{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.620 visninger | Oprettet:

Min hvalp er snottet og sløv?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Fransk Bulldog hvalp på 12 uger. Idag har han været snottet, altså normalt er hans snude våd, men nu er det decideret snot der kommer ud. Han trækker også vejret ind ad munden og ud af næsen i store træk, så han kan få snottet ud af næsen. Desuden har han virket sløv hele dagen og sovet lidt mere end han plejer.
Han har heller ikke været så interesseret i sin mad i morges, som han plejer - han begyndte først at spise sin mad da jeg spredte det ud på græsset kl 13. Og siden har han heller ikke spist (men han spiste ret meget der kl 13, næsten hele sin dags-ration - han plejer at få det fordelt over 3 gange).

3 gange idag har han "hyperventileret" gennem næsen. Igen som om han skal have noget ud af næsen (snot/fremmedlegeme)

Han hoster ikke, og nyser heller ikke. Er der grund til bekymring? Skal jeg kontakte dyrelægen med det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp er snottet og sløv??
  • #3   19. jun 2011 Jep, der er grund til bekymring, og du må tale med dyrlægen.

    Der er mange der mener, at det, der ligner forkølelse hos hund er ligeså harmløst som hos mennesker, men det er ikke altid sandheden.

    Når først hunden bliver sløv og der kommer sekret ud af næsen, så er det på høje tid at reagere.


  • #4   19. jun 2011 Ja for søren da.... Stakkels lille hvalp..... Ring til dyrlægen med det samme. Hvalpe kan ikke tåle så meget før de bliver rigtig syge...

  • #5   19. jun 2011 Okay - ringer til en dyrlæge med det samme! Tak for svar ...

  • #6   19. jun 2011 Stakkels lille fyr da, giver du ikke en update når du ved mere smiley god bedring med ham

  • #7   19. jun 2011 Min venindes Franske bulldog havde præris de symptomer du beskriver.han sov ind på hendes bryst 20 min inden de skulle til dyrlægen..

  • #8   19. jun 2011 smiley Det lyder dælme ikke rart. Kan du komme i kontakt med nogle dyrlægerne nu eller bor du tæt på et dyrehospital??
    Lad os endelig lige høre hvad de siger???


  • #9   19. jun 2011 Håber at hører en positiv update ...

  • #10   19. jun 2011 Så fik vi ringet til en dyrlæge med døgnvagt.
    Dyrlægen mente ikke det var akut, da han ikke har feber (hans temp var på 38,4). Han hoster og nyser som sagt heller ikke, og hun sagde vi skulle ringe igen hvis han begynder på det.
    Men vi har fået en tid kl. 9 imorgen.

    Nu virker han også lidt friskere, så måske var han bare ekstra søvnig. Jeg holder ihvertfald øje med ham i nat. Puha hvor var vi bare bekymrede i en times tid..!


  • #11   20. jun 2011 Hvordan har han det så i dag??
    Giver du lige besked når i har været til dyrlæge?


  • #12   20. jun 2011 Det har Albert også lige haft , og da vi var til Dyrlægen med den store ( han skulle bare chippes og have vacc ) Der spurgte vi dyrlægen til ham den lille også . og der sagde han at det ikke betød noget . Og nu er Albert stort set frisk igen , han hoster kun en lille smugle nogen gange .. smiley
    Men glæder mig da til at høre hvordan det gik med ham .. smiley


  • #13   20. jun 2011 Da Basse var lille hvalp, var hendes immunforsvar af helvedes til..

    Hun blev også slemt forkølet, og dyllen satte hende på medicin.
    Få dage efter havnede jeg hos vagtdyrlægen et andet sted i landet, som tog hende af medicinen.. Det skulle jeg aldrig have gjort!..

    hun blev meget mere syg, og det endte med at tage over 1½ mdr. før vi kunne få selve forkølelsen bekæmpet nogenlunde, samt få klargjort at hun også havde hjerte/lungeorm..

    Hun var bare SÅ snottet, sløv og feber-agtig, og det stod ud af hende.
    Hun hostede og nøs hele tiden, og det var et helvede.. Det tog simpelthen så lang tid for hende at komme over, og det første halve år jeg havde hende, skrantede hun virkelig meget..

    Den slags bør man altid reagere på!..


  • #14   20. jun 2011 Fredfyldt - hvor er det frygteligt, det din veninde oplevede! Håber aldrig det når så vidt med min lille basse.

    Anja - det må også have været hårdt. Især fordi man ikke kan forstå hvor de har ondt, og de ikke selv kan fortælle det. Men godt at høre basse kom over det Selvom det tog tid smiley

    idag er Muttley træt. Han har haft svært ved at sove pga den tilstoppede næse, og han ligger faktisk stadigvæk her ved siden af mig og prøver at sove. Dyrlægen ringede selv imorges, og vi skal derud kl 12 istedet. Så håber jeg bare det er noget der går over med det samme, og ikke er alvorligt.


  • #15   20. jun 2011 Hvad sagde dyrlægen så i dag? smiley

  • #16   20. jun 2011 Hej med jer. Dyrlægen sagde det er en virus, og at det går over af sig selv. Men han får antibiotika for at udelukke evt. sekundære infektioner, der kan opstå. Han er stadig meget snottet og man kan tydeligt se det generer ham. Vi håber det snart går i dig selv igen smiley

  • #17   21. jun 2011 Det var godt at høre at han er sat i behandling smiley
    God bedring med det lille pus smiley


  • #18   21. jun 2011 Nårh det var dejligt smiley Håber han snart blive rask

Kommentér på:
Min hvalp er snottet og sløv??

Annonce