{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Muligvis artikel fra HUNDEN om "hvalpepas" {{forumTopicSubject}}

Jeg talte med en hundeejer, som fortalte, at det er normalt, at nogle voksne hunde ikke kan lide hvalpe og ikke giver "hvalpepas". Nogle som kan bekræfte, at der er en artikel om det i det nye nummer af HUNDEN?

Det ku' jeg nemlig rigtig godt tænke mig at kigge lidt nærmere på.

Kan HUNDEN læses online?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muligvis artikel fra HUNDEN om "hvalpepas"
  • #1   14. jun 2011 Jeps det er korrekt... Tror ikke man kan læse det online, men det føres jo i butikker nu, så du kan få det, selvom du ikke er medlem...

  • #3   14. jun 2011 Super duper tak. Så vil jeg ud og finde det smiley Gad ikke købe det, hvis det ikke var i bladet smiley

    Og forøvrigt, så er det virkelig dejligt at finde ud af, at min hund ikke er syg i potten, fordi han ikke bryder sig om hvalpe, som det nemt kan fremstå herinde...


  • #4   14. jun 2011 Hvad er hvalpepas?
    Måske man skulle hjem og læse sit blad - det ligger bare på køkkenbordet.


  • #5   14. jun 2011 Julie
    He he, jeps, sådan en tæve har vi også (Shiner) Hun blev stemplet benhårdt, da hun hård og kontant sagde skrid til en hvalp, på en udstilling, hun gider ganske enkelt ikke at blive bidt i af syleskarpe tænder... Hvalpen kom på ingen måder til skade, men blev skide forskrækket, og Shiner var herefter syg i bøtten :o))
    og det hænger ved hende den dag idag hvor hun er 6 år, og forøvrigt render rundt på en ranch blandt 2 andre racer, både hanner, tæver OG hvalpe ;o))


  • #7   14. jun 2011 Tinna: Hvalpepas er det, som hvalpe har hos de fleste voksne. Altså at de gerne må være frække, bide og generelt udvise rigtig dårligt hundesprog (hoppe lige op i hovedet på den anden fx)

  • #9   14. jun 2011 Ahh ok - mine hunde kan ikke lide hvalpe. Det er Lilly der er værst.
    Store hvalpe hader hun og bliver hidsig på, små hvalpe kan accepteres til de blir lidt for nærgående. De eneste hvalpe hun kunne lide var hendes egne.
    Men de store hvalpe som hun har sat på plads som små - er i dag meget respektfulde over for hende og andre små hunde. Så troede faktisk det var normalt at voksne hunde var sådan.

    Silas er bange for hvalpe. Også hans egne. Han knurre af dem og går. Har kun set ham lege med nogle få.


  • #10   14. jun 2011 Jeg er slet slet ikke enig :o) Har da observeret flere hvalpekuld, hvor moderen bestemt ikke altid opdrager med fløjelspoter, især når hvalpene har fået tænder, og bider i patterne i tide og utide...

    Og væsentlig forskel på at sige fra hård og kontant og til at angribe en hvalp...


  • #11   14. jun 2011 Min hund og min tidligere hund kunne generelt godt lide hvalpe.

    Jeg har dog prøvet en gang med min cavalier, at en boxerhvalp var for meget. Hvalpen væltede rundt og kunne tilsyneladende slet ikke læse hundesprog. Da Buller fik nok og sagde fra, fortsatte den, som intet var hændt.

    Da han advarede den ved at vise hele klaveret og knurre, gik boxeren fremad og han snappede derefter ud, boxerhvalpen sprang to trin tilbage og derefter frem og landede lige oven i hovedet på min hund. Han prøvede fortsat at fortælle den, at han ikke ville snakke med den på de vilkår - men den fattede nada. Vi måtte skille dem ad, så min hund kunne få fred.

    Et par måneder senere blev den skambidt i følge ejerne af en voksen schæfer, der blev vred på den. Den blev bidt lige i hovedet :-((

    Men skulle enhver hund tolerere en opførsel som ovenstående, fordi en hvalp burde have hvalpepas?


  • #13   14. jun 2011 Ninja han gemmer sig og flygter hvis der er for mange hvalpe. Men hvis han ser en hvalp tit, går der ikke læne før han falder til ro og acceptere hvalpen.

    ( Ninja har en skade i nakken og det resultere i han er mere bange for hvalpe store som små end en gammel hund. Da hvalpe tit er mere voldsomme og det gør ondt på ham hvis en pote rammer ham.)

    Bailey advarer i lang tid ved knurren ( betyder PIS AF) han er bedrer med en lille tæve end en lille hanhund. Men han gider dem ikke. Og han hadder at blive mysset i hoved konstant smiley ( Det er lidt underholdene)

    Men syns de har ret til at sige fra! de gør det på en pæn måde smiley


Kommentér på:
Muligvis artikel fra HUNDEN om "hvalpepas"

Annonce