{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Efterlysning har du købt hund på vorbassemarked {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Vil gerne i forbindelse med nogle af dem der har købt hund hos en belgier der var på vorbassemarked sidste år. Vi købte selv Harley der og han var den sidste af 8 hvalpe. Vi fik at vide at han var tibetansk terrie men den holder vist ikke rigtig så lider han ihvertilfælde af dværgvækst. Vi så hvalpen ved middagstid men var super fornuftige og skulle ihvertilfælde ikke købe hund på et marked og den gamle (en briard ) havde kun været død 5 dage, så vi kørte hjem til Esbjerg uden hund, hvor jeg så gjorde hvad man ikke skal, jeg gik på nettet og kiggede på tibetaner og forelskede mig pladask (minder faktisk lidt om briarden bare i mindre udgave) så tilbage til vorbasse kl. halvsyv om aftenen og Harley med hjem. Vi elsker Harley og ville rigtig gerne vide hvad han så er og måske er der nogen der har hans brødre og søstre dem vil vi gerne se.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterlysning har du købt hund på vorbassemarked
  • #1   25. jun 2011 Det var godt nok modigt at købe hund på et marked... ved næsten ikke hvad jeg skal sige. I har jo støttet skyggesiden af hundeavl - og fy fy skamme - det gør man bare ikke. Man aner ikke hvad man køber...

    Jeg tror godt der kunne værre noget tibetansk terrier i hunden.. men mon ikke den er blandet med noget andet så - noget mindre.


  • #2   25. jun 2011 Man skulle have et spark i kuglerne for at købe hund på et marked, efter min mening....

  • #3   25. jun 2011 Hold da op - Kan folk ikke bare svare på de spørgsmål og gå videre?

    Nej det er ikke det smarteste at købe en hund på marked, men behøver man at kunne komme med grimme udbryd. I kunne have læst og gået videre, oprettet en ny debat vis i endelig skal ud med jeres gylle.

    Kender desværre ikke nogle der også har købt ved marked, håber du finder det du søger smiley


  • #4   25. jun 2011 Louise B : Det kunne jo vaere at andre der laeser med indser hvor daarlig daarlig en ide det er at stoette de markeds hundehandlere.

    Saa er der da helt klart kommet noget positivt ud af at folk siger hvor skidt det er


  • #5   25. jun 2011 Og hvor vidste jeg lige fra.... at folk straks begyndte med en løftet pegefinger..... og fortælle hvad andre skal gøre...eller ikke gøre.....
    Jow....det må være fordi , at man ikke kan læse.... og se forskel på , om der står...
    :::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Hej derude
    Vil gerne i forbindelse med nogle af dem der har købt hund hos en belgier der var på vorbassemarked sidste år. Vi købte selv Harley der og han var den sidste af 8 hvalpe. Vi fik at vide at han var tibetansk terrie men den holder vist ikke rigtig så lider han ihvertilfælde af dværgvækst. Vi så hvalpen ved middagstid men var super fornuftige og skulle ihvertilfælde ikke købe hund på et marked og den gamle (en briard ) havde kun været død 5 dage, så vi kørte hjem til Esbjerg uden hund, hvor jeg så gjorde hvad man ikke skal, jeg gik på nettet og kiggede på tibetaner og forelskede mig pladask (minder faktisk lidt om briarden bare i mindre udgave) så tilbage til vorbasse kl. halvsyv om aftenen og Harley med hjem. Vi elsker Harley og ville rigtig gerne vide hvad han så er og måske er der nogen der har hans brødre og søstre dem vil vi gerne se.

    Og så det her
    :::::::::::::::::::::::::::::::::
    Hej derude
    Er der lige nogen der vil fortælle mig.... at det værste man kan gøre er... at købe hund på et marked....... for jeg er helt vild med at få at vide , hvor dum jeg er.... og hvor kloge I er......... og at det er meget besværligt bare at svare på mit spørgsmål....
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::

    Og til TS......... din hund ser rigtig sød ud..... og den kan sagtens være lige så sund og rask..... som een der kommer fra den "fineste" Kennel...
    TILLYKKE med den..... :O)


  • #6   25. jun 2011 Tina A
    Og jeg ved desværre ikke hvad der ellers kan være i ham.......Håber du finder hans søskende ... :O)


  • #7   25. jun 2011 Det er FULDKOMMEN ligemeget hvor sund og rask en hund er der er købt det ene eller det andet sted.

    Når man sælger og køber hvalpe på markeder er der helt grundlæggende alvorlige mangler i folks etik og moral. Det er ikke til diskussion.


  • #8   25. jun 2011 Nu KAN det jo være at TS ikke vidste bedre?

    I 1989 købte mine forældre deres 1. hund på Vorbasse Marked. Denne sad i et lille fuglebur sammen med 2 af sine søskende og var ved at blive ædt levende af lopper og indvoldsorm ..

    De støttede denne hundehandler uden overhovedet at skænke dette en tanke. De vidste ganske enkelt ikke bedre ...

    I dag ved vi bedre og ville aldrig gøre det. Ikke at vi ikke var møghamrende heldige og havde verdens bedste hund som efter at være sluppet af med lopperne og indvoldsormene aldrig i de 16 år hun levede fejlede noget som ikke var alm. aldersbetinget ...


  • #9   25. jun 2011 sunshine :

    Man bliver sgu bare så træt af.... at folk aldrig kan sige noget pænt....
    Nu er den hund altså købt på et marked... og ?...... det kan man ikke lave om på.
    Mange herinde er så perfekte . når de skriver på HG........ mon de også er det i virkeligheden ?.........

    Ellers kunne man jo selv lave en tråd....om hvor " dumt " det er at købe hund på markeder.... hvis man ikke kan finde een af de 100 andre tråde , der handler om det emne.... :O)


  • #10   25. jun 2011 Sanne, hunden er fra 2010, hvilke undskyldninger mener du så der er til at købe hund sådan et sted?

  • #11   25. jun 2011 Hvis TS er meget ung så kan det forklare hvorfor denne har handlet som hun har ..

    Men ja lidt klask med en våd avis kan vi jo alle indimellem trænge til :o)

    Har selv klasket mig med en avis mange gange ved tanken om at vi er skyldige i at støtte sådan noget lort ... Meen ... Sket er sket og vi fik det bedste ud af det og lærte af vores fejl ...


  • #12   25. jun 2011 Hmmm.... så ville der rundt omkring gå mange våde mennesker rundt med tryksværte på kroppen , hvis man skulle have et klask med en våd avis, hver gang nogen synes vi har gjort noget forkert....Ha ha

  • #13   25. jun 2011 sunshine :

    Fordi det ikke rager os , hvad andre mennesker gør..... bare vi selv gør det rigtige.... ( tror vi gør det rigtige ).... :O)


  • #14   25. jun 2011 Mie: Mine forældre ville hvis ikke vi havde haft den hund i alle de år og hvis ikke min bror og jeg havde hunde i dag sagtens være lige så naive som dengang.

    De er på ingen måde inde i ret meget omkring dyr. Bare et alm. forstadsægtepar som ikke ved bedre .. Ingen i deres omgangskreds interesserer sig for hunde etc. og hvis de gør så er det på et lavt niveau hvor de ikke skænker tavler og hundehandlere en tanke. De ved ganske enkelt ikke bedre ..

    Da jeg kom herind i 2007 var min viden godt nok også meget begrænset. Havde ikke skænket en tanke at min gamle hund jo i virkeligheden var fra en hundehandler og vi ved at købe hende havde støttet hundehandleren. Det var ikke et koncept jeg til dgl. beskæftigede mig med eller hørte om ...

    Jeg levede ganske naivt i troen på at kun hunden og os fik noget ud af at vi havde anskaffet hende og det var alt sammen med et rent hjerte og i naivitet ...


  • #15   25. jun 2011 sunshine :

    Nå....


  • #16   25. jun 2011 Hej
    Pu ha Jeg fik min første hund da jeg var 9 og har haft hund altid siden. Jeg er 42 altså ikke ung og ved ikke bedre, men har altid rystet på hoved af folk der købte hund på marked og tænkt så er i sgu da selv skyld i det. Jeg har haft tervueren verdens bedste hund at træne, jeg er forresten uddannet hundetræner i DCH. Har haft en A hund i DCH og været til danmarksmesterskab, efter den som jeg var nødt til at stoppe med, da han rystede over hele kroppen hvis han skulle røre ved jern og det skulle de den gang, men han blev 10 år og vi var nærmest i telepatisk kontakt Falco og mig så fik han en hjerneblødning og blev lam i bagkroppen og vi valgte at slutte hans liv. Derefter fik jeg en shæfer/doberman blanding købt PRIVAT han hadede posten og forsøg på at æde ham og hans bil resulterede i at han blev påkørt og døde da han var 4 år. Tog et år uden hund men var ved at blive generalt mærkelig (hang ud af bilvinduet og forklarede manden hvilke hunderacer vi kørte forbi). Så var det briarden og både den og tervueren var købt ved anerkendte dkk avlere og de er sgu de mest underlige hunde jeg har ejet. Fantiske at træne med men ingen af dem kunne lide børn, fremmede mennesker, faktisk skulle vi følge vores gæster på toilettet mens vi havde briarden, for at være sikre på at de kom ind igen uden huller. Men fantastiske vagthunde, vi boede ude på landet på en gård og manden har lange og mærkelige arbejdstider, jeg har aldrig låst min dør. Det ligger jo nok også lidt i de racer jeg vælger men hyrdehunde bliver hjemme og vores gård lå 10 m fra en stor meget befærdet hovedvej så er det rart at vide at hunden altid er hvor den skal være. Vi flyttede så i hus inde i Esbjerg Briarden (Chang) faldt faktisk godt til selv om han aldrig havde båret halsbånd før men slidgigt i albuer og hd i hofter gav ham mange smerter det sidste år. Han var konstant på smertestillende og det ødelagde hans mave han endte med at dø dagen før min fødselsdag i bilen på vej til dyrlægen kl 00.30 af en formentlig mavedrejning 7 år gammel. Og så var det jo at manden tænkte , jeg tager hende med til vorbassemarked for at live hende lidt op nu har hun tudet i 5 dage, så monmentan sindsyge kan vel påberåbe sig lidt af skylden for at købe hund på marked men faktisk, bortset fra at det ikke er den hund han viste os billeder af, er Harley en af de mest velafbalancerede hunde jeg nogensinde har haft.Håber det kaster lidt lys over det hele.


  • #17   25. jun 2011 Hej Nickolaj og marlene
    jo pga. hans ører og pels tænker jeg papilion


  • #18   25. jun 2011 Og Mie
    Hvad var navnet på den seriøse græske opdrætter hvor du har købt dine hunde ?
    Harley og hans søskende var alle fine og velnærede stod i et telt med vand, mad og skygge. de måtte ikke tages op andet end hvis du kontaktede sælger og han tog hunden du viste interesse op og holdt øje med dig mens du stod med den.


  • #20   25. jun 2011 Til Mie
    Kugler har jeg ikke nogle af så spark bare løs hvis du får det bedre af det.


  • #21   25. jun 2011 Tina, nååh, når du ingen argumenter har for din hoved oppe i røven-handling, så forsøger du at flytte fokus? Godt forsøg ellers....

  • #22   25. jun 2011 Hej Maibrit
    Ja det kunne der der være noget om, pis os, så havde jeg haft 8 fantastiske hunde i dag. Nå det var måske lidt rigeligt. Jeg siger ikke at han var spor seriøs da han jo åbentbart har solgt os noget der ikke helt var hvad han påstod, men syntes bare at spogbruget var lidt....


  • #24   25. jun 2011 Til Maibrit
    kan du se hvad jeg mener.


  • #25   25. jun 2011 Til Maibrit
    Som sagt var der 8 hvalpe ved middagstid og en da vi kom tilbage 18.30 så jo der var andre idioter på vorbassse den dag.


  • #26   25. jun 2011 Hej Louise B
    Tak der er jo nogle der ikke har en bokseboldt i garagen.


  • #27   25. jun 2011 Maj-Britt *DKK snob *

    Hvorfor er du altid så spydig... når ikke alle er lige så " perfekt " som dig ?

    Hvad får dig til at tro... at du atid er bedre end alle andre ?
    Kunne du ikke prøve at være lidt mere venlig ?.....:O)


  • #28   25. jun 2011 Mie * med grækeren og GD'erne *
    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


    Skrevet: 25-06-2011 20:16:19

    Tina, nååh, når du ingen argumenter har for din hoved oppe i røven-handling, så forsøger du at flytte fokus? Godt forsøg ellers....
    :::::::::::::::::::::::::::::::::
    Hold da op.... hvor er i søde.... jeg vil da også gerne have navnet på din fine Græske opdrætter....:O)






  • #29   25. jun 2011 Hej Jens
    Jeg var faktist glad for Louises indlæg. Jeg fatter heller ikke helt at folk GIDER at blive ubehagelige over det. Træk dog vejret kig ud på den blå himmel og pris dig (ikke dig som person bare generalt)lykkelig over at vi lever i et samfund hvor vi blandt andet er i stand til at redde foreksempelt græske gadehunde.


  • #30   25. jun 2011 Isabel M
    point taken


  • #31   25. jun 2011 Gitte J
    Hold da op
    TAK


  • #34   25. jun 2011 SUK......

  • #35   25. jun 2011 Hej nittib
    Tak og ja formentlig sundere og raskere end fra den fineste kennel. Der er mange ting i dit indlæg som jeg sætter pris på. God dag til dig, det der er tilbage af den.


  • #36   25. jun 2011 forstår ikke en dyt...... den hund du har købt er det den du har på din profil Tina??:).. for kan se et hvalpebillede og nu kan jeg se den som voksen? er der granit i den?

  • #37   25. jun 2011 Hej Maibrit
    Ingen blå himmel ved dig eller hvad?
    Så kig på hundene og smil, vi har vist brug for lidt mere positiv energi her.


  • #38   25. jun 2011 <i>han tog hunden du viste interesse op og holdt øje med dig mens du stod med den.</i>

    Wauw !!



  • #39   25. jun 2011 Hej Jean
    forstår ikke dit spørgsmål, kun kød, blod, sener og muskler, skelet og pels så vidt jeg ved.


  • #40   25. jun 2011 Jep vauv
    Det var også det jeg tænkte.


  • #41   25. jun 2011 Ja, vi har jo forskellige krav til de steder hvor vi vælger at købe vores hvalp fra ..

  • #42   25. jun 2011 Det er jo patetisk i en ufattelig grad, at man vil stå SÅ lidt ved sin handling, som du illustrerer her, Tina.



  • #43   25. jun 2011 tina......det var mig der var halvblind der, kan godt se du købte den for et år siden, troede du lige havde været i vorbasse og købe den hehe.... så derfor granit men der skulle nu stå gødning:P.. haha

  • #44   25. jun 2011 Hej Jean
    nej nu bliver jeg sgu da helt forvirret. du spørger om han er lavet af granit eller gødning du har godt opfattet at det er en hund vi taler om selv om han ikke er købt ved en ANERKENDT dkk dvk cpf skk pfi eller hvad fa.... de nu ellers hedder avler men han er en god hund og hvis vi bare skal svines til her inde så har jeg da bare spildt 59 kr. Jeg troede det var et sted hvor folk der elskede deres hunde samledes om erfaringer, glade øjeblikke som hundeejer ,osv ligegyldig om det var racehunde med alenlange stamtavler og dårlige hofter , albuer, øjne eller en lille ubetydlig blandingshund som betyder det helt vilde for den familie har ham/hende.


  • #45   25. jun 2011 Kære Mie
    ja hvad skal jeg sige

    Jeg er bare glad for min Harley han er altid lige bag mig eller ved siden af mig. Hans dag er reddet når jeg kommer hjem fra arbejde, ingen hverken mand , familie eller hest giver mig en kærlighed der bare tilnærmelsevis minder om Harleys så (bryder mig ikke om det men der nogen der SKAL have det sådan)FUCK DIG.


  • #46   25. jun 2011 sunshine hvad hendtyder du til ang TS alder? Hvis du mener at jo ældre man er jo mere "voksen" er man , ikke bliver barnlig og evt bliver personlig , så tager du slemt fejl. Se nu bare i de forskellige indlæg som kommer i løbet af en dag , så kan du jo selv se hvor tit der kommer nedladende kommentarer og div. Ja selv i denne tråd er de at finde SUK!


  • #47   25. jun 2011 Hej sunshine
    Ja ....... Sorrry men det er sgu.... ikke nemt at være konstruktiv i dette forum
    Elsker min lille blanding gider ikke folk er så negative det er derfor der er krig og ulykke så mange steder i verden. Ingen sætter længere pris på det de har. Jeg er ikke specielt hellig men der må sgu... da være vigtigere ting at koge over end at folk har købt en kanon hund på vorbassemarked.


  • #48   25. jun 2011 Tina........ Ej du misforstår mig virkelig her, er slet ikke ude på at svine dig eller din hund til overhovedet..... Prøver lige igen!.. Jeg troede du havde købt din hund igår på Vorbasse markedet som hvalp og da jeg så så en "voksen" hund tænker jeg der må være noget der virkelig vokser på den hund.....slet ikke ondt ment.....syntes faktisk den er rigtig sød og kær at se på

  • #49   25. jun 2011 Hej keld
    egentlig har sunshine ret, Jeg bliver jo ikke gladere for min hund, eller et mere lykkelig menneske af at gå ned på hendes (mies plan)men jeg slipper for indestængte føleser og mavesår . Det er da også noget værd.


  • #50   25. jun 2011 Tina A

    Heh , det kan der være noget om ;D


  • #51   25. jun 2011 Ok Jean
    Undskyld vis jeg råbte lidt højt.
    Harley er en super dejlig hund ligegyldig hvor jeg har ham fra. Håber at vi kan tales ved senere om alle de fantastiske ting vores hunde beriger vores tilværdelse med.


Kommentér på:
Efterlysning har du købt hund på vorbassemarked

Annonce