{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Hva ska jeg dog gøre, han knurre og gør! {{forumTopicSubject}}

Hej , Min hund Kenzo, han kan simpelthen ikke gå forbi nogen mere (både mennesker og hunde) uden han ska "spille smart" som vi kalder det.
Utroligt nok siger katte ham ikke noget, der stopper han kun op og så går han videre.

Jeg ved virklig ikke hvad jeg ska gøre, der er aldrig nogen mennesker der har gjort ham noget, og han har altid været glad for a møde andre hunde ????

Hjælp !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva ska jeg dog gøre, han knurre og gør!
  • #1   11. jun 2011 hvor gammel er han og hvilken race???

  • #2   11. jun 2011 lav en masse kontakt øvelser med ham der hjemme , hvor han for en god bid hver gang han har kontakt på dig

    når så den sidder i skabet , kan du med fordel bruge kontakt øvelsen når du ser at der kommer nogen imod jer.

    det gjorde jeg med min simmer og efter bare en måned intens træning og konsekvens , ja så blev han lige glad med hvad der måtte komme , for mor var meget bedre .

    kontakt kontakt kontakt , det er vejen frem

    held og lykke med det


  • #3   11. jun 2011 Min Kato gør det samme.. Og tja har fået det dæmpet lidt..
    Har bare "vænnet" mig til at sådan er han bare..
    Kato er lidt over 1år og Lhasa Apso..


  • #5   11. jun 2011 Ulla - Det ville aldrig gå med min Kato.. Han kan på ingen måder koncentrere sig når der er mange hunde omkring sig.. Tror sgu han har damp.. *Griner*

  • #7   11. jun 2011 Ulla - Han kan sagtens med dem han kender uden nogen som helst problemer..
    Men fremmedehunde og mennesker.. Nope, der er ikke noget at gøre.. Han kan ikke lide dem..


  • #8   11. jun 2011 * Carina aka Pitbullen *

    som Ulla siger , alt kan læres , det tager bare tid

    du må ikke give op på forhånd , men blive ved og ved og ved

    så skal din indsats nok lønne sig i enden.

    hvis du havde set min Bertil da jeg fik ham , ville du sige ;

    - han bliver aldrig tryg og glad

    men se ham idag efter 10 mdr. koncentreret og konsekvent træning , så er der ingen sammenligning.

    selvfølgelig kan du hjælpe Kenzo med disse problemer ( gøen , være sammen med andre hunde ) , for som du skriver har han ikke været udsat for noget der kunne skyldes dette adfærd.

    Kom du bare i gang og spørg endelig hvis du har brug for lidt in-put til træningen.


  • #9   11. jun 2011 Han er snart 2 år og er dp'er . han kan sagtens omgås mange hunder og mennekser hvis han kender dem, hvilket er dejligt, men ville os gerne kunne gå en tur i skoven og i mit boligområde , uden han behøver og spille op til ballade , for lige pludselig møder han dem forkerte hund , som ikk kan tolerer det ..

    Men mange tak for jeres gode råd , vil tage dem til mig smiley

    For ja det sidste jeg vil ud i er at han ska kastereres, da han ska lave flere kuld , når vi lige har fået styr på det der, som han lige pludselig har fået en ide om .


  • #11   11. jun 2011 Ja det ved jeg godt , men det er først kommer her på det sidste og det er ved og være noget tid siden han er blevet parret. men jo ved godt de forandre sig , men så gralt har jeg ikk høre om .

  • #12   11. jun 2011 jeg vil også mene at træning er en god ide, man skal jo netop derud hvor problemet er også bare træne træne træne smiley og til hundetræning er der jo en der har set det mange gange og som kan hjælpe, så jeg syntes helt sikkert i skal prøve at finde et sted smiley det ender jo med at i begge hygger jer smiley

  • #13   11. jun 2011 Hey Helle J...

    Min lille dsg'er dreng kan finde på at gøre det samme, og det er hverken sjovt for ham eller mig. I første omgang, indtil du får meldt dig til træning, smiley , så skal du virkelig sørge for at have nogle lækre godbidder med ud, og hver gang der kommer en "forhindring", så fasthold hans kontakt/distraher ham fra objektet, og "fyld" ham med godbidder, indtil faren er forbi.... Det er typisk et udtryk for usikkerhed.... smiley

    Det kan godt lade sig gøre. Min Anton gør det stadig, vi er ikke kommet helt fra det endnu, men vores gåture er meget bedre, når jeg husker at få godbidder med.... Jeg får ham typisk til at sitte, og så fastholder jeg bare hans opmærksomhed med godbidderne. Så ser han hverken store hanhunde eller små lækre tæver..... smiley
    Måske forbinder han det med godbidder en - hvis jeg bliver ved??

    Pøj pøj.


  • #14   11. jun 2011 Vil også klart anbefale træning.
    Har lidt samme problem men min Nanna, hun kører sig selv op i en spids og har ikke noget loft så hun bliver ved. Jeg går til træning og det er blevet meget bedre siden jeg startede kort efter jeg fik hende.


  • #15   11. jun 2011 sunshine - Har gået til træning med ham da hans problem opstod, for nemlig at få det væk inden det blev værre..
    Bestemt ikke nogen positiv oplevelse at være på det hold..

    Bjerggeden - Jeps træner med ham selv, derhjemme, på gåture osv.. Og som jeg har skrevet længere oppe, har jeg fået det dæmpet meget.. smiley


  • #16   11. jun 2011 så er du på rette vej

    du kan se det virker

    så det er nu du skal holde fast og gøre det konsekvent , så vil han til sidst have læst skriften på væggen smiley

    godt gået smiley


  • #17   11. jun 2011 Nemmerlig.. men der er stadig lang vej endnu hvis jeg skal have det dæmpet 120%.. smiley

  • #18   11. jun 2011 Dagene går og lige pludselig har du og ham nået målet smiley

  • #19   12. jun 2011 Er rigtig glad for jeres gode råd, og nu har jeg lige været ude på aften tur, med masser af godbidder, og ja vi havde ikke de store problmer her til aften. så det er bar træning træning og atter træning .

    Lige et andet spørgsmål, for vil gerne have ham til agility, og ved bare ikke helt hvor i nærheden af Albertslund der ligger noget ? smiley


  • #21   12. jun 2011 helle J


    Jeg har søgt plads på forskellige hold i KBH`s området og det har været ganske umuligt .
    Dette siger jeg ikke for at tage forhåbningerne fra dig , men blot for at fortælle dig at du måske for svært ved at finde et AG-hold lige nu.

    Det jeg vil foreslå dig er , at først melde dig til lydighedstræning og derefter AG , men vælg et sted hvor de har begge tilbud , så tror jeg du kommer nemmere ind , da du ligesom er aktiv medlem af klubben.

    Jeg opgav , at finde et sted til Bertil i KBH og nu træner jeg i Herringløse.
    Dette er så en lille privat klub med det bedste af de bedste faciliteter.
    Jeg kører gerne ½-1 time hver vej for at få den bedste træning til Bertil.

    Pøj pøj med det hele og lad os endelig høre hvordan det hele udvikler sig.

    Ps. dejligt at høre om jeres aftentur.


  • #22   12. jun 2011 Der kan være mange grunde til at hunden reagere som den gør, og det er vigtigt at finde ud af baggrunden for at kunne løse det.

    Min egen hund gør det også, nogle gange mere nogle gange mindre, jeg har haft adfærdsterapeut på og gået til træning forskellig steder, men der er intet der hjælper i længden, da det blev bedre omkring at være udfarende mod hunde og børn så blev han bare syg i stedet for, jeg har faktisk ikke lavet andet end at rende til dyrlægen med ham men der er ikke noget de kan gøre, har prøvet forskellige former for medicin og forskellige dyrlæger og nu er der gået 1 1/2 år.


  • #23   12. jun 2011 Palle : fordi han laver skønne hvalpe , og fordi han har det dejligeste temperament . Og er bar så skøn en hund, og dem som har købt hans hvalpe , er så super glade og tilfredse hunde ejere nu . Der er bar lige opstået det her lille problem , men det ska vi nok få klaret smiley

    Bjerggeden : okay ja det kan godt være man ska komme ind den vej , det ska bar helst være i nærheden da vi ikke ejer bil endnu , så det er med bus og tog smiley men lækkert lige og få a vide a man er nødt til a gå den vej , tak for det smiley jeg ska nok lave en update , den første var allerede igår , fordi han kan jo godt , det ved jeg jo smiley


Kommentér på:
Hva ska jeg dog gøre, han knurre og gør!

Annonce