At tage i sommerhus uden hund. At tage i sommerhus uden hund.
Vil lige høre hvad i ville have gjort?
Jeg skal i sommerhus på næste lørdag, og havde regnet med benson skulle med. Men idag kom min bror og tilbød at han gerne ville passe ham i den uge, så vi kunne komme ind og se en masse ting.
Benson er blevet passet af min bror før, men kun i 1 dag af gangen. Det virkede som om benson er glad nok for ham.
Men nu er jeg blevet i tvivl om hvad jeg skal gøre..
På den ene side vil jeg rigtig gerne have ham med, da han ikke skaber nogen problemer og elsker at komme rundt omkring. men på den anden side ville det da også være rart hvis jeg fx kunne komme ind flere steder, centre osv.
Hvad ville i have gjort? Er det bare mig der er en pylremor?
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Men det er jo ikke os der skal vælge for dig *G*
maj 2007
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 85
Vores hunde hører med til familien - kan slet ikke undvære dem flere dage af gangen.
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 776
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
For mig er det ikke den store videnskab at finde ud af
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
Ihh han er jo mors lille baby haha.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.316
Min gamle hund var i alle de år hun fik noget ud af det med overalt. Hvis man ellers har en hund der nyder dette så kan man med få hensyn have sin hund med overalt. Skulle vi ud at spise fik vi som regel lov at have vovsen med da der om sommeren de fleste steder er mulighed for at sidde ude .. Skulle vi i forskellige forlystelsesparker var hun med og sammen med mig mens familien hyggede sig med forlystelserne hyggede vovsen og jeg mig med at kigge på mennesker og hvad der ellers var i skyggen. Alle oplevelser jeg havde som barn som jeg kan huske var sammen med min hund og havde hun ikke været der ville jeg have manglet noget.
Meen nu var alt så også på hendes præmisser :o)
Og vi ejede selv sommerhus i Nordjylland i en del år hvor hun kunne være alene hjemme hvis det var absolut nødvendigt ... Men det var det nu sjældent :o)
Når vi lejede sommerhus var hun ikke alene i de første år da hun her smadrede ting. Da hun blev voksen så var det ikke noget problem hvis hun en sjælden gang skulle være alene.
Kia ville jeg ikke turde lade være alene i et lejet sommerhus .. Hun ville ikke trives ved dette og hun stresser generelt meget så ville få hende passet hvis jeg skulle på ferie .. Jeg ville savne hende men hun vil ikke få det samme ud af det som min gamle hund for Kia ville ikke trives ved sådanne oplevelser. Hun ville stresse.
Du kender din hund bedst. Når du ved din hund har det godt hvis den passes kan man sagtens nyde sin ferie. Hundens hensyn først :o)
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 215 Svar: 1.402
jan 2006
jan 2006
Det er da helt skævt efter min mening, fordi hunden skal være lidt alene, nøjagtigt som når jeg skal på arbejde....
Er det ikke altid vores behov , når vi vælger at få hund ?
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Det er set før her på galleriet, at indbrud er sket og hunde er stjålet og når du så har sådan en bette fyr, så ville jeg ikke gøre det.
jan 2006
Hun kommer ikke med hele tiden når jeg fisker men bliver bundet og ligger så og holde øje med fugle,mennesker eller går ind og sover
Der står jo intet om hunden skal med for at være alene hele tiden
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
Torsdag havde vi aftalt at vi skulle ud at spise og bowle og de unge skulle køre gocart, og det var varmt, så vi blev enige om at de ville have det bedst hjemme i sommerhuset frem for at ligge i en varm bil. Vi trak gardiner for, og lod radioen køre tog hjemmefra kl 17 og var hjemme kl 21,
Fimze var helt fra den, klæbede til mig, jeg kunne ikke gå på toilet, selv om alle de andre var hos ham. Dagen efter ville han ikke spise, lå bare og holdt øje med mig hele tiden, dette fortsatte lørdag og da vi pakkede bilen for at køre hjem, peb han heldt vildt og savlede og vi blev enige om at vi ville kontakte vores dyrlæge når vi kom hjem.
Da vi skulle køre, lå han blot og sov i bunden af bilen, han plejer at ville sidde på skødet af mig, da vi så kørte ind på vores vej sagde jeg så er vi snart hjemme, I skulle have set Fimze, han sprang op på skødet af mig og logrede med halen og viste sådan en glæde at jeg fik helt tåre i øjnene, da jeg fandt ud af at han havde reagret så kraftigt på at blive 'forladt' i sommerhuset.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Og i det tilfælde ville jeg sikkert også, i sidste sekund; beslutte mig for at tage dem med alligevel, da jeg ville opdage, at jeg nok ikke kunne undvære dem en uge
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 516
VIP
Skrevet: 25-06-2011 10:43:55
Så Ulla, du mener at når jeg f.eks er ude og fiske i 5 dage og Fie er alene ved teltet/hytten, så skulle hun hellere blive passet ?
Réne dog.... Det havde jeg ikke troet om dig..... Fie alene 5 dage.
jan 2006
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 516
jan 2006
http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=51530
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.619
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 117
Lige på det punkt der synes jeg altså godt man må være egoistisk - herhjemme bliver Bassen ihvertfald prioriteret alle årets andre dage, og han lever et liv i sus og dus, så hvorfor ikke have en uge hvor man kan prioriterer nogen andre ting lidt højere, især når han kan blive forkælet et andet godt sted?? At vi så alligevel ender med at planlægge ferie hvor han er med, det er så noget andet.... Og faktisk også egoistisk, for det er fordi vi gerne vil have ham med. Jeg tror han nyder MEGET at blive passet ude - men dem der passer ham eeeelsker ham også bare, så når han kommer hjem er han nærmest pels-løs af alt den nusning ;-). Vores hund kan dog også være alene alle steder og stresser ikke, men han bliver også slæbt med alle steder. Så jeg ville bare lade ham være alene i sommerhuset, bilen eller hvor der er mulighed for det hvis vi skulle noget hvor han ikke kunne komme med. Men som en anden skriver, så er det faktisk muligt at have sin hund med rigtig mange steder om sommeren.
Håber I finder en god løsning og får en god ferie
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.020
Min hund har absolut ingen problemer med at være alene hjemme, men hun skal ikke pludselig være alene i et fremmed sommerhus, det ville jeg ikke kunne få mig selv til.
Er vi i sommerhus er min hund med og vi køre ikke alle fra hende, så hun er aldrig alene der.
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Jeg synes altså at det er noget pjat i vi hundeejere ikke 'må' foretage os ting uden at hunden absolut skal være med. Sikke da et handicap at have!
I min verden er hverken børn, kærester eller hunde noget man SKAL være sammen med 24/7, og er der oplevelser hvor én eller flere af disse ikke kan/vil/må være en del af, så er det da bare sådan.
Jeg har ikke læst de andre besvarelser, men hvis din hund ellers trives med din bror, så nyd da turen alen og lad batterierne op med alt hvad DU synes er sjovt og dejligt :o)
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 34
Vil i gerne ud og se en masse hvor hunden alligevel mest er med for jeres skyld end dens skyld, så lad den komme på ferie ved din bror.
Skal i bare op og gå en masse ture hvor hunden for en masse ud af det, så tag den med.
Vi skal osse i sommerhus i år, vi har valgt at det bare skal være afslapning med en masse bøger og lange ture på stranden (vi skal være ved vesterhavet) så vi tager den bette med - vi har planlagt denne ferie da han kun er 4 mdr. og vi derfor synes fire dage er langtid at få ham passet så tidligt, til gengæld har vi sagt vi tager en uge til udlandet næste år hvor han så skal passet..
Når din bror nu selv tilbyder at passe ham og du ved hunden trives derude, hvorfor så ikke gi sig selv lov til at kunne komme ud og lave en masse hvor hunden ellers bare mest ville være med for jeres skyld. I har jo resten af sommeren til at tage ud i diverse hundeskove og nyde ham der.
At tage i sommerhus uden hund.