1.591 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hjertemislyd og hjerteklap der iik fungere optimal Hjertemislyd og hjerteklap der iik fungere optimal

Har idag været til dyrlæge med min hund pga mistanke om allergi.

Men det viste sig han har en mislyd på hjertet og en hjerteklap der iik fungere optimalt. Den lukker iik tæt.

Han er blanding af fransk bulldog og malteser og blir snart 8 MÅNEDER. ;'(

Så nu skal han scannes osv så vi kan se hvor slemt det er.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjertemislyd og hjerteklap der iik fungere optimal
  • #1   21. jun 2011 Må ikke håbe de finder noget eller finder en behandling til ham

giv gerne senere en opdatering

• #2   21. jun 2011 Jeg vil gerne høre nærmere.

Min den ene har også mislyd ved hjertet. Hun er ikke generet af det på den måde, men jeg er da bange for at hun senere i sit liv skal få skavnaker af det.

• #3   21. jun 2011 Ej håber ikke det er så slemt, eller at der så ihvertfald kan gøres noget. Varme tanker til jer
    Og gerne en opdate, når i ved noget

• #4   21. jun 2011 Min han har gener ved det, grunden til jeg tog til dyrlæge var at han har problemer med vejrtrækningen og sover meget blir hurtig træt når han leger og spiser iik optimalt.

Håber virkelig heller iik det er så slemt. smiley

Og min basse er kun 8 måneder.

• #6   21. jun 2011 Må ærligt indrømme jeg er sku lidt nervøs for ham den lille.

Dyrlægen sagde jeg skulle prøve og anstrenge ham lidt ved at lege med bold.

Som sagt som gjort.

MEN, Denne gang legede vi i 8 min med bolden og så blev jeg nød til at ta den fra ham og så var han total udkørt. Problemet er at Boogie iik selv giver op med den for han ELSKER bolde.

Vi stoppede med at lege med bold 19.53 og nu er kl 20.20 og boogie puster stadig, har sørget for han har drukket rigeligt vand og da vi kørte hjem tager 10 min så hostede han og så kastede han op. ;s

Dyrlægen blir kontakt imorgen tidlig kl 8 når de åbner og så skal vi bare ha den første tid vi kan få og så skal hans scannes.

• #7   21. jun 2011 Det er desværre den risiko der er ved blandingshunde,hvor forældrene ikke er testede...
    Når det så er sagt,så håber jeg at i finder en behandling...

• #8   21. jun 2011 Faren er avls han og er moren os. Han er købt hos en Kennel. smiley De har Begge forældre.

Men ja det håber jeg os

• #9   21. jun 2011 Uhh, han lyder desværre meget meget mærket, og der er nok desværre ikke noget der kan gøres, kun symtom lindre= hjertemedicin og vanddrivende(derfor han hoster, det er vand i lungerne)
    Men 8 mdr. og så hårdt ramt, det er rigtig sørgeligt..... :o((

Der er kommet en ny olie, som har givet gode resultater på hjerte patienter, den heldbreder ikke men kan mindste symtomer væsentligt, vores er lige startet på den, så for tideligt for mig at sige om det vil gøre ham symtomfri på sigt...

Cardiguard hedder olien....Prøv og hør din dyrlæge omkring den...

Hanne
    Vores dreng er en ren racet med stamtavle, ud af testede forældre og flere generationer bagud, og aligevel er han nu i en alder af 6 år ramt af dårligt hjerte! Så desværre er det jo ikke altid sådan at testede forældre er en garanti :o/

• #10   21. jun 2011 Ps, han puster fordi hans hjerte arbejder på højtryk, hvilket også gør at hjertet bliver væsentligt forstørret...

• #11   21. jun 2011 Frygter bare det værste ;'(

• #12   21. jun 2011 Michelle,ja i kender forældrene,men i ved ikke hvad der sker når racegenerne krydses....
    Har selv oplevet det på den hårde måde i februar,hvor jeg måtte aflive min 1½ år gl. broholmerblanding pga sukkersyge og dårlige nyrer...
    Han havde fra dag 1 af været syg af både det ene og det andet,og det selvom man siger,at gadekryds er de sundeste...
    Jeg skal aldrig selv have et gadekryds mere.....

• #13   21. jun 2011 Æv hvor trist hanne, Men man er altså heller iik altid sikret forde man køber renracet

• #14   21. jun 2011 Nej det er rigtigt,men der har du trods alt købeloven og DKK i baghånden.

• #15   22. jun 2011 Ja, men jeg har stadig noget garanti på min hvis det er. smiley

• #16   22. jun 2011 Ringede til dyrlægen kl 8 til morgen og imorgen tidlig kl 8 skal vi være dernede og så blir Boogie scannet, MEN indtil da har de udkskrevet vanddrivende til ham.

Vanddrivende:
    Vanddrivende medicin benyttes også i hjertebehandlingen. Hjertets manglende pumpekraft kan medføre en nedsat nyrefunktion. Når dette sker, vil man se, at der er manglende udskilning af salte, som igen medfører stigende "osmotisk tryk" i blodbanen. Dette betyder, at det venøse blodtryk stiger, hvorved man får væskeansamlinger i bl.a. lungerne. Ved at give hunden vanddrivende medicin fjerner man disse problemer.

Og så tænkte jeg jo åhhh nej, har han måske og nyre problemer. ;s

tiden kan kun gå for langsomt ind til imorgen..

• #17   22. jun 2011 Du skal virkelig være obs når han begynder på det vandrivende, nu skal han ud meget oftere, ellers vil det bare rende ud af ham som en åben hane....

Skriv endelig en opdatering, når i har været afsted...

• #18   22. jun 2011 Det værste er at vi bor i lejlighed. ;s

Jeg er så nervøs og er svært bange for jeg nok iik har min boogie så lang tid endnu.

Jeg skal nok skrive li så snart vi kommer hjem.

• #19   22. jun 2011 Jeg må ærligt indrømme,at det unægtelig er en dårlig diagnose for så ung en hund og så vidt jeg kan læse mig til,så har han allerede nedsat livskvalitet i hverdagen...
    Havde det været min hund,så havde jeg nok aflivet den,for jeg synes at den er alt alt for ung til at plages af et dårligt hjerte.....

• #20   22. jun 2011 Det os sådan jeg har det. Min eks kæreste var på besøg her til aften og sagde han synes jeg skulle aflive den han kan os de han har ændret sig. sover meget osv.

;'( Og jeg har sagt til min far og dem, Han skal iik på piller resten af livet eller opereres osv, Han blir 8 måneder imorgen, og kan iik engang lege med bold 8 min uden JEG er nød til at ta den fra ham. Bolde det er det han ELSKER overalt, næsten li så meget som mad. smiley

Hvis han fik lov og lege med bolden så ville han blive ved til han iik ku stå på benene mere medmindre han havde punkteret den. ;'(

• #21   23. jun 2011 Så Boogie og jeg kommet hjem.

Han har myxomatøs mitralklapsygdom, Det er mitral klapperne der iik lukker tæt.
    Og så har han højst sandsynligt os allergi.

Men han mitralklap sygdom er mild li nu, så det skal iik behandles. smiley Heldigvis.

Kommentér på:
Hjertemislyd og hjerteklap der iik fungere optimal

Annonce