{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Test din hund! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Blot et lille ønske til alle jer der har stambogsførte hunde, få undersøgt hvilke problemer jeres race døjer med og få jeres hunde testet og resultatet regristeret. Uanset om i har interesse i avl eller ej!
I får vished om hvorvidt jeres hunde er sunde og raske, og jeres opdrætter får en tilbagemelding på om dennes opdræt har været godt eller skidt. Og vigtigst får andre opdrættere i racen mulighed for at se informationerne, hvis der i fremtiden skulle opstå større problemer med en bestemt sygdom i racen. Så kan man via stambogen måske se om den pågældende sygdom løber i bestemte linier. Hvis ikke DKK regristerer lige den sygdom jeres race døjer med på hundeweb, så gå via specialklubben og få det taget op.

Men igen, sørg for at få regristeret resultatet hos kennelklubben også på jeres kælehund ! Denne har måske en søster eller en halvbror osv. som indgår i avl, så informationerne på lige din hund, kan være det der afgør om en race pludselig står med et kæmpe sundhedsproblem. Jo flere hunde vi undersøger - jo mere viden får vi at arbejde med. Så der kan avles nogle sunde og raske hunde i fremtiden!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test din hund!
  • #1   28. jun 2011 *synes meget godt om*

  • #2   28. jun 2011 Min jack russell terrier er testet for de arvelige sygdomme der kan være på racen. De findes dog ikke i DK, ifølge diverse opdrættere!!!!.
    Men min hund har HD, løse hofteled og er opereret for ingen/små tårekanaler. Han er også øjenlyst og undersøgt for patellaluksation. Det meste er registreret på DKk's hundeweb. Men min opdrætter blev så sur, da jeg fortalte, jeg havde testet hunden, så nu vil hun ikke tale med mig. Om det er dårlig samvittighed, ja det får stå hen i det uvisse. Jeg har en syg hund der dagligt får prednisolon for smerter, takket være arvelige sygdomme


  • #9   28. jun 2011 Karin> Jeg er så enig - men det er da i mindst lige så stor grad i købers interesse at hundene i racen bliver testet. Så denne kan vælge og vrage ikke mindst og ved at opdrættere i racen man ønsker at holde som kælehund har et ordentligt værktøj at opdrætte ud fra.
    Men enig - opdrætter har også sin del af interessen.


  • #10   28. jun 2011 *Synes rigtig godt om*

    Super godt indlæg Ginne - håber rigtig mange læser dette og tager det til sig.. Det er nemlig langt fra kun i opdrætters interesse, at så mange individer som muligt er testet, det er også i købers interesse uanset hvilket formål hunden tjener.. Vi ønsker jo alle sunde hunde, som kan leve et langt og aktivt liv :O))

    Krumme - super initiativ :O) Håber at det kan lykkes for jer, og at hvalpekøberne bakker op om det smiley

    Jeg har selv et brændende ønske om at opdrætte - og vil selv benytte mig af noget lignende. Begge vores hunde bliver også sundhedstestet for de ting der ligger til racerne - uanset om de skal avles på, bruges som træningsmakker eller bare sofakartoffel smiley Jeg vil meget gerne være med til at belyse omfanget af sygdom i racerne smiley


Kommentér på:
Test din hund!

Annonce