilling for øje så skidt med alt andet... og at man oven i købet ved annerkendt kennel klub tillader flere racer at blive udsat for systemisk vanrygt for at hunden sklal fremtræde på bedst mulig måde ved udstilling er jo total hen i vejret

  • #44   9. jun 2011 HYSTED>> alle kan ikke dele dine meninger herinde... og jeg gider ikke skændes med dig da det er det eneste du higer efter så god aften til dig (du for nok en lille påmindelse )) men det har du jo fået så rigelig af

  • #45   9. jun 2011 Jeg vil mene, at det er langt ude, at påstå at schæferen skal på listen ud fra dette overfald....
    hvis man skal komme med sådanne udtalelser, skal man først sætte sig en DEL mere ind i de forskellige racer og typer.... de forskellige racers oprindelse og egenskaber....
    og det samme ville jeg sige, havde det været en hvilken som helst anden race....

    nej listen burde ikke være der, men folk forstår det tydeligvis ikke på andre måder...

    vejen frem er totalt tavlepåbud! IMO!


  • #46   9. jun 2011 Der er ikke nogen hunde der skulle være på en liste.. Kun mennesker..

  • #47   9. jun 2011 PIQE>> enig men sådan blev det så ikke

  • #48   9. jun 2011 KH: min hund blev faktisk bidt af en schæfer i søndags (ser evt mit album)
    Men derfor synes jeg altså ikk den skal på nogen liste, for kunne ha været hvilken som helst race der havde bidt min, da det er ejeren som opdrager hunden..


  • #49   9. jun 2011 Mizz - *thumbs up*!

  • #50   9. jun 2011 MIZZ>> mine indlæg sitere hvad et forbud skulle indebære det er ikke mine synspunkter jeg kommer med..
    men alle der ikke ved hvad der står i den lov kan jo spasere ind og læse den... OG LIGE FOR AT FÅ DET SLÅET FAST MED 7 TOMMER SØM SÅ ER JEG IKKE FOR AT NOGEN HUND SKAL STÅ PÅ EN LISTE. MEN DEN SYNSPUNKT DELE JEG SÅ DESVÆRE IKKE MED VISSE PERSONER !!!!!


  • #51   9. jun 2011 det bliver så mit sidste kommentar, tak for en hyggelig sluder hygge

  • #52   10. jun 2011 "Hunden var blevet trænet til kamp og har meget ofte angrebet mennesker og dyr.. "

    Okey, så forstår jeg bedre, at politiet refererer til en kamphund-lignende hund til journalisten, når det drejer sig om denne schæfer... de mente helt sikkert, at den var trænet til kamp eller igen skulle schæferen bare ikke nævnes..hmmm

    Igen undres jeg..man skal ikke tro, man skal vide, hvor svært kan det være!

    Uamset hvad en trist historie og der er tale om totalt inkompetente ejere, som fremover aldrig skal have lov til at eje et dyr.


  • #53   10. jun 2011 T&M Hysted:
    "nej listen burde ikke være der, men folk forstår det tydeligvis ikke på andre måder..."

    Er det ikke en selvmodsigelse?



  • #55   10. jun 2011 Det er ikke normal adfærd for nogen racer, ikke kun scæferen....

    Schæferen har godt nok også en trist historie mht. overfald og skambidning af mennesker og hunde, selv politiets nok så trænede schæfere har det slået klik for og ikke kun kriminelle har været offer for deres bid.

    Alle disse schæferhunde ejere skal vel også lære det, men skal racen på nogen liste, NOT, ligesom ingen andre hunderacer skal være eller gøres forbudte.



  • #56   11. jun 2011 nej men hvorfor skal visse racer gå fri når andre ikke skal ???? det undre mig meget ... m,åske fordi nogle racer er for omfattende til at man kan gå ind og forbyde dem ... ?????

  • #57   11. jun 2011 så er der retfærdighed i vores land er der ytrinsfrihed hvad man vil eje i vores lille smalsporet land nej det er der ikke... en såkaldt kamphund som man ynder at kalde de hunde der laver rav i det og overfaler mennesker og dyr.. er ganske lig med en alm schæfter eller rottweiler eller en anden større hund der kan forvolde skade på et menneske eller dyr, man skal bare huske på at alle hunde kan forvolde skade i de forkerte hænder... sørgelig som det er sagt men sandt..
    vi må lære vores hunde at de ikke må bide men at de må slå med deres poter, så må den regeringen da blive glad ....


  • #59   11. jun 2011 En lab, schæfer, hønsehund, ja alle store hunde er i stand til at slå andre dyr/hunde ihjel.

    Der skal altså noget til, når en schæfer er i stand til at springe på ryggen at en golden retriever og slå den ihjel. Schæferen har lige nemt ved, at springe op i armene på en ældre dame og slå hendes lille hund ihjel, hvilket er sket, som en muskelhund. Det kan altså ikke retfærdiggøres på nogen måde.

    "De hunde der kommet på listen, er jo kommet der fordi de laver langt større skade"

    Det er simpelthen ikke korrekt!
    Listen og racerne derpå er en hovsa-løsning, hvilket også er ved at gå op for ganske mange. Der er ikke tale om nogen form for statistik bag udvælgelse af de 13 racer og det er skammeligt!

    Ja, K H self skal det der være lige regler for alle.


  • #61   12. jun 2011 En schæfer kan på et splitsekund lave så meget skade, at en hund ikke overlever.

    En schæfer flænser.... Hvis den vil. Det er der heldigvis ikke ret mange, der vil.

    Naturligvis er det ikke relevant at putte en hund mere på en fuldstændig tåbelig liste....

    Og - med hensyn til damen der blev overfaldet, og kom i kunstigt koma. Hun faldt ud af et vindue - jeg har ikke læst, hvad der rent faktisk forårsagede de skader, der har gjort at det var nødvendigt at hun kom i koma.

    Ikke desto mindre er problemet løst - hunden er væk og kommer ikke til at lave flere skader. Og bliver heller ikke selv skadet igen.


  • #62   12. jun 2011 Palle prøv og kig mit album hvor min hund er blevet bidt, de skader min hund fik er fra et enkelt bid fra en schæfer.. Hvis den havde fået lov at forsætte havde det da været meget værre..
    Alle store hunde kan altså lave voldsomme skader og slå ihjel.


  • #63   12. jun 2011 Mizz Vestergaard:

    Har ligge kigget dine billeder og nej det ser virkkelig ikke godt ud..god bedring med hende smiley


  • #64   12. jun 2011 Lægerne lagde hende i koma. Hun faldt ud af vinduet fordi hun besvimede og fik over balance. Der er ikke mere end ca 180 cm fra vinduet til jorden. Men hun er sendt hjem igen. Men ser bestemt ikke godt ud i hovedet. Men hun har det helt fint

  • #65   12. jun 2011 Tja hvis vi snakker bidskader, så kan dalmatineren også være med. Min hund piqe blev angrebet af en plettet. Men derfor synes jeg da ikke at racen ska på listen. Jeg synes bare at det ska gå hårdere ud over den enkelte hund der bider og hundens ejer. Ikke hele racen

  • #66   12. jun 2011 Det var en ren racet dalmatiner. Jeg kender personligt hunden og de gik til udstilling med den. Så det var det smiley plettet var et synonym for dalmatiner i den her sammenhæng smiley

    Men derfor synes jeg stadig ikke at en hel race ska forbydes. Men den enkelte hund og ejer. Det er jo heller ikke alle hunde der er ens. Så derfor er det efter min mening kun den enkelte der skal straffes og ikke alle.

    Jeg synes at alle hunde skal mental testes inden for racestandarten og de der ikke består skal steriliseres. Men det er bare min mening. smiley


Kommentér på:
Schæfer overfaldt kvinde - i kunstig koma.

Annonce