{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

kasteration {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

jeg har en hanhund på 13 måneder og det er meningen han skal under kniven nu her snarest da vi også har en tæve og vil gøre det lidt nemmere for os selv i hendes løbe periode.
Han er en MEGET stille og rolig hund - men stadig glad og frisk og sådan. Men er lidt i tvilv hvordan en kasteration vil påvirke ham? om han bliver doven osv. (Jeg er forberedt på at pelsen kan blive grim) Vil gerne høre om der er nogen som har erfaring med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kasteration
  • #2   14. jun 2011 se evt denne tråd fra tidligere på dagen: http://hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=466885

• #4   15. jun 2011 Hvad race er det??

• #5   15. jun 2011 Emily sophie: Det er en cocker.

Jeg må indrømme at jeg efter at have læst den tråd Hun D har linket til, er kommet noget mere i tvivl. Det er jo nemmest i forhold til tæven, som i øvrigt er den eneste "fordel". Ulemperne derimod er flere så som risiko for overvægt, grim pels, narkosen og så er jeg lidt bange for om han kan reagere psykisk, da han er en meget stille hund......vil jo helst ikke pille livsglæden ud af ham....

• #6   15. jun 2011 du kan jo først prøve kemisk kastration og hvis han så forandrer sig på en negativ måde, gør du det bare ikke igen

• #7   15. jun 2011 Daniela G: hvad er kemisk kasteration? Er det noget du har erfaring med?

• #10   16. jun 2011 Kan virkelig ikke se nogle ulemper ved kastration. Min blev det efter et ups-kuld mellem ham og min tæve. Han er en glad og frisk og meget mere lydig hund efter. Han behøver ikke tænke på tæver i løb og gå i hanhunde-mode og sidde ved døren og pive, fordi der er dejlige tæver derude. Han stikker ikke af når han går fri, for at humpe en tilfældig tæve.
    Han letter stadig ben, han er ikke mere doven end før, han er lidt mindre legesyg end før - men han er self også blevet voksen smiley

Kan kun se fordele ved kastration. Derimod sterilisation af tæver som den anden tråd handler om - der kan jeg finde mange ulemper. Fik nemlig også min tæve fixet og det ved jeg sku ikke altid om det var helt godt...

• #11   16. jun 2011 Jeg ville nok kasterere, især når du også har en tæve.
    Jeg elsker cockere, men men, oplevede for nogle år siden en bekendt, hun havde to hunner og en han. De blev skilt ad i løbsperioden og måtte skiftes til at sidde i bur, og den han blev fuldstændig skroller i bæret og meget agressiv.
    Det endte med, at de begyndte at binde den, for de kunne ikke stole på ham overfor fremmede der kom på ejendommen, (det var et privat opstaldningssted), og jeg har oplevet, at han prøvede på at gå til angreb på en af mine ponyer jeg trak ind en dag, plus han knurrede og gjorde ved, hvis jeg havde en veninde med derud. Og der skete værre ting end det, som jeg ikke vil nævne her.
    Det var og er i mine øjne et meget uansvarligt hundehold.

Ikke sagt, at dit hundehold er uansvarligt, og det er selvfølgelig ikke sikkert, at din ville blive skroller i bæret, der er mange måder at gøre det på jo, det jeg oplevede er virkelig et skræmme eksempel.

• #12   16. jun 2011 Hvis han er typen der går en tur allene vil jeg kastere ham, så han ikke laver ulykker (;

Kommentér på:
kasteration

Annonce