1.591 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Hjertemislyd og hjerteklap der iik fungere optimal Hjertemislyd og hjerteklap der iik fungere optimal
Har idag været til dyrlæge med min hund pga mistanke om allergi.
Men det viste sig han har en mislyd på hjertet og en hjerteklap der iik fungere optimalt. Den lukker iik tæt.
Han er blanding af fransk bulldog og malteser og blir snart 8 MÅNEDER. ;'(
Så nu skal han scannes osv så vi kan se hvor slemt det er.
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
giv gerne senere en opdatering
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
Min den ene har også mislyd ved hjertet. Hun er ikke generet af det på den måde, men jeg er da bange for at hun senere i sit liv skal få skavnaker af det.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Og gerne en opdate, når i ved noget
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 41
Håber virkelig heller iik det er så slemt.
Og min basse er kun 8 måneder.
jan 2008
Dyrlægen sagde jeg skulle prøve og anstrenge ham lidt ved at lege med bold.
Som sagt som gjort.
MEN, Denne gang legede vi i 8 min med bolden og så blev jeg nød til at ta den fra ham og så var han total udkørt. Problemet er at Boogie iik selv giver op med den for han ELSKER bolde.
Vi stoppede med at lege med bold 19.53 og nu er kl 20.20 og boogie puster stadig, har sørget for han har drukket rigeligt vand og da vi kørte hjem tager 10 min så hostede han og så kastede han op. ;s
Dyrlægen blir kontakt imorgen tidlig kl 8 når de åbner og så skal vi bare ha den første tid vi kan få og så skal hans scannes.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 367
Når det så er sagt,så håber jeg at i finder en behandling...
jan 2008
Men ja det håber jeg os
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.029
Men 8 mdr. og så hårdt ramt, det er rigtig sørgeligt..... :o((
Der er kommet en ny olie, som har givet gode resultater på hjerte patienter, den heldbreder ikke men kan mindste symtomer væsentligt, vores er lige startet på den, så for tideligt for mig at sige om det vil gøre ham symtomfri på sigt...
Cardiguard hedder olien....Prøv og hør din dyrlæge omkring den...
Hanne
Vores dreng er en ren racet med stamtavle, ud af testede forældre og flere generationer bagud, og aligevel er han nu i en alder af 6 år ramt af dårligt hjerte! Så desværre er det jo ikke altid sådan at testede forældre er en garanti :o/
apr 2005
jan 2008
sep 2006
Har selv oplevet det på den hårde måde i februar,hvor jeg måtte aflive min 1½ år gl. broholmerblanding pga sukkersyge og dårlige nyrer...
Han havde fra dag 1 af været syg af både det ene og det andet,og det selvom man siger,at gadekryds er de sundeste...
Jeg skal aldrig selv have et gadekryds mere.....
jan 2008
sep 2006
jan 2008
jan 2008
Vanddrivende:
Vanddrivende medicin benyttes også i hjertebehandlingen. Hjertets manglende pumpekraft kan medføre en nedsat nyrefunktion. Når dette sker, vil man se, at der er manglende udskilning af salte, som igen medfører stigende "osmotisk tryk" i blodbanen. Dette betyder, at det venøse blodtryk stiger, hvorved man får væskeansamlinger i bl.a. lungerne. Ved at give hunden vanddrivende medicin fjerner man disse problemer.
Og så tænkte jeg jo åhhh nej, har han måske og nyre problemer. ;s
tiden kan kun gå for langsomt ind til imorgen..
apr 2005
Skriv endelig en opdatering, når i har været afsted...
jan 2008
Jeg er så nervøs og er svært bange for jeg nok iik har min boogie så lang tid endnu.
Jeg skal nok skrive li så snart vi kommer hjem.
sep 2006
Havde det været min hund,så havde jeg nok aflivet den,for jeg synes at den er alt alt for ung til at plages af et dårligt hjerte.....
jan 2008
;'( Og jeg har sagt til min far og dem, Han skal iik på piller resten af livet eller opereres osv, Han blir 8 måneder imorgen, og kan iik engang lege med bold 8 min uden JEG er nød til at ta den fra ham. Bolde det er det han ELSKER overalt, næsten li så meget som mad.
Hvis han fik lov og lege med bolden så ville han blive ved til han iik ku stå på benene mere medmindre han havde punkteret den. ;'(
jan 2008
Han har myxomatøs mitralklapsygdom, Det er mitral klapperne der iik lukker tæt.
Og så har han højst sandsynligt os allergi.
Men han mitralklap sygdom er mild li nu, så det skal iik behandles.
Hjertemislyd og hjerteklap der iik fungere optimal