{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

MIN FB HAR SART MAVE ! :( {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger ,
så har min fransk bulldog, lille Berta meget sart mave smiley
hun kan ikke tåle noget i maven uden den gå total ud af kontrol ,
det er så synd for hende og jeg kan heller ikke finde det RIGTIGE foder til hende og hun er altså 7 måneder nu ,
jeg har brug for at hun får det bedre smiley

hmm , har I nogen gode råde ,
samme oplevelse?
anbefalinger?
et eller andet smiley

kh. sart hundemave-mor smiley
øv øv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MIN FB HAR SART MAVE ! :(
  • #1   13. jun 2011 Fie fungere rigtig godt på RC´s hypoallergenic

Hun har også sart mave og lidt en del af mave/tarmbetændelse

• #2   13. jun 2011 Hvad siger dyrlægen til det?
    Har i prøvet med zoolac og hvad fodrer i med?

• #3   13. jun 2011 FB havde jeg lige forbundet med Facebook i *GG*

Har du prøvet foder som i/d?
    eller
    Hypoallergenic?

Det lyder som om du skal have fat i noget ultra skånekost - mon ikke din dyrlæge kan hjælpe dig der? smiley

• #4   13. jun 2011 Ja hvad fodres hund med?

• #5   13. jun 2011 Hvad fodres hunden med*

• #6   13. jun 2011 ***René** * - har aldrig hørt om det foder ,
    hvor får du det ? smiley

* Vivi - Now as Evil Housewife * - Zoolac er prøvet og holder kun i en periode smiley
    og dyrlægen har vi været ved og hun fik antibiotika for det i noget tid ,
    + det er hammer dyrt smiley
    jeg foder med noget der hedder Vaks , som er presset, tørte fisk uden alt muligt om ikke skal være der, så som tilsætningsstoffer smiley

Tanja *Én gang schæfer - altid schæfer * - ja jeg skal så , men hvor får jeg det ? smiley

• #7   13. jun 2011 Vaks - hvilken variant?

• #8   13. jun 2011 Vaks hvalp smiley

• #9   13. jun 2011 Hvor gammel er hun?
    Har du prøvet andet foder?

• #10   13. jun 2011 Hypoallergenic fåe´s hos dyrlægen

• #11   13. jun 2011 7 måneder ,
    ja ,
    - Pedigree
    - Royalcanin
    - Eukanauba

og nu det her smiley

• #12   13. jun 2011 Hvor længe lader du hunden spise det pågældende foder som du skifter til?
    Umiddelbart ville jeg aldrig vælge vaks eller pedigree til min egen hund. Og slet slet ikke pedigree til en evt allirgi/meget sart hund.
    Nu tænker jeg også på om hunden får nogle godbidder den evt ikke kan tåle.
    Men hvis hunden nu er 7 mdr og er FB så ville jeg nok overveje at skifte til voksenfoder enten (link fjernet) eller hypoallergenic som René skriver og min give den foderet og kun det foder (ingen godbidder) i min 3 uger for at sikre at mig selv at kunne se den fulde effekt af foderskiftet.

• #13   13. jun 2011 jamen den har ikke gidet at spise noget af det ,
    fordi den også er kræsen smiley

Og hvor får jeg fat i hypoallergenic ?

• #14   13. jun 2011 Hunde er ikke kræsne smiley De er bare beregnende smiley
    Husk ingen godbidder aller andet "lækkert" ved foderskift.
    Feks 4 frolic fylder lige så meget som en lille håndfuld hundefoder.

• #15   13. jun 2011 Kræsen?
    Hvor længe lader du det stå fremme? og hvor ofte tilbyder du den det?
    Giver du madrester eller lign.?
    For hvis den ved at hvis den ikke spiser sin egen mad, og så får en klapsammen med leverpostej istedet, er det jo bedre smiley hvis du forstår min pointe.. smiley

• #16   13. jun 2011 Ikke for at forskrække dig, men sådan kørte jeg i ca 3 år,hun var til den ene undersøgelses efter den anden. Røngten med kontrastof, scanning, gastroskopi og den ned gennem halsen til mavesækken.

Så begyndte hun at klø sig og så skulle der undersæges mere.

Dette endte med at manfandt ud af , at hun har allergi. Vi prøvede så alverdens allergifoder gennem dyrlægen, samt foder uden farve korn og tilsætningsstoffer samt hypersensibilitet (stavefejl ) og nu får hun kun råt.

Den første måned var hendes mave dårlig, men slet ikke på samme måde som før.Efter 3 mdr.begyndte hunvirkeligt at få det godt så vi forsatte. ( I dag hvis hun spiser brød eller andet hun ikke kan tåle, starter maven og kløeriet med det sammme)

Men prøv at få hende udredt og hvis du beslutter dig for råt,så synes jeg du skal kontakte jeanne fra sydsjællands rigtig hundemad.
    Hun har stået lidt i samme problem

• #18   13. jun 2011 <b>~ • Belinda • ~</b>
    det har stået fremme hele dagen og hun rørt det ikke før hun var VIRKELIG sulten ,
    og hun får IKKE klapsammener og kartofler med sovs osv.
    for det kan hun ikke tåle smiley

<b>Alice m. Lady og Mille A</b>
    et af min problemer er at jeg er på SU , så der er ikke så meget at gøre med på dyrlæge regninger osv smiley
    hvor får du rådt fra ?

<b>andrea P</b>
    hvor får du skåne kost fra ?

• #19   13. jun 2011 Du kunne prøve at tilbyde hende det få gange i løbet af en dag, og hvis hun ikke spiser sin mad inden 5-10 minutter, så fjerner du det igen. Og det gør du så et par gange, så skal hun nok finde ud af at spise når der bliver serveret smiley sådan var det også med min tæve smiley

• #20   13. jun 2011 ~ • Belinda • ~
    jaja , det har jeg snakket med min hundetræner om ,
    men jeg skal og lige finde noget hun kan tåle smiley

• #21   13. jun 2011 *Trine *
    hun spiser sin mad ,
    det hun har nu gider hun godt at æde ,
    men ikke tidligere foder

• #22   13. jun 2011 Det er jo sådan at man er nød til at regne evtuelle (dyre) dyrlægeregninger med når man køber hund.. også selvom man er på SU..

Så jeg ville få den grundig undersøgt, og så finde ud af problemet. Finde et kvalitetsfoder og så holde mig til det. Pedigree er bare fastfood for hunde..

• #24   14. jun 2011 Jeg ville anbefale at du prøvede at fodre råt.
    Men som andre siger, så må man altså påregne ekstraudgifter til dyrlægeregninger.

• #26   14. jun 2011 Først vil jeg råde dig til at skifte til et ordentlig foder, få hunden tjekket for orm ov evt af afleveret en afføringsprøve, du har købt en hund og har også ansvaret for dens velbefindende. Sådan er det at blive voksen og ansvarsfuld.
    Hvad har hunden fået at spise som hvalp, har du skiftet foder over længere tid så den har kunnet nå at tilpasse sin mave til det nye mad.
    Jeg syntes sørme det er mange forskellige fodremærker på så kort tid.
    Det er klart dens appetit falder i takt med at den ikke vosker så stærkt mere, der er stor forskel på hvor stor appetitten er når hunden er 20 uger og 7 mdr. Den bruger ikke den samme energi på at vokse nu som den gjorde da den var 20 uger.
    Appetitten hænger ofte også sammen med hvor meget hunden røre sig. Mine franske om ikke er så aktive, ældre og med et godt foder skal de sørme ikke have meget at spise, det er en lille hund, deres maver har brug for en faste dag om ugen eller kører bullerne meget nemt flad i deres mad.
    Maden skal ikke stå fremme i mere end 10 min hvis det ikke er spist så fjerner du det og tilbyder hunden igen dagen efter.
    Et godt foder er det vigtigste af alt.
    Måske du skal kontakte din opdrætter og forhører dig af hvor mange ormekure den har fået som hvalp, hvornår den har fået dem og hvad mærke den har fået.

Kommentér på:
MIN FB HAR SART MAVE ! :(

Annonce